Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Big Fish spellen onder wine  (gelezen 3765 keer)

Big Fish spellen onder wine
« Gepost op: 2015/04/27, 15:55:17 »
Hallo,

Ik heb ubuntu 14.04.2 gwinstaleerd, en daaronder PlayOnLinux.
Ik heb een aantal programma's geinstalleerd, en deze werken goed.

Toen ik een aantal dagen geleden per abuis een exe bestand dubbelklikte (het was een Big Fish spel, welke ik meestal kopieer naar mijn Windows partitie en dan via Windows speel), opende het spel, en kon ik gewoon gaan spelen. (het was een spel wat niet hoefde te worden geïnstalleerd).
Sindsdien heb ik diverse spellen kunnen spelen onder Ubuntu via Wine.

Echter, er zijn ook spellen welke wel opstarten, maar waar de instelling van de grafische kaart niet goed is. Ik moet de computer dan hardwarematig uitzetten en opnieuw opstarten.

Mijn grafische kaart is een Intel HD Graphics 4000 met een resolutie van 1920 x 1080.

Ik heb de resolutie al teruggebracht naar 1024 x 768, maar dan krijg ik hetzelfde probleem.
Eigenlijk wordt alleen maar het linkerkwart van het scherm getoond.

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen oplossen, zodat ook de andere spellen onder Ubuntu te spelen zijn.

Re: Big Fish spellen onder wine
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/27, 20:54:03 »
Ikzelf heb helaas de ervaring dat Windows software onder Wine vaak niet goed of helemaal niet werkt.  Ik vermoed dat dit ook voor veel Windows spellen geldt. Dus een echte oplossing om Windows spellen te spelen onder Ubuntu....ik heb er een hard hoofd in. Weet niet wat de ervaringen van anderen zijn.
Een boek doet het altijd...