Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless card installeren bij Ubuntu  (gelezen 2768 keer)

bartfliet

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Gepost op: 2006/11/26, 22:32:03 »
Ik heb momenteel een Wireless-G 2.4GHz 802.11g pci adapter van linksys in mijn computer zitte. Ik heb dus een dual boot gedaan in Ubuntu, maar hoe verbind ik nu vanuit ubuntu met de router die op de computer beneden is aangesloten?

Nu ik wil wel zegge, ik ben een absolute beginner in Linux dus als je iets zegt, probeer het dan aub zo simpel mogelijk te doen :p.

mvg,
Bart

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/27, 00:22:15 »
Als het een draadloze router is en als DHCP staat ingeschakeld, dan zou je automatisch verbinding moeten krijgen als je netwerkkaart standaard ondersteund is door linux.

(je hebt DHCP wanneer je windows computers automatisch netwerkverbinding krijgen zonder dat je handmatig IP adressen moet instellen)

--

1. gebruik je ubuntu 6.06 of 6.10 of nog een andere versie

2. controleer welke netwerkkaart je precies hebt, dit kan meestal aan de hand van dit commando: lspci|grep Network

(dit commando kan je intypen in een terminalvenster: toepassingen -> hulpmiddelen -> terminalvenster)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

bartfliet

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/27, 01:00:34 »
Ik heb zo'n controle gedaan, wat ik kreeg was

02:05:0 Ethernet controller:Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139
C+ (rev10)
en hij staat ingesteld op DHCP, en ik weet niet welke versie ik heb, maar ik heb deze pas gedownload van de site van Ubuntu dus ik veronderstel de laatste nieuwe?

bartfliet

  • Gast
Wireless card installeren bij Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/15, 02:03:12 »