Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lubuntu 16 shutdown foutscherm  (gelezen 361 keer)

Lubuntu 16 shutdown foutscherm
« Gepost op: 2016/10/04, 20:20:25 »
Bij het gewoon afsluiten van Lubuntu16 komt er een scherm aan het eind (flits, circa vijf regels met iets in rode tekst).
Het is niet errug want alles werkt wel (een beetje), maar ik hou niet van onleesbare mededelingen!
Met Ctrl-Alt-F1 krijg ik die tekst niet te zien, dat ging te snel voor mij...
Ik heb geprobeerd met "shutdown now > shutdown.txt" via de terminal dat scherm vast te leggen, maar dat was te simpel gedacht, want het bericht was blanco...
Wie weet een truuk om de "stille" start en stop acties weer op het scherm te krijgen (verbose off).
Of, wat ik graag wil, de scherm uitvoer in een tekstbestand dumpen!
Met dank! 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Lubuntu 16 shutdown foutscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/04, 20:28:34 »
Het kan zijn dat de tekst ook in een logbestand wordt weggeschreven zoals /var/log/kern.log. Misschien kun je daar in zoeken rond het tijdstip van afsluiten.

Offline dorusone

  • Lid
Re: Lubuntu 16 shutdown foutscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/05, 22:34:03 »

Misschien overbodig maar je weet dat nooit :) :

-Toepassingen
-Systeemgereedschap
-Logbestanden weergave


Re: Lubuntu 16 shutdown foutscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/11, 09:16:09 »

Misschien overbodig maar je weet dat nooit :) :

-Toepassingen
-Systeemgereedschap
-Logbestanden weergave
Daar zocht ik naar! Zeer bedankt.
Maar ik heb het probleem tussentijds opgelost door de IBM T41 met Pentium M en Lubuntu 16 om te ruilen voor IBM T410 Quad-core en Ubuntu 14.04 LTS.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline dorusone

  • Lid
Re: Lubuntu 16 shutdown foutscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/11, 17:16:34 »
Graag gedaan Dick !

met vr gr,

Theo