Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MP3 spelen  (gelezen 939 keer)

nolb

  • Gast
MP3 spelen
« Gepost op: 2008/02/19, 21:09:03 »
Ik heb aanwijzingen gevolgd hoe mp3 bestanden af te spelen. Via toevoegen en verwijderen van bestanden zou ik moeten kunnen kiezen voor sommige programmas. Maar ik raak dan in een oneindige lus. Eerst wordt ik gevraagd bij het aanvinken om de lijst te updaten, dan kan ik aanvinken bijv, GStreamer plugins. Dan moet ik iets bevestigen, en dan wordt ik gevraagd de lijst te verversen en dan beginnen we opnieuw. Wat gaat er mis??

Offline siegi

  • Lid
MP3 spelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/19, 21:33:00 »
Op volgende pagina staat uitgelegd hoe men multimedia in ubuntu kan afspelen.
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/

Offline Ubert

  • Lid
MP3 spelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/19, 21:37:28 »
Citaat van: nolb
Ik heb aanwijzingen gevolgd hoe mp3 bestanden af te spelen. Via toevoegen en verwijderen van bestanden zou ik moeten kunnen kiezen voor sommige programmas. Maar ik raak dan in een oneindige lus. Eerst wordt ik gevraagd bij het aanvinken om de lijst te updaten, dan kan ik aanvinken bijv, GStreamer plugins. Dan moet ik iets bevestigen, en dan wordt ik gevraagd de lijst te verversen en dan beginnen we opnieuw. Wat gaat er mis??
Als eerst Welkom bij ubuntu! Cool dat je het een keer probeert.

maar even over je vraag:
Neem aan dat je tijden het installeren gewoon internet had?

ps: De titel kan miss. iets uitgebreider dan is het duidelijker wat het probleem is. Dus bijv. Problemen met het installeren van codecs ipv MP3 afspelen.

nolb

  • Gast
MP3 spelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/19, 21:55:58 »
Ik heb inderdaad gewoon een internetverbinding open staan. Sigi verwees naar een pagina waar juist de procedure staat waarbij ik in een lus geraak. De lijst wordt ook netjes bijgewerkt. Maar als ik aan wil vinken dan moet ik eerst vanwege " restricted software" het een en ander bevsetigen (confirm) of cancelen. Na cancel gebeurt er niets natuurlijk. Na confirm komt de mededeling " the list of applications is not availabe" en dan de keus om te " refreshen"  of te sluiten (close). Close levert niets op natuurlijk en na "refresh" beginnen we weer opnieuw.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
MP3 spelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/20, 08:27:49 »
voer het volgende commando eens uit in de terminal en post de uitvoer hier
sudo apt-get update
en
cat /etc/apt/sources.list
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

nolb

  • Gast
MP3 spelen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/20, 20:35:42 »
Ronnie vroeg mij de volgende commando's uit te voeren in het terminal venster. Dat heb ik gedaan.

nol@laptopubuntu:~$  sudo apt-get update
Genegeerd cdrom://Ubuntu 7.10 _Gutsy Gibbon_ - Release i386 (20071016) gutsy/main Translation-nl
Genegeerd cdrom://Ubuntu 7.10 _Gutsy Gibbon_ - Release i386 (20071016) gutsy/restricted Translation-nl
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
nol@laptopubuntu:~$ cat/etc/apt/sources.list
bash: cat/etc/apt/sources.list: No such file or directory
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Offline hello

  • Lid
MP3 spelen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/20, 21:02:13 »
Citaat van: nolb
Ronnie vroeg mij de volgende commando's uit te voeren in het terminal venster. Dat heb ik gedaan.

nol@laptopubuntu:~$  sudo apt-get update
Genegeerd cdrom://Ubuntu 7.10 _Gutsy Gibbon_ - Release i386 (20071016) gutsy/main Translation-nl
Genegeerd cdrom://Ubuntu 7.10 _Gutsy Gibbon_ - Release i386 (20071016) gutsy/restricted Translation-nl
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
nol@laptopubuntu:~$ cat/etc/apt/sources.list
bash: cat/etc/apt/sources.list: No such file or directory
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Zo te zien heb je niet de normale pakketbronnen. Ga naar systeem > Beheer > Softwarebronnen. Daar vink je alle vakjes aan (bahelve die met source) (alleen de vakjes aanvinken in het venster dat verschijnt, niet op de andere tabbladen). Als je dan het venster sluit vraagt hij of je de pakketbronnen wilt herladen. Doe dat en voor dan de stappen van de Multimediadocumentatie uit.

Edit: bij de tweede opdracht die je most uitvoeren (cat /etc/apt/sources.list) met je zien dat je tussen de 'cat' en de '/' een spatie laat (dat heb jij niet gedaan)(je moet deze opdracht nu niet meer uitvoeren > het was voor alle duidelijkheid).

nolb

  • Gast
MP3 spelen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/20, 21:32:35 »
Via de groep software installeren etc. had ik de vraag in algemene zin ook gesteld. Omdat ik geen enkele software bleek te kunnen installeren. Ik heb daar een antwoord gekregen en heb een bestand moeten wijzigen. Alles werkt nu naar volle tevredenheid, Ik word steeds enthousiaster. Zeker met ieders hulp. Bedankt in ieder geval voor jouw hulp.