Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?  (gelezen 25242 keer)

HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Gepost op: 2009/03/01, 19:46:50 »
De afdelingen van HCC in het Noorden des lands gaan een Regiodag  opzetten op 9 mei in Drachten. Vooral eigen werkgroepen van actieve leden worden opgezocht om iets bij te dragen.
Nu is dit natuurlijk een prachtige kans voor Ubuntu.
Als we willen mogen we ons gezicht daar laten zien.
Het treurige is dat ikzelf echt niet kan. Zoonlief is jarig.....

Dus.... wie trekt de stoute schoenen aan?
Wonen er eigenlijk Ubuntero's in of bij Drachten?

Wil je wat doen, meld je het dan in dit topic of mail je me even? Dan leg ik het contact met onze man in Drachten wel.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline hotrod

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/01, 23:50:04 »
Wonen er eigenlijk Ubuntero's in of bij Drachten?
er staan er 5 op de kaart
Ja die 5 zitten in Drachten maar eromheen zitten er nog wel een stuk of 8 waaronder ik zelf.
Ik ben zelf net een beginnende Ubuntero`er, dus veel zal ik daar niet kunnen doen lijkt mij.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/01, 23:54:16 »
wat mij al is opgevallen @hotrod,,

al beschouw je jezelf als een beginner,, je entousiastme en inzet is al 50% ,, en je hebt al meer kennis dan je denkt als je eens nagaat hoe het een paar weken/maanden geleden ging met linux/ubuntu.

zou er iets hier in de regio komen,, dan zou ik zeker van de partij zijn ondanks mijn beberkte kennis.


Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/02, 00:50:56 »
Pfoei, ik weet niet of ik dan wel kan. Ik hou dit even in het achterhoofd ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/02, 08:16:39 »
Pfoei, ik weet niet of ik dan wel kan. Ik hou dit even in het achterhoofd ;)

Hmmm, ik heb het donkerbruine vermoeden dat jij nog wel iets op de plank hebt liggen, ergens........
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/02, 10:56:04 »
Help me even op weg, het is maandagochtend en ik ben net wakker :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/02, 18:36:25 »
Mijn vader woont in Drachten, dus ik zou kunnen kijken wat ik kan doen. Ik moet wel tijd hebben aangezien het vlak van te voren vakantie is.
Het nadeel is wel dat ik pas drie dagen voor de HCC regiodag 16 wordt, misschien is dat een beetje jong.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/02, 20:21:05 »
Mijn vader woont in Drachten, dus ik zou kunnen kijken wat ik kan doen. Ik moet wel tijd hebben aangezien het vlak van te voren vakantie is.
Het nadeel is wel dat ik pas drie dagen voor de HCC regiodag 16 wordt, misschien is dat een beetje jong.

Nou, kebabfish is heel oud, dus dan heb je de balans weer aardig te pakken.  ;)
Tot nu toe heeft volgens mij er nog nooit iemand van op gezien dat Ubuntu voor een deel bestaat uit erg jonge mensen. Zolang je weet waar je over praat is alles goed. En geloof me, je weet al gauw meer dan de gemiddelde nieuwkomer.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/02, 21:37:21 »
21 lentes jong maar liefst ;)
Maarre, qua vervoer is het voor mij geen probleem. Ik moet alleen weten wat er precies verwacht wordt, en een clubje van 4 á 5 man zou wel mooi zijn. Dan is er wel wat te organiseren toch?
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/02, 22:53:52 »
Via een andere weg ben ik al benaderd om naar Drachten te gaan.
Ik heb wat meer informatie gevraagd, maar wil daar natuurlijk wel graag met Ubuntu naar toe.  XD

Offline hotrod

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/02, 23:11:49 »
Ik moet met mijn zoon te voetballen die dag, ja zaterdag he).
Ben dan om 1 uur thuis, dus daarna heb ik nog wel wat tijd.
Dan wil mijn andere zoon (sowieso) vast ook heeeel graag mee.

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/03, 20:14:19 »
21 lentes jong maar liefst ;)
Maarre, qua vervoer is het voor mij geen probleem. Ik moet alleen weten wat er precies verwacht wordt, en een clubje van 4 á 5 man zou wel mooi zijn. Dan is er wel wat te organiseren toch?

Jonge god, ik vermoed dat het goed komt met die mensen. Ik stuur je het adres van de HCC meneer, dan overleg je maar even direct met hem. Check je pm even.
Ik begin er echt van te balen dat mijn zoon net op die dag jarig is......pffffffff.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/03, 20:19:55 door laacque »
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/03, 20:58:58 »
21 lentes jong maar liefst ;)
Maarre, qua vervoer is het voor mij geen probleem. Ik moet alleen weten wat er precies verwacht wordt, en een clubje van 4 á 5 man zou wel mooi zijn. Dan is er wel wat te organiseren toch?

Jonge god, ik vermoed dat het goed komt met die mensen. Ik stuur je het adres van de HCC meneer, dan overleg je maar even direct met hem. Check je pm even.
Ik begin er echt van te balen dat mijn zoon net op die dag jarig is......pffffffff.

Ach, werk jij toch mee achter de schermen? ;)

edit: Ik heb iets dergelijks ook nog nooit georganiseerd, maar ik zie wel waar dit eindigt :)
« Laatst bewerkt op: 2009/03/03, 21:02:43 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/03/04, 11:43:14 »

Ach, werk jij toch mee achter de schermen? ;)

edit: Ik heb iets dergelijks ook nog nooit georganiseerd, maar ik zie wel waar dit eindigt :)
Overleg maar met die HCC man. Dan komt het vast goed.
Eventueel maak je hier een wiki aan waar mensen zich kunnen aanmelden.
Dan heb je wat een duidelijker overzicht.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/04, 11:47:42 »
wiki?
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Double12

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/03/04, 15:47:39 »
^ Ja hoor, voor dit soort dingen is de wiki juist bedoeld.

Trouwens, ik heb nog een leuke intekenlijst. Misschien voor jullie ook interessant.
Je kunt deze intekenlijst op een evenement laten rondgaan, waarmee mensen kunnen aangeven dat ze geïnformeerd willen worden over komende install partie(s) in de regio. Ik heb hem zelf gebruikt na een Ubuntu-presentatie en dat heeft toch weer een paar e-mailadressen opgeleverd.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallpartyWiki/Documenten?action=AttachFile&do=get&target=Aanmelden+nieuws.odt

titus

  • Gast
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/03/06, 11:10:59 »
Is er al meer bekend wat voor dag dit word? Word het een soort open dag in het algemeen of is het een soort leden bijeenkomst? Graag meer duidelijkheid want het initiatief is zeer intressant.
Alvast bedankt!

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/03/06, 15:44:35 »
Ik heb al contact opgenomen, en zal proberen zo snel mogelijk met een duidelijk overzicht te komen. Tevens is het niet verkeerd een wiki te maken (geen idee hoe dat moet, HELP! :D), en een soort team samen te stellen van ubuntu-nl. Zo kunnen we 1 contact persoon aanstellen, die regelmatig een overzichtje in dit topic post. Zo blijft het mooi overzichtelijk voor iedereen :)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Double12

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/03/06, 20:45:13 »
Ik heb al contact opgenomen, en zal proberen zo snel mogelijk met een duidelijk overzicht te komen. Tevens is het niet verkeerd een wiki te maken (geen idee hoe dat moet, HELP! :D), en een soort team samen te stellen van ubuntu-nl. Zo kunnen we 1 contact persoon aanstellen, die regelmatig een overzichtje in dit topic post. Zo blijft het mooi overzichtelijk voor iedereen :)
Ik heb een pagina aangemaakt. http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HccRegiodagDrachten
De titel is een beetje lang, maar wel lekker duidelijk.
Vul de pagina maar even. ;)

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/06, 20:50:35 »
Is er al meer bekend wat voor dag dit word? Word het een soort open dag in het algemeen of is het een soort leden bijeenkomst? Graag meer duidelijkheid want het initiatief is zeer interessant.
Alvast bedankt!

Hou dit lijntje even in de gaten. Kebabfish komt vast met meer details........
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/03/06, 20:52:05 »
(geen idee hoe dat moet, HELP! :D),
Even diep ademen en gewoon Double12 vragen he.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/03/06, 21:15:30 »
Ik zal kijken of ik dit weekend een gaatje kan vinden om dat in te vullen (en uit te vinden hoe dat moet :P). Tevens heb ik wel al antwoord gehad op de mail, maar nog geen exacte informatie hoe die dag eruit gaat zien. Maar ik heb het gevoel dat dat nog wel goed komt. Ze zijn in ieder geval enthousiast, en dat is het allerbelangrijkste :)
Op de chat te vinden als debiantux


Offline Double12

  • Lid
Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #23 Gepost op: 2009/03/08, 12:28:38 »
Ik heb Drachten vast op de kaart gezet:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallpartyWiki/Uitnodiging

Ok?
Als we Drachten ook zien als een install party, moet hij dan niet worden samengevoegd met de InstallpartyWiki in plaats van op een eigen wiki-pagina HccRegiodagDrachten.

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #24 Gepost op: 2009/03/08, 12:47:19 »
Lijkt me een prima plan :)  Maar dat is up to de organisatoren, vrijheid blijheid.

Volgens de wiki is het wel een installparty

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallpartyWiki/InstallParty

Maar de term install party dekt de lading in dit geval natuurlijk niet helemaal.. Niet zo erg volgens mij, als het maar duidelijk is waar het om gaat in de communicatie naar buiten toe.