Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!  (gelezen 23295 keer)

DarkEra

  • Gast
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/01, 17:11:02 »
Je kan zoveel Ram geheugen in je pc hebben als je wilt maar als je een zwakke processor erin hebt zitten maakt het nog niet al te veel uit.

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/01, 17:20:36 »
Hallo tommy en darkEra,

bedankt voor jullie bericht. Ik had dus window XP proffesioneel, en dat ging beslist niet onaardig. Dus installatie zou zo geen problemen mogen opleveren, toch??? Zo oud is mijn comp nu ook weer niet. Ik heb dus een redelijk processor.......

Echt s..t is dit!!!! CD is gewoon in orde bevonden. Maar goed, ik kan me haast niet voorstellen dat het aan mijn "zwakke" computer ligt.

Ik blijf nog even proberen, lukt het me echt niet, dan zoek ik wel steun via steunplaatsen. Zo te zien heb ik erg veel pech......

Georg

Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/01, 17:32:38 »
De laptop van mijn moeder die wil Ubuntu gewoon niet installeren, loopt ook vast tijdens de installatie. Daar installeert en draait XP wel prima op. Laptops kunnen soms moeilijk zijn omdat deze soms afwijkende hardware hebben. Om uit te sluiten dat je hardware een probleem is zou je met google kunnen zoeken op "ubuntu installation" in combinatie met het merk en typenummer van je laptop. Als je niets vind kan je er denk ik van uit gaan dat de harware (mits deze niet kapot is) geen probleem zou moeten zijn.
Verder is je probleem lastig, je hebt het met zowel de live, als de alternate cd geprobeerd en je ktijgt geen foutmeldingen. Aangezien de boel vastloopt kan je ook geen log bekijken, en deze wordt niet ook niet bewaard omdat je van een cd opstart. Ik zou zo niet weten hoe verder te zoeken met dit probleem.
Het enige advies dat ik zou kunnen geven is om het eens met een andere linux distributie te proberen, om te zien of het dan wel werkt.

Mightya

  • Gast
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/01, 19:49:21 »
Citaat van: Georg
Hallo tommy en darkEra,

bedankt voor jullie bericht. Ik had dus window XP proffesioneel, en dat ging beslist niet onaardig. Dus installatie zou zo geen problemen mogen opleveren, toch??? Zo oud is mijn comp nu ook weer niet. Ik heb dus een redelijk processor.......

Echt s..t is dit!!!! CD is gewoon in orde bevonden. Maar goed, ik kan me haast niet voorstellen dat het aan mijn "zwakke" computer ligt.

Ik blijf nog even proberen, lukt het me echt niet, dan zoek ik wel steun via steunplaatsen. Zo te zien heb ik erg veel pech......

Georg
Probeer met de cd van windows op te starten.

Gebruik een willekeurig serial van windows xp proffesional.

Op een gegeven moment kom je in de keuze menu, doe dan windows herstellen.

Dan kom je in een soort dos.
Typ daar in:

"chkdsk /p"        

Dan controleerd hij je schijf op fouten, dit kan lang duren. (-/+ 1 uur)

Dan doe je "chkdsk /r"

Dan gaat die de fouten als die zijn gevonden repareren.

Dan typ je in "exit" of  "reboot" weet ik even niet zeker.

Dan start je weer de windows cd op en doe je in plaats van herstellen, installeren.

We gaan windows niet installeren maar we gaan je partitie`s op je HD verwijderen, dus je c: moet je verwijderen en als je anderen partities hebt ook.

Je hoeft ze te formateren, laat maar op unlocated staan.

Na deze handelingen te hebben uitgevoerd doe je de installatie van windows afbreken, cd van ubuntu erin en kijken of die het dan wel doet.

Groetjes Mightya

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/01, 21:00:50 »
Hallo Mightya,

Bedankt voor je reactie. Ja ik had gisteren al geprobeerd achter te komen, maar wist de commando's niet meer.

Ik kreeg na chkdsk een vervelend bericht : het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.  !!

Wat nu? is de harde schijf dan misschien toch echt stuk? Ik kan ook niet repareren (kreeg dezelfde melding weer.

Ik kan wel proberen via DOS te formatteren, maar weer ook de preciese commando's niet meer!!

Hopelijk krijg ik hierop reactie!
 georg

Mightya

  • Gast
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/01, 21:08:06 »
Citaat van: Georg
Hallo Mightya,

Bedankt voor je reactie. Ja ik had gisteren al geprobeerd achter te komen, maar wist de commando's niet meer.

Ik kreeg na chkdsk een vervelend bericht : het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.  !!

Wat nu? is de harde schijf dan misschien toch echt stuk? Ik kan ook niet repareren (kreeg dezelfde melding weer.

Ik kan wel proberen via DOS te formatteren, maar weer ook de preciese commando's niet meer!!

Hopelijk krijg ik hierop reactie!
 georg
Onherstelbare fouten, dan gaan we het hebben over clusters die beschadigd zijn geloof ik. Maar dit gaat wel verder dan waar ik kennis van heb.

Dus ik hoop dat iemand anders je hiermee verder kan helpen.

Je kunt nog altijd proberen in dos te formateren, het commando is

format c:/u/q

Ik weet niet of het dan verholpen is maar je kunt het altijd proberen.

Groetjes Mightya

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #31 Gepost op: 2008/06/01, 22:16:44 »
Geformatteerd via DOS.  Nu geeft hij geen foutmelding meer bij CHKDSK.
Desondanks steeds dezelfde probleem.

Ik geeft het op en heb een mailtje gestuurd naar 1 van de steunpunten. Misschien dat het toch aan de CD ligt.

In elk geval bedankt voor jullie hulp, en zal uiteraard jullie laten weten goe het gegaan is.

Georg

Offline charclo

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #32 Gepost op: 2008/06/02, 01:04:32 »
Hallo

Je kan altijd gewoon naar de helpdesk van microsoft bellen. Als je gewoon zegt dat je je key verloren hebt kan het goed zijn dat ze je een andere geven. Ik heb al van een paar vrienden gehoord dat ze redelijk soepel zijn op dat vlak.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #33 Gepost op: 2008/06/02, 09:50:11 »
Teruglezend zie ik dat je nog steeds niet hebt gecontroleerd of de dcrom goed gedownload is.
Dit kun je doen mbv een zogenaamde MD5 checksum.
Een MD5 checksum is een uniek getal dat wordt berekend aan de hand van de eigenschappen van een bestand.
Nadat je de cd hebt gedownload kun je de checksum van dat iso bestand vergelijken met de checksum zoals die door de download lokatie wordt gegeven.
Voor de alternate cd 32 bit is dat bijvoorbeeld:
166991d61e7c79a452b604f0d25d07f9 *ubuntu-8.04-alternate-i386.isoDus stap 1: vergelijk die 2 checksums met elkaar
Dan stap 2: brand het iso bestand met de laagst mogelijke snelheid (dat is betrouwbaarder namelijk ivm fouten)

Dan weet je in ieder geval zeker dat het NIET aan de gebrande cdrom ligt.
Kwestie van wegstrepen nietwaar.

Monk.

Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #34 Gepost op: 2008/06/02, 13:51:24 »
Citaat
Dan stap 2: brand het iso bestand met de laagst mogelijke snelheid (dat is betrouwbaarder namelijk ivm fouten)
Zeker op de laagste stand zetten! Omdat ik dat niet deed, heb ik een stuk of vijf dvds verloren...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #35 Gepost op: 2008/06/02, 15:02:21 »
@ Monk.

Een MD5 checksum is een uniek getal dat wordt berekend aan de hand van de eigenschappen van een bestand.
Nadat je de cd hebt gedownload kun je de checksum van dat iso bestand vergelijken met de checksum zoals die door de download lokatie wordt gegeven.
----------------------------
Het spijt me,  ik weet niet hoe dat moet! Is checksum een programma dat je eerst moet downloaden of zo? En hoe en waar moet  ik dat checken als ik Cd download, dat kan ik ook niet direct zien.

georg

Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #36 Gepost op: 2008/06/02, 16:10:52 »
Is heel simpel (ben uren bezig geweest om dat uit te zoeken ;) ):

1. download een versie van Ubuntu
2. download de checksum (meestal een md5sum.txt of md5sum.htm bestand). Dit bestand vind je op de locatie waar je Ubuntu download.
3. Ga in de terminal naar de directory waar je die bestanden hebt gedownload en typ het volgende in:
md5sum -c MD5SUMS.htm
(waar MD5SUMS.htm het bestand is wat je gedownload hebt.
4. Brand een cd.
5. Volg stap drie, maar kijk nu in de directory waar de cd gemount is. Meestal in /media. Daar vind je als het goed is ook het bestand MD5SUMS.htm o.i.d. Doorstaat ie de test? Dan is er niets mis met de cd of de cd-brander.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Bobbie

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #37 Gepost op: 2008/06/02, 16:25:25 »
hier een site met md5 hash codes van ubuntu.
https://help.ubuntu.com/community/UbuntuHashes   

eventueel hier een progje voor windows om snel md5 te checken van je download
ftp://ftp6.nero.com/NeroMD5Verifier.zip

Wel de volgorde van crashit aanhouden

Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #38 Gepost op: 2008/06/02, 16:33:24 »
mss moet je als je ubuntu installeert op voorhand je schijf formateren met Gparted naar ext3 op de livecd, want bij een installatie bleef hij ooit steken bij 5% en toen moest ik ook eerst de formatering op voorhand uitvoeren.
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #39 Gepost op: 2008/06/02, 21:04:16 »
Nog steeds problemen mee !!!!

Allereerst al die mensen bedankt voor hun reactie, dat stel ik zeer op prijs!

Wat ik zojuist hebt gedaan, is CD opgehaald bij een van de steunpunten (snelle service, zeer goed!). Dat wat de snelste manier op achter te komen, of het toch aan mijn gebrande Cd lag. Helaas, zelfde problemen weer, zelfs ook in veilig modus!!

Wat ik nu ga doen, is de voorstel van (meest logisch, afgezien van het feit of de voeding ed. misschien kapot is!) Kip Dynamite ga uitproberen. Ben dus nu Gparted Lice cd aan het dwonloaden.

Sorry voor het ongemak, maar stel jullie adviezen, voorstellen steeds op prijs!

Georg

Offline Drummies

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #40 Gepost op: 2008/06/02, 21:14:24 »
georg

succes je bent in ieder geval een volhouder en doet er alles aan om een werkende ubuntu te krijgen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #41 Gepost op: 2008/06/02, 21:45:23 »
Jongens help me even!!

Gparted lc cd opgestart en kwam in scherm terecht:

devhda1  nfts  690 mb
devhda2  extended  36 gb
devhda6  ntfs   33 gb
devhda7   ''      1,49 gb
devhda5   ''       1,59 gb


Ik kan nergens iets zien wat voor handeling ik moet nemen!!

georg

Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #42 Gepost op: 2008/06/02, 23:02:49 »
Aangezien je hebt aangegeven dat je partities weg kunnen zou ik alle partities verwijderen.
Vervolgens 3 partities aanmaken:
1) voor root (/) , voor ubuntu
2) voor een swap
3) voor home (al je data)

Zoek even op dit forum naar gparted, kom je zat voorbeelden tegen.
Gaat je wel lukken.

Monk.

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #43 Gepost op: 2008/06/02, 23:04:25 »
Ik heb het genoeg van. Ook via tip van Dynamite is niet goed gegaan (heb dus toch kunnen achterkomen hoe ik dat moet formatteren). Ook dat hielp niet!!!

Voorstel van mij : kan ik een HELE KLEINE ubuntu installeren, waarbij ik slechts internet nodig heb. Misschien dat ik daarna bestanden of iets dergelijks via internet kan downloaden, en vervolgens vanaf dat punt installeren?

Georg

Mightya

  • Gast
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #44 Gepost op: 2008/06/03, 06:38:13 »
Citaat van: Georg
Ik heb het genoeg van. Ook via tip van Dynamite is niet goed gegaan (heb dus toch kunnen achterkomen hoe ik dat moet formatteren). Ook dat hielp niet!!!

Voorstel van mij : kan ik een HELE KLEINE ubuntu installeren, waarbij ik slechts internet nodig heb. Misschien dat ik daarna bestanden of iets dergelijks via internet kan downloaden, en vervolgens vanaf dat punt installeren?

Georg
Heb ooit iets gelezen over Pendrive of zoiets, usb stickje met ubuntu geloof ik.
Kun je vanuit daar booten,

Misschien weet iemand daar meer over.

Groetjes Mightya

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #45 Gepost op: 2008/06/03, 07:09:16 »
http://www.pendrivelinux.com/

of (als je een hele kleine ubuntu wilt installeren:
install via de alternate cd een commandline systeem en geef dan in (na installatie heb je een commandline) sudo apt-get install x-window-system-core gdm xfce4 firefox

na een sudo reboot heb je een bais ubuntu met alleen firefox.

als je een kleine distro zoekt: dsl (damn small linux) is ook een live cd, kun je ook mee op internet (voor hd install van dsl: http://idzme.wordpress.com/2008/05/06/mini-distro%e2%80%99s-dsl-damn-small-linux-hd-install/)

succes
idzme

edit:
ps: heb je al eens geprobeerd een andere linux distro te installeren?? Xubuntu bv of puppy?? Als die "kleinere" linux distro's wel werken ligt het wellicht toch aan de specs??
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #46 Gepost op: 2008/06/03, 10:12:35 »
Welke computer heb je eigenlijk?

Verder zou je ook kunnen overwegen om Ubuntu 7.04 of 7.10 te downloaden:
http://releases.ubuntu.com/7.10/

Wellicht dat deze wel werkt.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Dave

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #47 Gepost op: 2008/06/03, 16:58:32 »
Citaat van: DarkEra
Je kan zoveel Ram geheugen in je pc hebben als je wilt maar als je een zwakke processor erin hebt zitten maakt het nog niet al te veel uit.
Ben ik niet helemaal mee eens.
ram geheugen is vluchtig en moet elke paar miliseconden ververst worden.
Veel geheugen en een zwakke processor zal het systeem dan juist trager maken bij zware belasting.

Offline eendje

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #48 Gepost op: 2008/06/03, 18:08:26 »
Citaat van: Dave
Citaat van: DarkEra
Je kan zoveel Ram geheugen in je pc hebben als je wilt maar als je een zwakke processor erin hebt zitten maakt het nog niet al te veel uit.
Ben ik niet helemaal mee eens.
ram geheugen is vluchtig en moet elke paar miliseconden ververst worden.
Veel geheugen en een zwakke processor zal het systeem dan juist trager maken bij zware belasting.
De RAM vluchtig is wil nog niet zeggen dat met een trage processor het geen zin heeft veel geheugen te plaatsen? Dat verversen van het geheugen wordt door een circuitje gedaan op of naast de RAM module zit, dus de processor hoeft daar niets voor te doen.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #49 Gepost op: 2008/06/03, 18:21:50 »
hallo allemaal,

even voor de duidelijkheid : mijn comp is een laptop. Bij opstart zie ik de volgende specificaties, dat het absoluut geen probleem mag opleveren, lijkt me....

Cpu cache        : 640 kb
HD                   : 40 Gb
Process. clock   : 1900 MHz
Base mem.       : 640 kb
Ext. mem         : 1023 Mb

Dus ligt de probleem ergens anders. Voeding problemen of iets dergelijks.

Maar goed, ga een 7.04 of 7.10 proberen