Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemd probleem  (gelezen 1268 keer)

Harpman

  • Gast
Vreemd probleem
« Gepost op: 2008/03/13, 19:54:40 »
Hallo Ubuntero's

Ik had tot vanmorgen geen problemen om te kunnen surfen en mijn mail op te halen.
Ik heb nu verbinding met het web (via een experia box) maar kan zowel gedraad (vaste PC) als ongedraad (laptop) niets meer met firefox en evolution.
Als ik ping krijg ik antwoord,dus als iemand iets weet graag , ik kom er niet meer uit.

O ja melding Firefox is Server niet gevonden.

b.v.d. Rene

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Vreemd probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/13, 20:01:12 »
Kan het zijn, dat de DNS-server niet bereikt wordt, maar dat er toch nog iets in de cache staat.
Kan het zijn, dat van de server het www.xxx.nl goed is, maar dat mail.xxx.nl is vastgelopen ?

Probeer anders de mailserver eens te bereiken met een telnet verbindig en simuleer eens een mail-programma, mogelijk dat de fout dan boven water komt.

Sorry, geen oplossing, ik probeer hardop te denken (virtueel via de toetsen ......)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Harpman

  • Gast
Vreemd probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/13, 20:06:56 »
Er staat ook een update klaar in de werkbalk die download ie ook niet, het is niet alleen de mail maar op een of  andere manier kan ik met mijn ubuntu machines niet het internet op.
Nu zit ik achter mijn werklaptop daarmee kan ik via mijn wifi thuis wel het internet op maar dat gaat via VPN

Bvd Rene

Harpman

  • Gast
Vreemd probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/13, 20:41:00 »
Modem uit en weer aangezet en nu werkt het weer, er zal wel Microsoft software inzitten.

Groet Rene

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Vreemd probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/13, 20:49:30 »
Leuk hoor, zitten we voor niets zo moeilijk met je mee te denken, is het simpel :P

Succes verder, we horen het wel ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vreemd probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/13, 20:52:38 »