Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Huis tekenprogramma  (gelezen 2148 keer)

Offline Haris

  • Lid
Huis tekenprogramma
« Gepost op: 2019/11/10, 11:44:48 »
Ik ben op zoek naar een programma dat plattegrond of meer van een huis kan tekenen.
Ik vind Sweet Home 3D in de software tas...Nog andere programma's beschikbaar?

Re: Huis tekenprogramma
« Reactie #1 Gepost op: 2019/11/10, 11:53:46 »
Haris,

Als je ee CAD teken programma bedoel die op Linux  werkt.
Draftsight is een goede, je hoeft alleen jaarlijks een activatie mail te sturen.

https://www.3ds.com/products-services/draftsight-cad-software/download-draftsight/

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Huis tekenprogramma
« Reactie #2 Gepost op: 2019/11/10, 11:54:36 »
Ik ben op zoek naar een programma dat plattegrond of meer van een huis kan tekenen.
Ik vind Sweet Home 3D in de software tas...Nog andere programma's beschikbaar?

Dan kom je langzaam in de wereld van de betalende software voor Linux : Bricksys is een professioneel CAD programma waar veel scenario's mogelijk zijn: van elektronica t.m. architectuur. Misschien eens daar kijken ?
Link: https://blog.bricsys.com/bricscad-v18-linux-available/

Gratis CAD versies hebben helaas ook vele beperkingen . Draftsight is zowat de meest performante .


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Huis tekenprogramma
« Reactie #4 Gepost op: 2019/11/13, 10:27:56 »
Eventueel kan je nog een webtool als https://www.draw.io/ overwegen.

Na openen van de site (en eventueel veranderen van de taal rechtsbovenin) kan je links onderin kiezen voor "meer vormen". Daar staat ook een optie plattegronden.

Misschien is dat nog iets?

Ook handig voor elektrische schema's, proces apparatuur, flow diagrammen etc....

Offline vanadium

  • Lid
Re: Huis tekenprogramma
« Reactie #5 Gepost op: 2019/11/13, 14:33:10 »
Ik heb ooit nog indruk gemaakt met een plan dat in Libreoffice Draw getekend was. Libreoffice Draw is veel krachtiger dan je op het eerste zicht zou vermoeden. Natuurlijk is het daarom nog geen volwaardig CAD programma, maar het zou wel eens genoeg kunnen zijn.

Offline Haris

  • Lid
Re: Huis tekenprogramma
« Reactie #6 Gepost op: 2019/11/14, 22:28:36 »
Dank, veel om te proberen! :)

Re: Huis tekenprogramma
« Reactie #7 Gepost op: 2019/11/15, 08:02:57 »
Ik ben op zoek naar een programma dat plattegrond of meer van een huis kan tekenen.
Ik vind Sweet Home 3D in de software tas...Nog andere programma's beschikbaar?

Wellicht heb je al bepaald welke kant je op gaat. Toch wil ik de vraag graag eens stellen: hoe ver wil je gaan? Hoe professioneel wil je het hebben?
In reactie op Vanadium: LibreOffice Draw kun je zeker al een basale tekening mee maken en op schaal. Er zit een rasterfunctie in waar je al een eind mee komt.
In die zin zou je met InkScape ook al iets soortgelijks kunnen ook al is dat meer bedoeld voor grafische vormgeving.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.