Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu niet over Windows heen?  (gelezen 5277 keer)

Re: Ubuntu niet over Windows heen?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/11/24, 12:37:28 »
@Pkotr je hebt gelijk. Ik had dat wat duidelijker moeten neerzetten.
Ik bedoelde namelijk niet dat je vanuit Gparted het moest gaan repareren.
Aangezien Gparted de inhoud al niet kan lezen zou dat erg risicovol zijn. Ik zou het in eerste instantie vanuit windows proberen.

Echter aangezien we duidelijk op nogal wat glad ijs dreigen te bevinden is het handig een back-up van alle 'belangrijke' bestanden te maken. Zet deze back-up niet op de zelfde schijf op een andere partitie, maar op een compleet andere schijf.
Mocht er onverhoopt iets compleet mis gaan dan ben je niet alles kwijt.

Een back-up van je bestanden is trouwens zo wie zo altijd verstandig. (Weet ik uit ervaaring. ;))

Re: Ubuntu niet over Windows heen?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/11/24, 14:09:55 »
Of gewoon heel simpel: maak een backup van je Windows, zet Ubuntu erop, zet daarna Windows er terug naast et voila. Heb dat nog gedaan gisteren bij mijn opa en loopt allemaal prima. Was hetzelfde als in dit topic.

Ik vind dit geen goede raad van je.
Dat is helemaal niet simpel, zeker niet voor beginners. Ik raad het altijd af, om Windows na Ubuntu te installeren, beter is eerst Windows en dan Ubuntu. Dat weet toch iedereen zo onderhand wel.


Als je even een paar posts omhoog leest, dan zie je daar het stappenplan. Zo simpel als dat is het :)

Offline Meep

  • Lid
Re: Ubuntu niet over Windows heen?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/11/24, 16:20:49 »
Ik heb Ubuntu geinstalleerd met Wubi, en tot nu toe werkt het, maar veel mensen zeggen dat dat verkeerd is ofzo. Kan iemand uitleggen waarom ik beter gewoon kan installeren en niet Wubi gebruiken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu niet over Windows heen?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/24, 17:21:35 »
Klopt (uiteraard, kuch...). Maar in dit specifieke geval is Wubi een aanvaardbare oplossing, denk ik.  :)

Offline Meep

  • Lid
Re: Ubuntu niet over Windows heen?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/11/24, 17:36:37 »
Ik ga eerst de manier van Thom proberen :)

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu niet over Windows heen?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/11/24, 17:42:13 »
Zolang je op de Wubi geen upgrade toepast zal het wel blijven werken. Je hebt nu een werkende ubuntu. Welke versie is dat? En ga je nu toch proberen een 11.04 naast Windows te zetten?

Offline Meep

  • Lid
Re: Ubuntu niet over Windows heen?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/11/24, 18:06:48 »
Zolang je op de Wubi geen upgrade toepast zal het wel blijven werken. Je hebt nu een werkende ubuntu. Welke versie is dat?

11.10 denk ik.

En ga je nu toch proberen een 11.04 naast Windows te zetten?

Ja.

Ik heb gekeken wat er bij dat uitroeptekentje staat, en dit staat er:
"Can't have a partition outside disk"

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu niet over Windows heen?
« Reactie #32 Gepost op: 2011/11/24, 18:34:17 »
Ja, wat ik daarover kan vinden zet wel alle signalen op rood. Gparted beschouwt de partitietabel als corrupt. Als je geen grote werken eraan wilt uitvoeren zou ik maar voorlopig met Windows en de Wubi gaan werken.

Offline Meep

  • Lid
Re: Ubuntu niet over Windows heen?
« Reactie #33 Gepost op: 2011/11/26, 14:38:19 »
Ik wacht wel tot de nieuwe versie van Ubuntu uit komt, en probeer het dan opnieuw. Tot die tijd gebruik ik Wubi.