Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik word gestoord van...  (gelezen 1127 keer)

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Ik word gestoord van...
« Gepost op: 2008/06/04, 00:15:49 »
Ik word helemaal gestoord van het instellen van mijn desktop effecten.
Wat ik ook doe, niets krijg ik aan het lopen.
Als ik de opties Normal of Extra aanvink, krijg ik steeds de melding: " The composite extension is not available "

Nu heb ik voordat ik hier de vraag stel echt ontzettend veel via Google gezocht, uitgeprobeerd, geinstalleerd, gede-installeerd, noem het maar op, ik heb het wel gedaan.
Toch zou ik deze optie graag willen gebruiken. Is er misschien iemand die een link naar iets heeft waar van het begin af aan staat geschreven hoe het eea ingesteld moet worden? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer en kom er niet alleen uit. Wat ik ook probeer, niets werkt.

Ik draai 8.04 en heb een nvidia 7600.

TIA !!!
Ubuntu user#: 24352

Ik word gestoord van...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/04, 00:44:20 »
Installeer fusion-icon via Synaptic.  Je krijgt dan een icoontje in het paneel. Rechtsklikken om de windowmanager te kiezen-->Compiz, vervolgens"reload windowmanager".
Werkte voor mij als enige manier.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Bertel

  • Lid
Ik word gestoord van...
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/04, 01:19:22 »
En als je met weinig ook tevreden bent, in Gnome 2.22 zit ook al venstercompositie.
Zie 3.2. bij http://library.gnome.org/misc/release-notes/2.22/


Wat is vrije software?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Ik word gestoord van...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/04, 06:50:18 »
voer anders compiz --replace eens uit, en post hier de resultaten tussen [code][/code] tags
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Ik word gestoord van...
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/04, 07:23:03 »
Heb je toevallig een ATI grafische kaart?
Is dat alles, bij de foutmelding? Of zegt hij nog meer?
Ik kan me herinneren, dat hij bij mij hetzelfde had, maar dan zij hij er ook bij, wat het probleem was. Ik moet toen het pakket "xserver-xgl" installeren.
Compiz werkte dan wel, maar sommige (veel) spelletjes werkten niet meer normaal. Kortom: het werkte voor Compiz, maar voor andere taken was het iets minder stabiel.

Succes  :-)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Ik word gestoord van...
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/04, 08:08:50 »
Citaat van: sisosteven
Heb je toevallig een ATI grafische kaart?
Is dat alles, bij de foutmelding? Of zegt hij nog meer?
Ik kan me herinneren, dat hij bij mij hetzelfde had, maar dan zij hij er ook bij, wat het probleem was. Ik moet toen het pakket "xserver-xgl" installeren.
Compiz werkte dan wel, maar sommige (veel) spelletjes werkten niet meer normaal. Kortom: het werkte voor Compiz, maar voor andere taken was het iets minder stabiel.

Succes  :-)
Citaat
BMF: Ik draai 8.04 en heb een nvidia 7600

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Ik word gestoord van...
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/04, 08:23:55 »
Citaat van: Ronnie
voer anders compiz --replace eens uit, en post hier de resultaten tussen [code][/code] tags
Dit is de uitkomst

Checking for Xgl: not present.
Detected PCI ID for VGA: 02:00.0 0300: 10de:0392 (rev a1) (prog-if 00 [VGA controller])
Checking for texture_from_pixmap: present.
Checking for non power of two support: present.
Checking for Composite extension: not present.
aborting and using fallback: /usr/bin/metacity
Ik heb xgl dus geinstalleerd, maar toen vern**kte hij mijn hele scherm.
Dat heb ik dus maar gauw weer ongedaan gemaakt. Hij maakte van mijn twee schermen 1 en ik kon het met geen mogelijkheid, althans mij als newbie niet bekend, weer twee schermen tevoorschijn toveren.



edit: toevoeging
Ubuntu user#: 24352

DirkJanvanderWal

  • Gast
Ik word gestoord van...
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/04, 09:18:00 »
@ BMF: bedoel met 2 schermen 2 virtuele schermen of twee fysieke schermen? compiz deed bij eerst ook iets anders dan ik verwachtte bleek het aantal virtuele schermen op 4 te moeten staan.

Systeem -> Voorkeuren -> Advanced Desktop Settings

Dan via Algemeen, Tabblad Desktop Size de Horizontal Virtual Size op 4 zetten.

Succes

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Ik word gestoord van...
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/04, 11:29:05 »
Citaat van: DirkJanvanderWal
@ BMF: bedoel met 2 schermen 2 virtuele schermen of twee fysieke schermen? compiz deed bij eerst ook iets anders dan ik verwachtte bleek het aantal virtuele schermen op 4 te moeten staan.

Systeem -> Voorkeuren -> Advanced Desktop Settings

Dan via Algemeen, Tabblad Desktop Size de Horizontal Virtual Size op 4 zetten.

Succes
Bedoel idd twee fysieke schermen !
Heb je tip opgevolgd en het werkt !
Is wel ff wennen, hehehe...

Thanxx
Ubuntu user#: 24352