Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software compleet verwijderen  (gelezen 976 keer)

Scartie

  • Gast
Software compleet verwijderen
« Gepost op: 2007/02/25, 17:14:14 »
Hoe kan ik software die ik op mijn server installeer compleet verwijderen zonder dat er wat achter blijft?

Ik heb namelijk een foutje gemaakt met mysql, ik heb per ongeluk de database dir weg gegooit (was de bedoeling om die te verplaatsen maar dat ging waarschijnlijk fout in Midnight Commander).

Dus nu heb ik al met 'apt-get' mysql-client en mysql-server verwijderen en weer geinstalled maar de database wordt niet meer aangemaakt, en ik heb eigenlijk geen zin om alweer ubuntu er opnieuw op te zetten (maarja als het niet anders kan dan moet het maar).

Is er iemand die een manier heeft om het goed te krijgen?

Ps. wat ik Bv. ook lastig vind is met Phpmyadmin als je die verwijderd dan laat hij een paar dirs staan, en als je die met de hand weg gooit dan zal hij ze bij een nieuwe install niet meer aanmaken omdat hij denkt dat ze al bestaan, is daar ook een oplossing voor?

Alvast bedankt
Scartie

Pensacola

  • Gast
Software compleet verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/25, 17:19:17 »
'sudo apt-get remove --purge 'pakketnaam' denk ik, maar niet zeker :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Software compleet verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/25, 17:33:11 »
Citaat van: Pensacola
'sudo apt-get remove --purge 'pakketnaam' denk ik, maar niet zeker :)
correct hoor.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Software compleet verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/25, 19:22:24 »
En wanneer de server een grafische desktop heeft: met synaptic, kiezen voor "volledige verwijdering".

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Scartie

  • Gast
Software compleet verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/25, 20:13:35 »
Aha dus wel, had dat al geprobeerd maar dat loste mijn probleem niet op, dus nu denk ik dat mijn probleem ergens anders ligt.

Ik zal ff voor de duidelijk zeggen wat er is gebeurt.

Het was de bedoeling dat ik mijn database dir (/var/lib/mysql/) ging verplaatsen naar een andere paratitie (/database/mysql) ik heb dit al vaker gedaan en dat werkte altijd.
Maar nu heb ik per ongeluk de orginele map voor dat ik hem ging verplaatsen verwijderd (drukte in Midnight Commander op verplaatsen en toen is er waarschijnlijk iets fout gegaan want de dir was weg maar hij was niet verplaatst).
Dus nu kan ik Mysql niet meer opstarten.

Nu is mijn vraag dus hoe krijg ik die database terug die ik verwijderd heb (is gewoon de database die er standaard instaat na een installatie, was namelijk nog een verse install).

Of is het gewoon beter om ubuntu (alweer) opnieuw te installeren?