Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint: Kan niet meer bewerken, opslaan, kopieren etc. op usb stick  (gelezen 716 keer)

Offline Zonnig

  • Lid
In kan sinds ca. een uur, bijna niets meer doen met mijn usb stick. Vanmorgen werkte het nog prima, dus ik weet niet waardoor het ineens niet meer lukt.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kan niets meer bewerken ( wijzigen, opslaan, knippen, plakken etc. ) en ik kan geen nieuwe mappen meer aanmaken. Ik kan ook niet meer kopieren.
Ik heb wel voldoende geheugen beschikbaar.
Ik weet niet hoe ik alles weer kan herstellen.  Volgens mij ontstond het probleem toen ik de naam van een map probeerde te wijzigen. Vanaf dat moment liep het ' vast '.
Ik kan ook niet langer DATA inzien en OS: maar dat heb ik ook niet echt nodig, dus dat is geen probleem. ( Toch dit laatste kon ik de vorige keer in Linux Mint wel )
( Vanwege de veiligheid vind ik het overigens geen probleem als ik DATA en OS niet in kan zien vanuit Linux. )
Wie kan helpen ? Hartelijk dank.

Update: dit is wat er stond toen ik de rechten van de USB stick probeerde te wijzigen:  ' Kon de rechten van 'USB STICK1' helaas niet wijzigen: Fout bij instellen toegangsrechten: Bestandssysteem is alleen-lezen '. Ik heb geprobeerd dit te herstellen, maar hij weigert. Gisteren had ik ook al problemen met de map ' afbeeldingen ', maar dat terzijde.

Ik heb ( nu ) ook dezelfde problemen in ' documenten '.

Update 17.03: Tot mijn allergrootste verbazing, is het probleem ( bijna ) als vanzelf weer opgelost. Had zo te merken te maken met de taalinstellingen. Een raadsel hoe dit kan.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/21, 17:09:21 door Zonnig »