Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adresboek in Libreoffice  (gelezen 849 keer)

Adresboek in Libreoffice
« Gepost op: 2014/02/20, 20:48:54 »
Het volgende is het geval.

Ik heb een adresboek in gmail. Ik maak een brief in LibreOffice Writer. In de brief wil ik de naam en het adres van een contactpersoon uit het adresboek invoegen. Wie weet hoe je dat doet? En hoe je dan instelt hoe het adres er in komt?

Ik wil het zo hebben:

Bedrijfsnaam
t.a.v. voornaam achternaam
adres
postcode woonplaats

Jaren geleden kon ik dat redelijk eenvoudig doen in Microsoft Word, in combinatie met het Outlook adresboek. Was handig, hoewel het even gedoe was om te definiƫren hoe het adres eruit moest zien (welke velden van de contactpersoon uit Outlook gehaald moesten worden en de volgorde waarin ze geplaatst worden). Met LibreOffice is het mij nooit gelukt. Weet iemand hoe dit moet?

Offline HarzG

  • Lid
Re: Adresboek in Libreoffice
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/22, 11:32:37 »
Hier is een link met de globale uitleg.
Ik heb dat zelf nooit gedaan en kan je alleen de plek van de LibreOffice-functie laten zien in een afbeelding.
Staat je Gmail-adresboek online (= gebruik je webmail) of heb je het over het adresboek in Thunderbird waarin je Gmails worden opgehaald?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/22, 11:35:39 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Adresboek in Libreoffice
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/22, 18:46:37 »
Hi,

Ik gebruik Evolution als mail client en heb de gmail contacts online in Evolution beschikbaar.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Adresboek in Libreoffice
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/22, 21:43:59 »
Ik gebruik Evolution als mail client en heb de gmail contacts online in Evolution beschikbaar.
Omdat ik 0 ervaring heb met Evolution, geef ik deze vraag graag door aan anderen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Adresboek in Libreoffice
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/24, 15:56:57 »
Ik weet eerlijk gezegd niet of je kunt samenvoegen vanuit een Evolution adresboek. Wat wel kan is vanuit je Gmail je adresboek exporteren naar *.csv Dit kun je dan wel gebruiken als samenvoeg bestand.

Verder kun je dan te werk gaan zoals aangegeven in (pdf alert): http://www.ascc.nl/downloads/bestanden%20downloads/Samenvoegen%20van%20adreslijst%20met%20etiketten%20in%20LibreOffice%204.pdf