Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S koppelen met laptop  (gelezen 19811 keer)

Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S koppelen met laptop
« Gepost op: 2012/09/16, 22:35:27 »
Howdy Forum,

Hoe kan ik de telefoon aan mijn laptop koppelen, USB-snoer heb ik al maar ik de telefoon niet als ik deze aansluit.
Hiervoor is een programma "Samsung Kies", maar is dit ook voor Ubuntu?

Spidey-Westland
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S koppelen met laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/16, 22:59:33 »
Dat programma is alleen voor Windows dacht ik (heb het wel vaker voorbij zien komen op het forum hier).

Re: Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S koppelen met laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/16, 23:31:29 »
Ik heb een Samsung Galaxy S Advance, ik heb eerst ook zitten rommelen met het USB snoer daarna met Kies geïnstalleerd op Windows in Virtual box. Als je een router met WIFI hebt en Java JRE 1.7 hebt geïnstalleerd en de App. Kies air op je toestel hebt kan je via je browser werken. Open Kies air, tik op start, als je de Wifi ingesteld hebt op je mobiel verschijnt de naam van je netwerk en een adres,
http://192.168.0.103:8080/ wat je in de adres moet typen nu het apparaat (c0mputer) autoriseren en alles op je telefoon en sd kaart verschijnt in je browser. nu kan je alle gegevens veranderen, downloaden of uploaden. succes :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S koppelen met laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/17, 07:55:33 »
En als je geen Kies hebt is er altijd nog Airdroid  8-)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S koppelen met laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/17, 09:05:03 »
Ik heb een Galaxy Mini. Die koppelt Ubuntu 12.04 moeiteloos aan.

Ik moet alleen in Android even opgeven dat ik de USB aansluiting goedvind. Tikkeltje overdreven waarschuwing denk ik dan weleens. Ik trek daarvoor het allerbovenste balkje naar beneden "open" op dat OK knopje te vinden, maar het kon ook via het "Instellingen" menu als ik me goed herinner.

Kom je er zo uit?

groeten,

Just
« Laatst bewerkt op: 2012/09/17, 09:07:27 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline liawim

  • Lid
Re: Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S koppelen met laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/17, 11:04:25 »
er zijn divers apps om draadloos bestanden van en naar je smartphone te zenden. gebruik zelf naar volle tevredenheid wifi transfer pro.  erg simpel in gebruik gewoon via webbrowser.  ;)

anders: instellingen>meer...>usbhulpprogramma...   dat moet werken.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/17, 11:06:23 door liawim »

Re: Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S koppelen met laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/05, 00:14:44 »
ik heb een samsung galaxy s plus en kan kies niet gebruiken in ubuntu.
Dit vond ik in het Engels. Ik begrijp dit niet, wellicht begrijpen jullie die wel, hebben jullie er wat aan en willen jullie dit in voor mij begrijpelijke taal uitleggen:
You don't really need Kies, but if you want it, you need another OS. It might run under wine, but I've never tried it. Kies doesn't really do much, other than easily download and install new firmware for the phone. If you just want to transfer files, you can do that with the Android SDK. You don't actually need the entire SDK, just the adb binary.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S koppelen met laptop
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/05, 00:57:53 »
Kies werkt via een USB verbinding en is er alleen voor Windows of Mac. Welke je eventueel via Virtualbox kan installeren als je de orginele cd hebt. Kies Air, een app die je kunt downloaden en via de WIFI werkt, als je een modem of router hebt met WIFI, kan je gebruiken in een willekeurige browser door een ip adres wat je krijgt in de adres balk te typen. En dan in het laatste stukje dat is Android SDK hier te downloadenhttp://developer.android.com/sdk/index.html Of je kan via Google synchroniseren als je een google account hebt.



In der Beschränkung zeigt sich der Meister.