Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: I/O error na installatie Ubuntu 10.10  (gelezen 6291 keer)


Offline juup

  • Lid
Re: I/O error na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/14, 16:06:16 »
je kunt Ubuntu (mark shuttleworth :dank)  toch ook vragen een cd op te sturen, of ken je niet iemand met een sneller internet. Bovendien ; gebruik een R cd. Branden op zo laag mogelijke snelheid.

Offline bigfish

  • Lid
Re: I/O error na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/14, 16:18:15 »
Ben nu inderdaad bezig met de bèta van Ubuntu 11.04 te branden. Wel de bèta 1 trouwens, de 2 vond ik nergens. Hopelijk kan ik jullie binnen een uurtje vanuit een Ubuntu-omgeving melden dat alles vlot verlopen is.

alvast bedankt, die bèta 2 kan ik hierna nog eens proberen, indien nodig.


Offline bigfish

  • Lid
Re: I/O error na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/14, 17:25:40 »
Bedankt voor de tip om 11.04 b te installeren. Het verliep allemaal vlotjes en ik zit momenteel dus in de gestroomlijnde wereld van Ubuntu.

Bedankt!


Re: I/O error na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/04, 09:52:15 »
ik heb nu ununtu 9.04 geinstalleerd, en die heb ik nu een tijdje met plezier gebruikt.
maar nu start ik hem op en dan zie ik alleen gekleurde streepjes bovenin het beeld...
ik heb alle reperatie-mogelijkheden van de cd al geprobeert, maar dit helpt niets.
wat moet ik nu doen?
is er nog een manier om het te redden of moet ik nu maar weer terug naar win xp?

ps. in veilige modus werkt hij ook niet
pps. in de bios en het menu van de cd ziet alles er normaal uit
ppps. de laatste keer heb ik de ati catalyst control center geinstalleerd, maar die gaf een foutmelding, iets met dat de driver niet gevonden kon worden...

pppps. videokaart: ATI Radeon X1300

Offline jolo

  • Lid
Re: I/O error na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/04, 16:03:03 »
Had je nu een ATI Raden X1600 of  ATI Radeon X1300. Op zich maakt dat niets uit. Voor Linux zijn het beide Radeon X1xxx series. Eerst nog even dit. Ik lees deze topic nu pas.
 
  I/O error's. Ik had de harde schijf geformatteerd, dus het was een schoen installatie. Als ik die foutmelding krijg, gebeurt er niets, dus laat ik mijn PC maar uitvallen en zet hem weer aan. Dat zie ik alleen een zwart scherm met een knipperend streepje linksbovenin.
Als je nadat de installatieprocedure is voltooid, en nadat de Ubuntu CD is uitgeworpen die I/O error ziet, kun je beter op de [Enter] toets drukken. Want het geforceerd afsluiten van de installatieprocedure, kan het bestandssysteem beschadigen.

Verder is het me niet duidelijk waarom je nu voor Ubuntu 9.04 kiest. Deze wordt door Canonical ondersteund met beveiligingsupdates t/m oktober van dit jaar. Daarna kun je die versie beter niet meer gebruiken.   

Zoals je aan mijn onderschrift kan zien, heb ik in de dual Pentium 3 PC een vergelijkbare videokaart. Namelijk een ATI x1650Pro. En ik heb daar alle versies vanaf Ubuntu 8.04 t/m Ubuntu 11.04 opgedraaid. Waarvan ik alleen in Ubuntu 8.04 de gesloten bron ATI drivers kon installeren. Vanaf Ubuntu 8.10 kon ik alleen nog de open 3D bron radeon drivers draaien. Deze worden met de Ubuntu distributie meegeleverd. Deze werken goed bij mij. Inclusief de ondersteuning van Unity in Ubuntu 11.04. Alleen de 3D ondersteuning voor games is matig.

Ubuntu 9.04 geïnstalleerd, (..) ppps. de laatste keer heb ik de ati catalyst control center geïnstalleerd, maar die gaf een foutmelding, iets met dat de driver niet gevonden kon worden...
Deze zeker. Ofschoon ik meen te herinneren dat Ubuntu 8.04 de laatste versie was waarmee dat kon, zou het te beoordelen aan de gegevens op de site nog wel kunnen.

Ik denk dat je beter zoals DirkJan en Pjotr je al adviseerde Ubuntu 10.04.2 LTS kunt installeren. Of als je het nieuwste wilt. Ubuntu 11.04. Want die draai ik nu op die PC met die ATI x1650Pro videokaart. Wel met de al eerder genoemde meegeleverde radeon open bron drivers.

Voor het probleem wat je nu heb, zou je deze hyperlink kunnen checken https://wiki.ubuntu.com/X/Troubleshooting/FglrxInteferesWithRadeonDriver

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: I/O error na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #31 Gepost op: 2011/05/04, 17:32:25 »
ik heb de x1300.
en die catalyst had ik gewoon via de 'app store' geinstalleerd

Offline heir4c

  • Lid
Re: I/O error na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #32 Gepost op: 2011/05/04, 17:48:47 »
De catalist dient enkel als je een gesloten driver geïnstalleerd hebt.

Die I/O errors krijg ik hier soms ook na een installatie. Dat heeft te maken met de cd die je eruit genomen hebt. In de errors word wel hier of daar het volgende vermeld: sr0 of iets dergelijks. Dat is de cdrom.
Een schoonheidsfoutje zoals Pjotr als zei. Gewoon op Enter drukken zoals jolo al vermeldde en zoals normaal gezien vermeld word op het scherm net voor dat je de cd/usb verwijderd.

En voor het beeld: Krijg je het grub menu te zien? Tot waar kan je doorstarten.
Ook via de recovery mode geprobeerd?
Je kan ook nog een parameter toevoegen aan de kernel lijn: acpi=off
en ook: xforcevesa  (dit forceert de vesa driver (algemene driver).
Zo kan je normaal gezien toch doorstarten tot het bureaublad.

Als je zover bent, kijk dan eens via Systeem>Beheer>Stuurprogramma's of daar een driver aangegeven staat.
En:
Staan de visuele effecten aan? Rechtsklikken op bureaublad> Werkbladachtergrond wijzigen > laatste tabblad 'visuele effecten'. Waar staan die op? "Geen" "Normaal" of "Extra". Zet ze eens op "Geen" als ze op iets anders staan.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/04, 17:52:13 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Mikkel

  • Lid
Re: I/O error na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #33 Gepost op: 2011/05/04, 21:12:36 »
Verder is het me niet duidelijk waarom je nu voor Ubuntu 9.04 kiest. Deze wordt door Canonical ondersteund met beveiligingsupdates t/m oktober van dit jaar.

Oktober van het vorig jaar, dus. ^-^ Voor 9.04 krijg je dus al ruim een half jaar geen (veiligheids)updates meer. Ik zou 10.04 installeren, die krijgt nog (veiligheids)updates tot in april 2013.


Edit: reactie eerder in dit topic:

........ ik heb die kaart in 10.04 lts zonder problemen aan de gang gekregen.....

Moet dus kunnen.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/04, 21:15:43 door Mikkel »

Offline jolo

  • Lid
Re: I/O error na installatie Ubuntu 10.10
« Reactie #34 Gepost op: 2011/05/04, 21:47:04 »
 :o dan heb ik me met die ondersteuning van Ubuntu 9.04 één jaar vergist. Dan maar deze Wikipedia hyperlink erbij halen http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ubuntu_releases
Daarin zie ik dat de TS nog kan kiezen uit:
Ubuntu 10.04.2 LTS
Ubuntu 10.10
Ubuntu 11.04

Maar wat die "Systeem>Beheer>Stuurprogramma's" betreft. Daar heb ik met mijn ATI x1650Pro vanaf Ubuntu 8.10 geen drivers meer zien staan. Want zodra een videokaart te oud is, brengt ATI/AMD er geen video drivers meer voor uit. Waarschijnlijk was dat de reden dat er open bron radeon drivers werden uitgebracht. De radeon drivers zijn niet perfect. Maar toch wel te verkiezen boven de slome vesa drivers.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM