Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop  (gelezen 7663 keer)

Gast

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Gepost op: 2006/01/14, 16:56:18 »
Hallo Linuxvrienden,

Ik ben nu een half jaartje met Ubuntu aan het werk op mijn pc en raak er steeds meer aan verknocht. Daarom voor de eerste keer Hoary ge

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2006/01/14, 19:55:01 »
Ik vrees voor een harde schijf dat stuk is.
Bad sector?

Laten vervangen in garantie :)

`GooZ

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2006/01/14, 20:41:56 »
Ik vrees ook dat dit gaat om een probleem met de hardware. Een probleem waarop ze je garantie MOETEN geven, aangezien het het normale werken op de PC belemmert.

Gast

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2006/01/14, 21:48:31 »
Bedankt voor de snelle antwoorden! Eigenlijk had ik hier zelf ook al even aan gedacht, maar ik vond het een beetje vreemd omdat de laptop gloednieuw net uit de doos kwam. Ik ben benieuwd hoe de verkoper dit op gaat lossen.

Nogmaals bedankt! Andere suggesties zijn ook welkom.

Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2006/01/14, 22:13:54 »
Hij mag dit niet anders oplossen dan jou nieuwe onderdelen of een nieuwe laptop te geven, dat heet garantie. Doet hij dit niet, dan is het volgens mij diefstal, maar dat weet ik zeker niet zeker.

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2006/01/23, 11:52:35 »
Ik heb jullie antwoorden uitgeprint en aan de verkoper voorgelegd. Na nog enkele vruchteloze pogingen samen met de helpdesk van Siemens kwamen ze eindelijk tot de conclusie dat er iets met de harde schijf niet goed moet zijn. Vandaag of morgen gaat de laptop terug naar de fabrikant. Het is nu 3

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2006/02/09, 15:42:52 »
Ik ben dinsdag maar eens gaan kijken of mijn laptop al terug was en maar goed ook, want ondanks dat ik tweemaal naam, adres en telefoonnummer had opgegeven waren deze bij Expert zoekgeraakt.

Bij de fabrikant had men een kapotte geheugenmodule gevonden en aangezien het geen originele modules waren (het plaatsen was uitbesteed aan een plaatselijke pc-winkel) kon men alleen constateren dat de laptop verder in orde was.

Het geheugen werd in de betreffende winkel vervangen en we zouden weer kunnen Linuxen. Helaas, na 6 installatiepogingen met 5 verschillende cd's, zowel Iso's als originele, is het niet gelukt. Het was trouwens telkens op een ander moment dat de installatie vastliep. Eenmaal zelfs nadat de laptop gereboot moest worden en na configureren en pakketten installeren eindigde met: Unable to handle kernel paging request.

Ik ben met de laptop teruggegaan en heb mijn geld terugge

veraberg

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #7 Gepost op: 2006/02/09, 21:18:32 »
Saamelainen

Ik heb ook sinds anderhalve week een laptop van Packard Bell. En ik heb het omgekeerde  
probleem.
Er zat bij de laptop een verborgen partitie met windows en de hele zooi erop, en daar moest ik een backup van maken.
Heb ik gedaan, 2 dagen later was mijn Xp al verziekt. Ik de backup cd er in gedaan en er gebeurde niets meer, de backup cd was niet goed beschreven.
Ik de illegale versie van XP er op gezet en de drivers bij Packard Bell gedownload.
In XP ik had de ene vastloper na de ander.
Niets werkte goed.
Maar gelukkig had ik de originele CD van Ubuntu 5.10 in huis, en ik had met het systeem al vaker mee gestoeid op de pc van mijn vriendin.
IK zette het systeem op de laptop , en het werkt tot nu toe als een zonnetje.
Geen enkel probleem meer , geen vastlopers ,niets.
Ik weet niet met welke Ubuntu je man en jij draait? Maar ik zou het eens proberen
met Ubuntu 5.10 Breezy.
Werkt beter dan de vorige versies.
Ik moet wel zeggen ik had ook met eigen gebrande cd's dat hij niet meer verder ging.
Maar sinds ik de originele cd's van Ubuntu besteld hebt, lukt het wel.
Als je wil ik wel een orginele Ubuntu cd naar je toesturen?
Ik heb er toch 5 in huis liggen.

Groetjes Vera

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #8 Gepost op: 2006/02/09, 21:46:08 »
Hallo Vera,

Op de laptop van mijn man zijn we begonnen met de originele Hoary en daarna ge-upgrade. Daar werkte alles meteen. Bij mij ook deze gebruikt en met langzaam gebrande Iso's van Breezy. Ik heb helaas (nog) geen fabrieks-cd.

We hebben bij deze laptop een OEM-versie van Windows, dus niet de volledige XP. Er stond een kleine partitie van de fabrikant op die de Windows-cd moet aanspreken. Er werd gedacht dat het probleem daar misschien zou kunnen zitten en daarom hebben ze die verborgen partitie verwijderd. Met de meegeleverde versie kan ik nu dus niets meer doen en heb ook een illegale moeten gebruiken.

Ik ga het binnenkort eerst eens met een nieuwe gedownloade Iso van Breezy proberen. Lukt dat niet dan probeer ik een originele Breezy aan te komen. Eigenlijk ben ik een beetje bang dat mijn laptop niet van de nieuw geplaatste vreemde geheugenmodules houdt.

Maar eerst hou ik het even voor gezien. Ik heb de laatste tijd zoveel mislukte installaties gezien dat ik er even de balen van heb. Bovendien wil ik de volgende keer proberen om dual boot te doen voor de eerste keer en dat houdt me ook nog even tegen.

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat we eruit komen.

michiel

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #9 Gepost op: 2006/02/09, 21:50:27 »
Citaat van: Saamelainen
Hallo Vera,



We hebben bij deze laptop een OEM-versie van Windows, dus niet de volledige XP.
een OEM-versie is weldegelijk een volledige versie

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #10 Gepost op: 2006/02/09, 22:01:23 »
Ok. In elk geval zat er op de harde schijf een verborgen gedeelte van de fabrikant dat ze verwijderd hebben en met de meegeleverde CD kan ik niets meer beginnen. Maar ik wil ook eigenlijk geen Windows. :(

veraberg

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #11 Gepost op: 2006/02/09, 22:56:46 »
Saamelainen,
Ik bedoelde ermee als je  mij via mijn email je adres opgeeft kan ik z'on originele Cd van Ubuntu 5.10 opsturen!
Het kan bij ook het probleem van de cdrom zelf ziin.
De cd rom van mijn vriendins computer was een LG, vaak deed die het wel en af toe pakte hij niks, of de installatie ging halverwege niet verder.
Terwijl met haar DVD brander de installatie wel vlotjes verliep.
Maar laat het me maar wten.
Groetjes Vera

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #12 Gepost op: 2006/02/10, 14:23:55 »
Ik heb een nieuwe ISO gedownload en met K3b op een snelheid van 8x gebrand. De dual-boot is niet gelukt, want de installatie stopte en toen ik het opnieuw probeerde was Windows verdwenen. Dat is niet erg.

Ik ben nu bijna door de installatie heengekomen. Er is gereboot, geconfigureerd en pakketten zijn uitgepakt. Maar nu wil de Gnome desktop niet en zit ik in de terminal. Ik herinner me dat ik een commando moet gebruiken in de trant van

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #13 Gepost op: 2006/02/10, 14:47:17 »
De foutmelding is: The X-server is now disabled. Restart GDM when it is configured correctly.
Hoe doe ik dat?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #14 Gepost op: 2006/02/10, 15:37:04 »
Typ sudo vi /etc/X11/xorg.conf
Dat is de file die je zal noeten editen denk ik. (Let op de resoluties op het einde van de file, sluiten met shift en 2*z)
Maar je kan misschien ook gewoon sudo apt-get install gdm doen?
Ben het niet zeker, ik zoek iets gemakkelijks, maar dat zou alles terug in orde moeten zetten, als het ooit gewerkt heeft tenminste.

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #15 Gepost op: 2006/02/10, 20:42:06 »

veraberg

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #16 Gepost op: 2006/02/11, 16:07:43 »
ik weet welke type Amilo L je hebt?
Maar ik las net op tweakers.net  dat ze flinke bug hadden gevonden op de moederbord van deze laptops.
Schijnt iets met Raid controller te maken te hebben.
De laptops schijnen erg laggy te zijn.
Lees dat artikel maar, staat vandaag op www.tweakers.net


Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #18 Gepost op: 2006/02/11, 16:25:42 »
En dan nog een bug erbij, het klinkt niet hoopvol. Na gisteren nog zo'n 20 pogingen te hebben gedaan, denk ik het probleem ontdekt te hebben. De eerste Amilo L blijkt een 1300 te zijn met Intel 852 GM Grafic controller. Mijn laptop is een L 1310 met een Ati Radeon Xpress 200. Ik voel me aardig bedonderd door een ondeskundige verkoper, die beweerde dat de laptops hetzelfde waren.

Het probleem zal de Ati Radeon Xpress 200 zijn en wat ik er zo hier en daar over lees, belooft dat niet veel goeds voor een beginner.

Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #19 Gepost op: 2006/02/11, 19:47:41 »
Welke winkel was dat? Daar ga ik dus nooit meer heen :)

veraberg

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #20 Gepost op: 2006/02/11, 19:54:34 »
Dat zou best wil eens kunnen, mijn vriendin gebruikt ook een Ati 9600 in haar desktop.
De enige distro die hier mee overweg kan zonder al te veel problemen is Xandros 3.
De distro is ook op Debian gebaseerd, en de omgeving is KDE.
IK heb het niet op mijn computer, want hij kan slecht overweg met internet via glasvezel.
Met ADSL en Kabel werkt het goed.
Persoonlijk vind ik buiten Ubuntu om geen slecht distro.
Bij Xandros hoef je helemaal niets te configuren, werkt out of the box.
En de video dingen werken beter, zoals AVI's .
Wat ik bij Ubuntu niet kan zeggen.
Misschien is dat wel iets voor je.
Je kunt hem gratis downloaden via bittorrent via de site van www.xandros .com.
En dan moet je de Xandros 3 open circulation edition nemen.
Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geholpen.
Groetjes Vera

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #21 Gepost op: 2006/02/11, 20:57:28 »
Vera, wat heb jij precies voor een model en ging de installatie daarbij zonder dat je in de terminal hoefde te configureren? Ik begin er een beetje over te denken om mijn laptop aan mijn dochter cadeau te doen en iets anders te zoeken. Een andere distro? Nee joh. Ubuntu is zo leuk.

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #22 Gepost op: 2006/02/11, 21:01:35 »
Citaat van: Dennis
Welke winkel was dat? Daar ga ik dus nooit meer heen
EXPERT

Citaat van: Saamelainen
Geld terug daar kon geen sprake van zijn. Mij is verteld dat de gang van zaken bij Expert als volgt is: Wanneer er met o.a. pc's of laptops problemen of defecten zijn, moet de klant dat zelf oplossen met de helpdesk van de fabrikant. Expert is als het ware een wederverkoper en doet na de aankoop niets meer.

veraberg

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #23 Gepost op: 2006/02/11, 22:30:58 »
Notebook
met Intel Celeron processor.

Saamelainen

  • Gast
Geen enkel besturingssysteem te installeren op mijn laptop
« Reactie #24 Gepost op: 2006/02/11, 23:39:19 »
Heel erg bedankt. Hier heb ik wat aan. Ik ga het eens uitzoeken.
Een topic