Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer start niet meer op(OPGELOST)  (gelezen 526 keer)

Offline xena

  • Lid
Computer start niet meer op(OPGELOST)
« Gepost op: 2011/04/06, 10:11:44 »
Hallo,
Ik heb gisteravond mijn pc op de normale manier stopgezet ,vandaag wil hij niet meer doorstarten.In het begin loopt alles goed,maar na een paar seconden loopt hij vast.
Hoe kan ik dat oplossen zonder al te veel te verliezen?
Waar kan het fout gelopen zijn ?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Mvg,
« Laatst bewerkt op: 2011/04/07, 22:43:18 door xena »
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline vanadium

  • Lid
Re: Computer start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/06, 11:03:02 »
Je zal wat meer in detail moeten beschrijven tot waar het wel gaat. Je krijgt nooit de vraag voor het login paswoord te zien?

Probeer eens of opstarten in recovery mode wel lukt: kies uit het grub menu een keuze met "recovery".

Plots niet meer opstarten komt niet veel voor. Het kan een gevolg zijn van niet goed afsluiten van de computer. Het kan ook wijzen op een hardwareprobleem.

Offline xena

  • Lid
Re: Computer start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/06, 12:26:36 »
hallo vanadium,
Ik heb eens mijn Ubuntu cd (10.04 lts)ingestoken en heb uitgetst of ik nog op mijn harde schijf kon geraken,en inderdaad ik kan daar nog alles bekijken en op vragen.Dus de harde schijf werkt nog en heeft nog ruimte genoeg(gecontroleerd)

Pc:Asus
gehuegen 1.9 Gb
Processor Intel(R)Celeron(R)CPU 2.00Ghz
Vrije schijfruimte :23.6 Gb
Ubuntu 10.04 LTS
Kernel 2.6.32-30 generic
Gnome 2.30.2
Na het uitproberen met de CD terug opgestart en er verschijnt de melding dat de harde schijf gecontroleerd wordt en voila alles werkt weer normaal.
De vraag is wat is de aanleiding ?

Bedankt en groetjes
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Re: Computer start niet meer op
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/06, 12:34:45 »
Dat kan zijn dat je Plymouth splash screen niet goed laadde, én dat Ubuntu een schijfcontrole heeft gestart (heb ik op een laptopje ook eens gehad).

Tip: ga naar de site van Pjotr : http://sites.google.com/site/computertip/ en verlaag de frequentie van die schijfcontroles. Een maal controleren na ongeveer 50 keer booten is zeker voldoende (ik zet ze zelfs hoger dan dat).

Niet panikeren, dat kan soms gewoon eens gebeuren.

Soms kan het helpen om via een oudere kernel op te starten, en vervolgens in je systeem te geraken. Maar die ingreep is zelden nodig.

Ik zou zeggen: boot een aantal keren na elkaar en zie of die fout zich nog voordoet.

Post je resultaten maar, misschien is er nog iets waarmee we je kunnen voorthelpen !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline vanadium

  • Lid
Re: Computer start niet meer op
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/06, 13:06:29 »
Na het uitproberen met de CD terug opgestart en er verschijnt de melding dat de harde schijf gecontroleerd wordt en voila alles werkt weer normaal.
Wellicht slecht afgesloten. Dan kan het bestandssysteem beschadigd raken, en blijkbaar nu in die mate dat het systeem weigert door te starten.

Komt dit veel voor, en weet je heel goed dat je de computer goed hebt afgesloten, dan zou dit op een falende harde schijf kunnen wijzen.

Citaat van: Joris Denders
Tip: ga naar de site van Pjotr : http://sites.google.com/site/computertip/ en verlaag de frequentie van die schijfcontroles. Een maal controleren na ongeveer 50 keer booten is zeker voldoende (ik zet ze zelfs hoger dan dat).
Dit incident suggereert eigenlijk om dat nu juist niet te doen. Maar toch steun ik die tip. Een nog meer frequente grondige controle had jou probleem wellicht ook niet voorkomen.