Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beige opstartscherm veranderen?  (gelezen 897 keer)

prsdnt

  • Gast
beige opstartscherm veranderen?
« Gepost op: 2008/01/12, 17:12:50 »
Hallo!

Ubuntu 7.10 vorige week geinstalleerd en ben er elke avond mee aan het klooien (in positieve zin :)

Ik ben aan het rommelen met emerald, en heb wat themas, login- en splashscreens gedownload van gnome-look.

Het enige vreemde is dat, nadat ik username/password heb ingevuld in het loginscherm en de sessie geladen wordt de standaard beige achtergrondkleur blijft verschijnen (tussen loginscherm en bureaubladachtergrond)

Iemand enig idee hoe ik dat zwart ipv beige kan maken?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
beige opstartscherm veranderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/12, 17:47:08 »
ja, dit kan:
Systeem -> Beheer -> Aanmeldvenster
Tabblad 'Lokaal', daar de kleur veranderen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline joop905

  • Lid
beige opstartscherm veranderen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/12, 18:13:14 »
etc/gdm/PreSession/Default

Look for #dab082 (or BACKCOLOR=) near the bottom and change the 6 hex digits to the hex representation of the color you like. for example #000000 for black

prsdnt

  • Gast
beige opstartscherm veranderen?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/12, 21:30:43 »
Citaat van: joop905
etc/gdm/PreSession/Default

Look for #dab082 (or BACKCOLOR=) near the bottom and change the 6 hex digits to the hex representation of the color you like. for example #000000 for black
Dat is het!  Ik had zo'n beetje alle kleuren die ik in de menus kon vinden al veranderd. Had al zo'n idee dat het een of andere configfile moest zijn... Thanks!

Citaat van: Ronnie
ja, dit kan:

Systeem -> Beheer -> Aanmeldvenster
Tabblad 'Lokaal', daar de kleur veranderen
Ik bedoel de kleur die tussen het aanlogscherm en de bureaubladachtergrond op het scherm verschijnt.

Offline joop905

  • Lid
beige opstartscherm veranderen?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/12, 21:32:07 »
mooi dat het gelukt is
grJ905.