Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless card installeren bij Ubuntu  (gelezen 2768 keer)

bartfliet

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Gepost op: 2006/11/26, 22:32:03 »
Ik heb momenteel een Wireless-G 2.4GHz 802.11g pci adapter van linksys in mijn computer zitte. Ik heb dus een dual boot gedaan in Ubuntu, maar hoe verbind ik nu vanuit ubuntu met de router die op de computer beneden is aangesloten?

Nu ik wil wel zegge, ik ben een absolute beginner in Linux dus als je iets zegt, probeer het dan aub zo simpel mogelijk te doen :p.

mvg,
Bart

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/27, 00:22:15 »
Als het een draadloze router is en als DHCP staat ingeschakeld, dan zou je automatisch verbinding moeten krijgen als je netwerkkaart standaard ondersteund is door linux.

(je hebt DHCP wanneer je windows computers automatisch netwerkverbinding krijgen zonder dat je handmatig IP adressen moet instellen)

--

1. gebruik je ubuntu 6.06 of 6.10 of nog een andere versie

2. controleer welke netwerkkaart je precies hebt, dit kan meestal aan de hand van dit commando: lspci|grep Network

(dit commando kan je intypen in een terminalvenster: toepassingen -> hulpmiddelen -> terminalvenster)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

bartfliet

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/27, 01:00:34 »
Ik heb zo'n controle gedaan, wat ik kreeg was

02:05:0 Ethernet controller:Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139
C+ (rev10)
en hij staat ingesteld op DHCP, en ik weet niet welke versie ik heb, maar ik heb deze pas gedownload van de site van Ubuntu dus ik veronderstel de laatste nieuwe?

bartfliet

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/15, 02:03:12 »
hmmm, 's al ff geleden maar dacht om er het maar nog is te proberen, kan er mij iemand eigelijk nu verder helpen? ik heb de resultaten gepost dus, hierboven. Hoe zou ik nu kunnen verbinden met het internet?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/15, 11:03:08 »
Probeer het eens met de nieuwste Ubuntu 7.04 Feisty Fawn? Die verschijnt op 19 april a.s., over vier dagen dus, en zal de nieuwste drivers aan boord hebben. Bovendien is Feisty extra geschikt gemaakt voor draadloos internet.

Groet, Pjotr.

dpc1899

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/15, 11:35:39 »
Citaat van: pjotr123
Probeer het eens met de nieuwste Ubuntu 7.04 Feisty Fawn? Die verschijnt op 19 april a.s., over vier dagen dus, en zal de nieuwste drivers aan boord hebben. Bovendien is Feisty extra geschikt gemaakt voor draadloos internet.

Groet, Pjotr.
dat is dan de stable versie ?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/15, 11:59:42 »
yep
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

bartfliet

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/15, 12:24:54 »
en hoe ga ik die dan installeren? of is er een manier om gewoon mijn oude versie over te zette naar de nieuwe?

Offline mcgyver

  • Lid
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/15, 12:38:38 »
Je kan het proberen. Beter is om een nieuwe install te doen. Als je wil upgraden moet je je sources.list aanpassen. (van Edgy vervangen door bv. Feisty) Als je niet weet hoe dat alles gaat, mail me even. Als je met 2 pc's op het internet kan, is het helemaal makkelijk.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/15, 12:48:47 »
Schone installatie (dus inclusief formatteren) is altijd het beste, bij elk besturingssysteem onder de zon........

bartfliet

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/15, 13:45:13 »
en...hoe doe je dit dan...?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/15, 15:07:19 »
Citaat van: bartfliet
en...hoe doe je dit dan...?
Vier dagen wachten, Ubuntu 7.04 binnenhalen, PC daarmee opstarten, installatie-pictogram dubbelklikken, kies voor handmatige installatie, huidige Ubuntupartitie aanwijzen voor installatie nieuwe, aanvinken dat Ubuntu de partitie moet formatteren. Wijst zich allemaal vanzelf!  :-)

1501

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/16, 18:46:43 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: bartfliet
en...hoe doe je dit dan...?
Vier dagen wachten, Ubuntu 7.04 binnenhalen, PC daarmee opstarten, installatie-pictogram dubbelklikken, kies voor handmatige installatie, huidige Ubuntupartitie aanwijzen voor installatie nieuwe, aanvinken dat Ubuntu de partitie moet formatteren. Wijst zich allemaal vanzelf!  :-)
Ff een vraagje, raad je aan om alleen de swap en / (root) partities te formateren? Of bedoel je echt de complete hd?

Offline mcgyver

  • Lid
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2007/04/16, 20:18:32 »
Swap en / in ieder geval. Home liever ook dacht ik. Soms verschillen de settings een beetje per versie. Maar ik hoor graag anderen? Als je een backup maakt van je /home kan je altid die delen die je wel wil terugzetten.