Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Earth geeft gefragmenteerde flikkerende beelden (opgelost)  (gelezen 1247 keer)

Op mijn Toshiba Satellite A200 PSAE3E heb ik Google Earth voor Linux geinstalleerd, maar bij het openen van het programma krijg ik gefragmenteerde en flikkerende beelden. Ik vermoed dat het met OpenGL of DirectX instellingen te maken heeft maar weet niet hoe ik die moet instellen of waar ik ze kan vinden. Zoekend op het web en in dit forum ben ik nog niet de oplossing tegengekomen. Wie kan mij helpen?
« Laatst bewerkt op: 2009/01/28, 19:36:14 door janvdwerke »
Jan van der Werke

Re: Google Earth geeft gefragmenteerde flikkerende beelden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/08, 18:11:33 »
staan uw visuele effecten aan? het kan dikwijls daar aan schelen

Re: Google Earth geeft gefragmenteerde flikkerende beelden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/08, 19:49:55 »
Geweldig bedankt, dit is de oplossing. Mijn eerste vraag op dit forum meteen opgelost!
Jan van der Werke

Re: Google Earth geeft gefragmenteerde flikkerende beelden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/09, 12:16:05 »
Het probleem met de flikkerende en gefragmenteerde beelden is opgelost door de instelling van mijn scherm bij Visuele effecten op het bureaublad te veranderen in GEEN. Wel valt me op dat de instelling van Google Earth: 3D-gebouwen niet zo ver ontwikkeld is. In een nieuwe wijk waar ik dat heb ontdekt staan bij de Google Earth voor Windows al wel 3-D gebouwen maar in de Linux versie zie je die alleen in de grote stad. Ik vermoed dat dit niet met de instelling van mijn laptop te maken heeft, maar meer met het achterlopen van de Linux versie van Google Earth.
Jan van der Werke

Re: Google Earth geeft gefragmenteerde flikkerende beelden
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/09, 12:50:08 »
Al eens Google maps geprobeerd??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Google Earth geeft gefragmenteerde flikkerende beelden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/09, 13:47:33 »
Het probleem met de flikkerende en gefragmenteerde beelden is opgelost door de instelling van mijn scherm bij Visuele effecten op het bureaublad te veranderen in GEEN. Wel valt me op dat de instelling van Google Earth: 3D-gebouwen niet zo ver ontwikkeld is. In een nieuwe wijk waar ik dat heb ontdekt staan bij de Google Earth voor Windows al wel 3-D gebouwen maar in de Linux versie zie je die alleen in de grote stad. Ik vermoed dat dit niet met de instelling van mijn laptop te maken heeft, maar meer met het achterlopen van de Linux versie van Google Earth.

dat van die 3d gebouwen, dan kan er aan liggen dat je verschillende versies van google earth gebruikt. Heb je in windows soms 4.3 en in linux 4.2?
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Re: Google Earth geeft gefragmenteerde flikkerende beelden
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/09, 14:22:22 »
Op mijn Toshiba Satellite A200 PSAE3E heb ik Google Earth voor Linux geinstalleerd, maar bij het openen van het programma krijg ik gefragmenteerde en flikkerende beelden. Ik vermoed dat het met OpenGL of DirectX instellingen te maken heeft maar weet niet hoe ik die moet instellen of waar ik ze kan vinden. Zoekend op het web en in dit forum ben ik nog niet de oplossing tegengekomen. Wie kan mij helpen?
er is in ieder geval geen DirectX voor Linux.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Google Earth geeft gefragmenteerde flikkerende beelden
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/09, 14:35:30 »
staan uw visuele effecten aan? het kan dikwijls daar aan schelen

Meer bepaald komt het probleem voor bij ATI/AMD (radeon en fglrx) en Intel grafische kaarten doordat zij AIGLX gebruiken en AIGLX nog niet in staat is om 3D op een degelijke manier indirect te renderen. NVidia heeft zijn eigen oplossing hiervoor die relatief goed werkt, en ATI/AMD (fglrx) kan met Xgl (Xglx) het probleem ook gedeeltelijk omzeilen, maar met andere neveneffecten tot gevolg... Het beste wat je kan doen is wachten tot AIGLX verbetert :) en daar zijn ze nu al een tijdje mee bezig, zal dus niet zo lang meer duren
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: Google Earth geeft gefragmenteerde flikkerende beelden
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/09, 14:51:14 »
Bedankt voor de laatste tip, ik wacht tot die grafische kaart problemen worden opgelost. Maar..., ik was ondertussen versie 4.3 aan het installeren via Synaptic pakketbeheer n.a.v. de vorige hint. Bij toepassingen staan dan 2 icoontjes die beide de vorige versie 4.2 opstarten. In Synaptic kan ik 4.2 niet deinstalleren. Nadat ik 4.3 heb gedeinstalleerd bleef er 1 icoontje over. Daarna heb ik 4.2 opnieuw via Synaptic geinstalleerd met het gevolg: weer 2 icoontjes. Toen 4.2 via Synaptic gedeinstalleerd, maar er blijft 1 icoontje achter. Ik krijg die 4.2 er niet af. Mijn vraag is of er een andere manier is om 4.2 van mijn systeem te verwijderen in de hoop dat ik daarna wel 4.3 kan installeren? Ik hoop dat jullie het nog kunnen volgen.
Jan van der Werke