Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gebruik van smilies  (gelezen 1566 keer)

Gebruik van smilies
« Gepost op: 2007/07/21, 08:27:38 »
Dit forum ondersteunt smilies maar ik denk niet dat er veel zijn hoe ze daar nu juist mee moeten omtgaan. Hiermee bedoel ik hoe zorg je dat er een smilie in je bericht komt. Ik heb hieronder een paar voorbeelden gegeven. Nu, mijn vragen:
- Welke zijn er nog?
- Kan men in een bericht waarin smilies gebruikt worden toch vb 'dubbelpunt haakje' laten afbeelden zonder dat dit een smilie wordt?

:)     :(     ;)     :o     :P     :cool:

Druk op 'citeren' om te kijken wat achter de smilie zit (tot er op de tweede vraag een antwoord is).

-Gelieve deze draad niet te gebruiken om een 'etische ' discussie te houden over het al dan niet nuttig zijn van smilies.-

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gebruik van smilies
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/21, 08:36:54 »
Citaat van: Dadio
Dit forum ondersteunt smilies maar ik denk niet dat er veel zijn hoe ze daar nu juist mee moeten omtgaan. Hiermee bedoel ik hoe zorg je dat er een smilie in je bericht komt. Ik heb hieronder een paar voorbeelden gegeven. Nu, mijn vragen:
- Welke zijn er nog?
klik op de link "Smilies" wanneer je een bericht plaatst en je krijgt een heel overzicht:

    :) en =) wordt weergegeven als :)
    :( en =( wordt weergegeven als :(
    :D en =D wordt weergegeven als :D
    :o en :O wordt weergegeven als :o
    ;) wordt weergegeven als ;)
    :/ wordt weergegeven als :/
    :P wordt weergegeven als :P
    :lol: wordt weergegeven als :lol:
    :mad: wordt weergegeven als :mad:
    :cool: wordt weergegeven als :cool:

Citaat van: Dadio
- Kan men in een bericht waarin smilies gebruikt worden toch vb 'dubbelpunt haakje' laten afbeelden zonder dat dit een smilie wordt?
Bij het plaatsen van een bericht heb je onderaan de optie "Laat nooit smilies zien voor deze bijdrage". Gewoon aanvinken en er zullen geen smilies komen te staan :) als je enkel voor een bepaalde smilie geen afbeelding wil weergeven, dan kan je "mijn truukje" toepassen (hetgeen ik hierboven deed) Gewoon BBCode tags invoegen tussen een smilie zoals dit:

:[i][/i])Dat zal gewoon te lezen zijn als: :)

PS: Dit onderwerp werd verplaatst naar de juiste categorie (Ubuntu-NL)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gebruik van smilies
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/21, 09:10:48 »
Citaat van: profoX
klik op de link "Smilies" wanneer je een bericht plaatst en je krijgt een heel overzicht:
Merci! Stom, ik heb nooit het verstand gehad om op één van die links te klikken. Daar staat gewoon een hele howto achter :lol: