Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webgame  (gelezen 863 keer)

Offline maxpower

  • Lid
Webgame
« Gepost op: 2012/01/14, 23:11:51 »
Hallo allemaal,

Ik wil een web game gaan maken maar ik heb nog niet helemaal beslist waarin.. Ik zou graag jullie mening willen hebben, er van uitgaande dat ik ze allemaal even goed beheers. Wat ik wil dat het door een zo breed mogelijk publiek kan worden gebruikt. Ik wil veel animatie en graphics.. De mogelijkheden voor nu zal zijn:
-html5 canvas  (best breed ondersteund maar .. ie gebruikers?)
-flash (meest breed onderstuend, maar .. dure software zit hier aan vast wat inhoud dat ik alleen op schoolcomputers kan ontwikkelen)
-java ( Redelijk breed ondersteunt maar ik ervaar met java op het web eignelijk alleen maar gedonder)

Natuurlijk is het altijd leuk om iets nieuws bij te leren, Dus als je ngo sugesties hebt buiten dezen is dat uiteraard ook welkom.. Maar mijn hoofdvraag: waar zouden jullie voor gaan?

Re: Webgame
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/15, 01:32:29 »
Een tekst based spel met php en javascript :D
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline MKe

  • Lid
Re: Webgame
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/15, 10:43:47 »
Javascript?

Re: Webgame
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/15, 11:18:48 »
HTML5. Screw IE gebruikers.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Nardon

  • Lid
Re: Webgame
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/15, 22:28:21 »
Ik zou voor HTML5 gaan denk ik. Canvas wordt sinds IE9 vrij goed ondersteund. Alleen als je bijvoorbeeld WebGL gaat gebruiken kan dat niet in IE. :P

Maar je moet het zelf weten. Flash en Java zijn allebij ook goeie platformen, welke al lang gebruitk worden. HTML5 is daarintegen nog vrij nieuw, ik heb gemerkt dat ik het af en toe nog een beetje stroef vind werken.