Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu is niet te installeren  (gelezen 918 keer)

Offline BartBoos

  • Lid
Ubuntu is niet te installeren
« Gepost op: 2008/04/11, 12:16:25 »
Ik heb een nieuwe comp met een Asus M2N-x plus mobo en een AMD Phenom Quad processor.

Bij het installeren was Linux aan de beurt,neem dus Ubuntu maar na het keuzemenu loopt de boel vast.Bij navraag bij Asus werd aangeraden in de BIOS APIC op disabled te zetten en dan weer te booten met de CD.
Nu krijg ik te zien "Kernel panic" dus dat schiet ook niet op.Geboot met "noapic" en "apic =off",zelfde resultaat.
Ik heb diverse distributie's geprobeerd (7.xx) maar ook die van Suse en Knoppix installeren ook niet.Als test Wubi geïnstaleerd via Window$ maar na het opstarten ook weer "Kernel panic"

Ik gebruik Acronis als back-up programma maar als ik die laat booten(ook weer met APIC disabled)krijg ik wel een keuzemenu maar dan gaat na keuze de boel op zwart.
Toevallig weet ik dat Acronis Linux gebruikt als OS.

Weer kontakt gezocht met Asus en kreeg toen als antwoord "Sorry maar dan maar geen L:inux" terwijl bij de specs staat dat Linux op hun mobo gebruikt kan worden.

Overigens,de CD's zijn goed hoor,werken op mijn oude comp als een speer.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Ubuntu is niet te installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/11, 12:26:28 »
Heb je een 64bit versie of een 32bit versie geprobeerd (of beide misschien)?
Heb je een draadloze netwerkkaart (dus los van het moederbord) in het systeem zitten? Daar heb ik dit probleem ook 1 keertje al eens meegemaakt omdat die kaart defect was.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline BartBoos

  • Lid
Ubuntu is niet te installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/13, 15:59:16 »
Citaat van: DarkStar
Heb je een 64bit versie of een 32bit versie geprobeerd (of beide misschien)?
Heb je een draadloze netwerkkaart (dus los van het moederbord) in het systeem zitten? Daar heb ik dit probleem ook 1 keertje al eens meegemaakt omdat die kaart defect was.
Alleerst DarkStar bedankt voor het meedenken,er zit maar één kaart in de comp en wel de videokaart (ATI Radeon 2400).Deze vervangen door een antieke Diamond Viper kaart maar hetzelfde resultaat.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de processor instructie 's voor die nieuwe AMD niet helemaal overeenkomen ik heb alleen de 32 bit versie geprobeerd,maar ja,hoe maak je zo'n bedrijf dat duidelijk.

Ik zal deze week die alternatieve versie van de  TU Delft eens proberen,misschien kom ik dan wat verder.

Als er een oplossing is,dan zet ik het wel op het forum.

Greetz.

Offline BartBoos

  • Lid
Ubuntu is niet te installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/16, 22:44:57 »
OPGELOST !!!!!

Het raadsel is opgelost,de 64-bit versie gedownlaad en alles werkt en ik hoop dat de nieuwe versie 8.04 dit ondervangen heeft,want in principe moet de 32-bits versie ook op een 64 bits comp werken.:-)