Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Freecom Network Drive 400GB / Hoe deze onder 7.10 aan de praat krijgen  (gelezen 18015 keer)

Offline mfeijen

  • Lid
Freecom Network Drive 400GB / Hoe deze onder 7.10 aan de praat krijgen
« Reactie #25 Gepost op: 2008/03/08, 18:59:20 »
Hoi, gelijk had je, werkte meteen, great!

Wel merkte ik dat als je na een tijdje (binnen Nautilus) de link naar de drive moet refreshen, omdat ie anders aangeeft dat de inhoud van de drive niet gelezen kan worden. Waarom is dat? Wat kun je daaraan doen?

Ook wil ik nu de drive automatisch laten mounten (bij het opstarten van de laptop), maar weet niet precies hoe dit te doen. Ik heb al een en ander gegoogled, maar de instructies varieren op verschilende sites (hetgeen voor een leek als ik natuurlijk eng is ;-) )

Enige tips voor het mounten?

(ter info: mijn netwerk drive hangt dus aan mijn dsl modem)

Groeten,
mfeijen

Freecom Network Drive 400GB / Hoe deze onder 7.10 aan de praat krijgen
« Reactie #26 Gepost op: 2008/03/08, 22:20:30 »
Citaat van: mfeijen
Hoi, gelijk had je, werkte meteen, great!

Wel merkte ik dat als je na een tijdje (binnen Nautilus) de link naar de drive moet refreshen, omdat ie anders aangeeft dat de inhoud van de drive niet gelezen kan worden. Waarom is dat? Wat kun je daaraan doen?

Ook wil ik nu de drive automatisch laten mounten (bij het opstarten van de laptop), maar weet niet precies hoe dit te doen. Ik heb al een en ander gegoogled, maar de instructies varieren op verschilende sites (hetgeen voor een leek als ik natuurlijk eng is ;-) )

Enige tips voor het mounten?

(ter info: mijn netwerk drive hangt dus aan mijn dsl modem)

Groeten,
mfeijen
Wat ikzelf gedaan heb om het te automatiseren is er een starter voor maken
Ga op het paneel staan
Klik rechts
strater aanmaken en dan heb je daarna een eenvoudige manier om je schijf direct te benaderen

Offline mfeijen

  • Lid
Freecom Network Drive 400GB / Hoe deze onder 7.10 aan de praat krijgen
« Reactie #27 Gepost op: 2008/03/18, 23:25:03 »
Hallo,

inmiddels ben ik wel iets verder gekomen:

het commando   ¨sudo mount -t smbfs //local ip adres  /home/...¨ mount mijn external drive.

Ik kan dan wel (onder /home/mounted drive) alleen mijn drive lezen, dus geen wijzigingen op de drive uitvoeren. SAMBA vertaalt volgens de rechten naar read only (?)


Hoe dit nu op te lossen?

Groeten
mfeijen