Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update 21-9-2005  (gelezen 2126 keer)

WimVriend

  • Gast
Update 21-9-2005
« Gepost op: 2005/09/21, 21:16:13 »
Hallo,
Ik heb vandaag de geadviseerde update gedaan van Breezy. Er schijnt nu iets helemaal mis te zijn met de instellingen van de X-server, ik krijg een melding dat de X-server niet goed is geconfigureerd en dat GDM wordt afgesloten tot de fout hersteld is. Tegelijkertijd wordt ook het opstartproces afgesloten zodat ik niet in mn inlogscherm kom en dan bijvoorbeeld veilig zou kunnen inloggen. Is hier nog een oplossing voor, of moet ik nu alles opnieuw installeren ?
Ik hoor het graag van jullie.
Wim

bratdaking

  • Gast
Update 21-9-2005
« Reactie #1 Gepost op: 2005/09/22, 13:49:31 »
Weer updaten. Vandaag is het weer gefixed...

doe als volgt.  
dus als GDM zegt dat die is afgesloten, lijkt je hele systeem te hangen
ga je naar een tekst terminal, en druk op ctrl-alt-F1
Login met je normale gebruikersnaam en password (er verschijnen geen sterretjes, dus je ziet niet hoeveel toetsen je al hebt ingedrukt)
sudo apt-get update
sudo apt-get install
computer opnieuw opstarten en het is weer gefixed!

Er zat een fout in udev 13. Op een of andere manier werden de dev's niet goed geinitialiseerd geloof ik. Dit was ook nog op een andere manier te verhelpen, door in de tekst terminal de volgende twee commando's te geven:

sudo /etc/init.d/udev restart
sudo /etc/init.d/gdm restart

alleen moet dit iedere keer dat de computer opstart weer gedaan worden

meer info: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=67678

succes!!!

bratdaking

  • Gast
Update 21-9-2005
« Reactie #2 Gepost op: 2005/09/22, 13:52:01 »
Ik bedoelde dus dat je naar een tekst terminal gaat door crtl-alt-F1 in te toetsen (je gaat weer naar een grafische terminal met ctrl-alt-F7)

Update 21-9-2005
« Reactie #3 Gepost op: 2005/09/22, 16:26:49 »
Citaat van: bratdaking
sudo apt-get update
sudo apt-get install
Je bedoelt:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

;)

WimVriend

  • Gast
Update 21-9-2005
« Reactie #4 Gepost op: 2005/09/22, 20:04:16 »
Hallo,
Wat is Linux (Ubuntu) toch een prachtig systeem. Ik dacht echt dat ik alles opnieuw zou moeten installeren, maar met twee eenvoudige commando's blijkt alles weer in orde te komen.
Hardstikke bedankt voor jullie tips (echt uit de grond van me hart), doordat de computer bleef hangen bij de kernelmeldingen, dacht ik dat ik nog niet in de terminal kon komen, dat eerst alles geladen zou moeten zijn. Gelukkig heb ik weer een hoop bijgeleerd.
Nogmaals bedankt.
Wim