Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games voor Linux (niet in de repo's)  (gelezen 304071 keer)

Quatroking

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #75 Gepost op: 2008/05/12, 20:02:53 »
Regnum Online
Een gratis MMORPG die ook onder Linux werkt.
Klik Klik

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #76 Gepost op: 2008/05/12, 20:18:48 »
Ik heb de lijst weer aangevuld met 3 games die Quatroking me getipt heeft: Phun, Tibia en Regnum. Er staan nu reeds 26 games in die niet in de repo's te vinden zijn. Indien ik er een paar vergeten ben toe te voegen hoor ik het graag. Verschijnen er enkele toch in de repo's hoor ik het ook graag.

Ik heb ook net Penumbra Black Plague toegevoegd onderaan de lijst, de opvolger van Ouverture die al in de lijst stond.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

kurosaki_ichigo

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #77 Gepost op: 2008/05/12, 20:44:47 »
Citaat van: Quatroking
Regnum Online
Een gratis MMORPG die ook onder Linux werkt.
Klik Klik
http://download04.powerchallenge.com/regnum/images/gallery/screenshots/mascota_me.jpg
Unsupported video card!

There are three possible causes for this error:
1. Your video card is too old
2. You haven't installed the latest available drivers
3. You haven't installed the latest DirectX version

Sinds wanneer gebruikt een linux client directx?

Quatroking

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #78 Gepost op: 2008/05/12, 21:20:01 »
Lijkt mij dat het gewoon een snelle port is die de zelfde error berichten heeft.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #79 Gepost op: 2008/05/12, 21:21:58 »
Jij gebruik zeker windows versie he.

Quatroking

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #80 Gepost op: 2008/05/12, 21:27:04 »
Nee.

Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #81 Gepost op: 2008/05/13, 14:53:39 »
Een aktievolle RTS genaamd Netpanzer.
Grafisch geen topper, maar het is dan ook een fast-paced rts: dus geen micro management of bouwen.
Als je van tankslagen houdt dan is dit je spel.

http://netpanzer.berlios.de/index.html

Monk.


soldeh

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #83 Gepost op: 2008/05/22, 21:24:34 »
Simutrans is een leuke transport tycoon-achtige game.

http://simutrans.sourceforge.net/

Eider

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #84 Gepost op: 2008/05/22, 22:02:24 »
Citaat van: soldeh
Simutrans is een leuke transport tycoon-achtige game.
http://simutrans.sourceforge.net/
Lijkt me een erg leuk spel. Is er ook ergens een debje te vinden?
De link voor Linux op de site werkt niet.

Als ik via een andere server een .deb bestand download kan ik die niet installeren.
Ik krijg dan de melding: "Error: Dependency is not satisfiable"

//Edit
Ik heb het gevonden:

http://ftp.debian.org/debian/pool/main/s/simutrans/

eerst de eerste data deb downloaden en daarna programma zelf.

rainbow

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #85 Gepost op: 2008/05/29, 19:47:11 »
Ik ben nog niet zo bekend met Ubutu maar zijn er geen spellen die je kan installeren en gelijk spelen zonder ingewikkelde dingen te moeten doen.??

Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #86 Gepost op: 2008/05/29, 20:01:04 »
Citaat van: rainbow
Ik ben nog niet zo bekend met Ubutu maar zijn er geen spellen die je kan installeren en gelijk spelen zonder ingewikkelde dingen te moeten doen.??
Jazeker. Een .deb is erg makkelijk (dubbelklikken), veel tar.gz bestanden bevatten handleidingen en er zitten leuke spellen in de repro's. Wat betekend dat je 1 vinkje moet zetten en 2 keer moet klikken ;)

Maar het is wel even wennen. Vraag gerust om hulp als het niet lukt.
Op de chat te vinden als debiantux

rainbow

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #87 Gepost op: 2008/05/29, 20:42:10 »
Praten we nu over de spellen die in Ubuntu zitten ??? wat ik bedoel is de grootere spellen en dan klik klik

Quatroking

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #88 Gepost op: 2008/05/29, 21:15:10 »
De Ubuntu spellen zijn allemaal klik klik klik en spelen maar, op een enkeling na.

Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #89 Gepost op: 2008/05/29, 21:17:36 »
Citaat van: rainbow
Praten we nu over de spellen die in Ubuntu zitten ??? wat ik bedoel is de grootere spellen en dan klik klik
America's army? Tremulous? Warsow? Savage?

Maar daar had ik het ook over :P
Op de chat te vinden als debiantux

rainbow

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #90 Gepost op: 2008/05/29, 21:18:53 »
Citaat van: bartek
Er komen vaak vragen van mensen die spelletjes zoeken voor Ubuntu-linux.


Meer info: http://whdb.com/2008/top-25-linux-games-for-2008/

Indien nog iemand meer games kent mag ie het me steeds melden dan plaats ik ze in de lijst. Voorwaarde is wel dat het niet in de repo's mag staan en een linuxversie moet zijn.
Let wel op, om sommige games te installeren moet je wat kennis hebben van compileren en de terminal.





als ik dit lees niet

Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #91 Gepost op: 2008/05/29, 21:34:37 »
Het schrikt zeker af ;)

sinds versie 8.04 zijn enkele van die spellen in de repro's opgenomen, waaronder glest. Noem een specifiek spel welke je wilt proberen, en je zult zien dat er mensen zijn die dat in enkele simpele handelingen kunnen installeren. En die mensen willen dat vast wel uitleggen. Ikzelf ben altijd fanatiek met het uitproberen van spellen, dus qua installeren ben ik al aardig wat tegen gekomen. Wat ik heb geleerd is dat het best eenvoudig is, maar je moet het maar net weten.
Op de chat te vinden als debiantux

rainbow

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #92 Gepost op: 2008/05/29, 21:42:28 »
Citaat van: kebabfish
Het schrikt zeker af ;)

sinds versie 8.04 zijn enkele van die spellen in de repro's opgenomen, waaronder glest. Noem een specifiek spel welke je wilt proberen, en je zult zien dat er mensen zijn die dat in enkele simpele handelingen kunnen installeren. En die mensen willen dat vast wel uitleggen. Ikzelf ben altijd fanatiek met het uitproberen van spellen, dus qua installeren ben ik al aardig wat tegen gekomen. Wat ik heb geleerd is dat het best eenvoudig is, maar je moet het maar net weten.
ja en daar gaan we je moet het maar net weten ben gisteren een uur bezig geweest om iets uit te pakken wat me nog steeds niet gelukt is, wil graag over stappen van XP naar Ubuntu en dan alleen maar klik klik

Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #93 Gepost op: 2008/05/29, 21:47:57 »
Stuur me gerust een mail, of vraag het op het forum. We helpen je met alle plezier.

Maar ik kan je frustratie begrijpen. Er wordt ineens een andere denkwijze gevraagd.
Op de chat te vinden als debiantux

rainbow

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #94 Gepost op: 2008/05/29, 21:55:39 »
een andere denkwijze is ok maar een uur om iets uit tepakken, nee dank je, hoewel het heel vooruitstrevend is heeft het nog een hoop tekortkomingen waardoor een hoop mensen af haken

Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #95 Gepost op: 2008/05/29, 22:01:48 »
Citaat van: rainbow
een andere denkwijze is ok maar een uur om iets uit tepakken, nee dank je, hoewel het heel vooruitstrevend is heeft het nog een hoop tekortkomingen waardoor een hoop mensen af haken
Ik ben zo vrij geweest om je andere posts te lezen, en ik denk er het volgende over (al gaan we wel erg off topic):
Ik denk dat je Ubuntu hebt geïnstalleerd met het idee een betere Windows te krijgen. Dit is niet het geval! Windows en Ubuntu hebben beiden hun sterke punten. Beiden hebben andere werkwijzen.
In Windows werk je met .exe bestanden, dubbelklikken en het installeert.
Ubuntu werkt met repro's, .deb, tar.gz (en nog wel meer) bestanden. Je maakt niet duidelijk wat je wilt gaan doen, wat voor bestand je hebt, wat voor meldingen je krijgt.

Bedenk wel, Ubuntu hoeft Windows niet na te apen, zoals je nu wel wilt. Als Ubuntu Windows zou gaan na-apen, was het al overbodig geweest. (en gelukkig doet het dat niet :D)

En als je goed wilt werken met Ubuntu, dan moet je goed leren zoeken naar de juiste documentatie. Er is je al documentatie aangeboden, neem de tijd dit door te nemen.

en veel succes gewenst ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Kees3

  • Lid
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #96 Gepost op: 2008/05/30, 09:07:12 »
Citaat van: rainbow
Ik ben nog niet zo bekend met Ubutu maar zijn er geen spellen die je kan installeren en gelijk spelen zonder ingewikkelde dingen te moeten doen.??
Offtopic, want dit topic is voor games die niet in de repo's zitten, maar doe dit eens.
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer. Ga in de lijst links naar Games of Spellen (heb nu geen ubuntu, dus kan het niet nakijken) en zoek maar uit. FF aanvinken en op toepassen klikken en spelen maar.

rainbow

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #97 Gepost op: 2008/05/30, 11:32:46 »
ok ook maar ff oftopic dat ik windows wil naapen is niet helemaal juist ik wil een systeem hebben wat net zo goed werkt als XP er zijn 23000 paketjes met software te krijgen dat maakt het zo leuk het is alleen jammer dat er maar weinig spellen zijn die gemaakt worden voor Linux en dan heb ik het niet over de spelletjes die al in Ubuntu zitten,........ zijn er wel grote spellen gemaakt voor linux dan hoor ik dat graag

rainbow

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #98 Gepost op: 2008/05/30, 16:48:12 »
laat maar, hier ben ik wel even zoet mee http://mandrivausers.org/index.php?showtopic=22519

rainbow

  • Gast
Games voor Linux (niet in de repo's)
« Reactie #99 Gepost op: 2008/05/31, 15:05:27 »
offtopic. zo nu heb ik een beetje hulp nodig een spel gedownload volgens zeggen speciaal voor linux als ISO gebrand doe ik deze in de cd rom dan zie ik een aantal bestanden, en wat nu


vraag in een ander forum gezet