Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herkeuring Ubuntu NL 2.0  (gelezen 5035 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Gepost op: 2011/06/28, 10:39:58 »
Tijdens de afgelopen raadsvergadering (punt 5) is er afgesproken dat de herkeuringspagina bijgewerkt gaat worden. Thomas heeft ook aan de teams gevraagd hier weer naar te kijken.

Er is weer een nieuwe nieuwsbrief: https://wiki.ubuntu.com/UbuntuWeeklyNewsletter/Issue222
Ik zie dat er weer vier LoCo's zijn goedgekeurd. Voor onze goedkeuring misschien goed om hun pagina's eens te bekijken. Neem bijv. de pagina van het Ierse team waar de voorzitten van de LoCo Council ook in zit ;).

Interessante blog: http://paulmellors.blogspot.com/2011/06/loco-council-meeting.html

edit: link naar notulen raadsvergadering toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 2011/06/28, 10:44:49 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/28, 11:03:04 »
En rachid wat vind je van de Ierse reapproval pagina?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/28, 11:37:00 »
Ik had em eerder nog niet echt bekeken. Maar het ging me erom dat dit een voorbeeld is van een team dat wel goedgekeurd is.
Wat ik ervan vind? Ik vind het overzichtelijk beknopt opgezet.

Wat ik bij hun zie is het kopje "Since our last loco approval, we have done these new things:".
Iets wat ik ook al voor had gesteld is om onze pagina te laten as is, en alleen de voortgang op een nieuwe ReApproval pagina te zetten. Hoeft niet perse, als we maar wel duidelijk maken wat er is veranderd sinds onze vorige (mislukte) herkeuring.

Iets wat denk ik ook heel belangrijk is, en dat missen wij, is een roadmap/visie. Nu staat er op onze pagina vooral wat we gedaan hebben. Ik denk dat we ook duidelijk moeten aangeven waar we naartoe willen (ergens bovenaan imho).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/28, 11:55:58 »
Citaat
Iets wat denk ik ook heel belangrijk is, en dat missen wij, is een roadmap/visie. Nu staat er op onze pagina vooral wat we gedaan hebben. Ik denk dat we ook duidelijk moeten aangeven waar we naartoe willen (ergens bovenaan imho).

Yep dat moeten we niet aan de verbeelding van de council overlaten inderdaad. Goed punt imo.

Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/28, 12:10:56 »
Ok, er is inderdaad iets voor te zeggen om gewoon helemaal op nieuw te beginnen met een reapproval pagina. Het zal meer werk zijn, maar wellicht is dat nodig. Mijn uitgangspunt was om de vorige pagina als basis te gebruiken, en om er verder op te bouwen. Maar wellicht heb je gelijk dat die vorige pagina beter achter de schermen kan blijven.

Ik zal de opzet van de Ierse pagina over nemen op een nieuwe pagina. Die opzet is inderdaad goed. Dan kan vervolgens iedereen helpen om die opzet te vullen.

Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/28, 13:11:16 »
De opzet van de pagina is nu omgezet naar de Ierse opzet:
https://wiki.ubuntu.com/DutchTeamApprovalApplication

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/28, 13:15:02 »
Mijn uitgangspunt was om de vorige pagina als basis te gebruiken, en om er verder op te bouwen. Maar wellicht heb je gelijk dat die vorige pagina beter achter de schermen kan blijven.
Ik zie het zelf niet als veel meer werk. We moeten ook zeker veel verwijzen naar de originele pagina. Zoals het verhaal over de geschiedenis enzo. De tekst over de verschillende teams blijft grotendeels hetzelfde, dus dat hoeven we niet op de nieuwe pagina te zetten. Die staan er al, en blijven gewoon goed (alleen een linkje ofzo is voldoende).

Nu is het: https://wiki.ubuntu.com/DutchTeamApprovalApplication
Ik zou zeggen, verander het naar: https://wiki.ubuntu.com/DutchTeam/ApprovalApplication
En maak https://wiki.ubuntu.com/DutchTeam/ReApprovalApplication

De opzet van de pagina is nu omgezet naar de Ierse opzet:
https://wiki.ubuntu.com/DutchTeamApprovalApplication
Oeps, te laat. mja, nu is er weer een heel stuk verdwenen van de pagina Thomas....
« Laatst bewerkt op: 2011/06/28, 13:16:34 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/28, 13:29:41 »
Oeps, te laat. mja, nu is er weer een heel stuk verdwenen van de pagina Thomas....

Hoe bedoel je? Volgens mij staat zo'n beetje alles wat er eerst opstond er nu ook op? (De vorige reapproval met een link)

Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/30, 11:57:17 »
Op de pagina komt ook een overzichtje voor de officiële Ubuntu Members die actief zijn in Ubuntu-NL. Klopt het volgende lijstje, en staan alle goedgekeurde members die actief zijn erop?

Leoquant
Sense
Ronnie
Rachid
Cees Sluis
Sebastian
Keimpe de Jong

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/30, 14:25:27 »
Op de pagina komt ook een overzichtje voor de officiële Ubuntu Members die actief zijn in Ubuntu-NL. Klopt het volgende lijstje, en staan alle goedgekeurde members die actief zijn erop?

Leoquant
Sense
Ronnie
Rachid
Cees Sluis
Sebastian
Keimpe de Jong

ik geloof nog twee Nederlanders, maar niet actief voor Ubuntu-nl, wel binnen de intern. community.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/30, 15:07:13 »
Op de pagina komt ook een overzichtje voor de officiële Ubuntu Members die actief zijn in Ubuntu-NL. Klopt het volgende lijstje, en staan alle goedgekeurde members die actief zijn erop?
En wat is daar het nut van?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/30, 15:12:58 »
Op de pagina komt ook een overzichtje voor de officiële Ubuntu Members die actief zijn in Ubuntu-NL. Klopt het volgende lijstje, en staan alle goedgekeurde members die actief zijn erop?
En wat is daar het nut van?

dat bekent wel iets. je internationale collega members waarderen "je" werk, en je, het team, laat betrokkenheid en activiteit zien vanuit de LoCo.

Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/30, 16:54:18 »
Wat Leoquant zegt. De leden van de raad die gaan beslissen hechten waarschijnlijk veel waarde aan Ubuntu membership. Laten zien dat wij als Ubuntu-NL leden hebben die officieel Ubuntu Member zijn vergroot waarschijnlijk de kansen dat we goedgekeurd worden.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/30, 19:23:32 »
Door de ledenlijst van ubuntu-nl en ubuntumembers op launchpad met elkaar te vergelijken kom ik uit op de lijst:
s.schauenburg
rachidbm
markvdb
ronnie.vd.c
wesley
testcees
k.dejong
sense
dennis
leoquant
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/30, 19:41:10 »
Dennis en Profox zijn volgens mij niet meer actief binnen Ubuntu-NL, Markvdb ken ik niet. Weet iemand of Markvdb actief is binnen Ubuntu-NL?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/30, 20:31:17 »
Dennis en Profox zijn volgens mij niet meer actief binnen Ubuntu-NL, Markvdb ken ik niet. Weet iemand of Markvdb actief is binnen Ubuntu-NL?

mark van de borre is afaik lead van de Belgische LoCo.

Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/30, 23:02:45 »
Ik ben wel lid op launchpad, ik ben alleen niet actief i.v.m. mijn beperkte kennis van het Engels. :(
gijswolf joined on 2009-01-30, with 0 karma
« Laatst bewerkt op: 2011/06/30, 23:05:32 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/30, 23:19:05 »
Member since:
    2007-07-21
Karma:
    68

Hier idem maar daar zijn jullie waarschijnlijk niks mee.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/30, 23:23:22 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #18 Gepost op: 2011/07/01, 00:34:50 »
Lid op Launchpad is wel wat anders dan Ubuntu Member zijn.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InternationaleGemeenschap/UbuLid

Offline Tom

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #19 Gepost op: 2011/07/01, 07:18:38 »
Zoiets had ik mij ook al gedacht. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #20 Gepost op: 2011/07/01, 18:49:47 »
Lid op Launchpad is wel wat anders dan Ubuntu Member zijn.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InternationaleGemeenschap/UbuLid
Duidelijk Johan, maar zoals eerder gememoreerd, mijn kennis van de Engelse taal is te beperkt voor dit soort zaken. Technisch Engels en Duits lezen en begrijpen is geen probleem. Echter conversatie Engels of Duits, zeker het schrijven kost mij te veel moeite, om elke keer mijn vrouw in te schakelen, lijkt mij ook geen goed idee, vind mijn vrouw ook, denk ik. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #21 Gepost op: 2011/07/02, 15:23:02 »
Gijsbert, het is ook helemaal niet nodig om Ubuntu Member te zijn hoor. Dat is gewoon voor mensen die dat zelf willen ;).

Wat betreft Launchpad.. Er is wel eens over gesproken om dat vertaalbaar te maken, en dan dus te gaan vertalen. Maar zover ik weet gaat dat voorlopig niet gebeuren, weet de redenen daarvan niet meer uit mijn hoofd...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #22 Gepost op: 2011/07/11, 02:02:36 »
Stukje toegevoegd over het meer open maken van communicatie binnen Ubuntu-NL aan de reapproval pagina:

https://wiki.ubuntu.com/DutchTeamApprovalApplication#Opening_up_communication_channels

Graag alle teams even kijken of alle communicatiekanalen (privaat danwel publiek) vermeld zijn.

Al vast bedankt.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #23 Gepost op: 2011/07/11, 07:09:50 »
Niet echt Ontopic maar goed:

Kan er zo in dezelfde zin een Nederlandstalige pagina ergens aangemaakt kunnen worden zodat iedereen daar naar toe kan. Zo'n samenvattende pagina is heel interessant voor de leden maar ook als we iemand doorzenden naar Ubuntu-NL dan kunnen we deze link meegeven. (IRL bedoel ik dan, ook voor steunpunten is dit interessant. Zo moeten we maar 1 link geven waar alles vermeld staat. Zo moeten wij/zij niet zoeken waar dit of dat staat. Als in de begeleidende tekst genoeg uitleg staat zou dit een hele hulp zijn. Nu is het altijd even denken waar iets weeral staat.
Eventueel ook statistieken en/of illustratie/iconen (zoals nu reeds foto's) erbij.
Moet daarom niet volledig het zelfde zijn, misschien zelfs iets uigebreider. Bijvoorbeeld onder het element wiki zou men korte woorden kunnen plaatsen of zelfs de hele intro pagina van de wiki in smaller formaat. Zo kan men direct van daar ook naar de wiki en onderliggende mappen.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/11, 07:16:23 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL 2.0
« Reactie #24 Gepost op: 2011/07/11, 09:48:59 »
Kan er zo in dezelfde zin een Nederlandstalige pagina ergens aangemaakt kunnen worden zodat iedereen daar naar toe kan.
Mijn gedachte zou zijn dat we 'straks' een mooie website hebben, waar je dit soort info ook allemaal kunt vinden. Incl foto's en wat je nog meer voorstelt.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!