Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom breekt google met de add-on: random agent spoofer?  (gelezen 710 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Waarom breekt google met de add-on: random agent spoofer?
« Gepost op: 2014/02/11, 09:33:06 »
Waarom breekt google met de add-on: random agent spoofer in firefox? Die add-on doet toch niets bijzonders. Ik bedoel, waarom zou google mij de toegang tot een zoekmachine ontzeggen? Ik maak met die add toch geen bot van mijn desktop? Laat staan meerdere verbindingen? Kan een denkhoofd mij dit eens uitleggen?
Ik krijg nu een heel verhaal van google in het chinees, met een server error...:/

Offline daniel

  • Lid
Re: Waarom breekt google met de add-on: random agent spoofer?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/11, 16:40:41 »
Verwijder agent spoofer eens , en herstart daarna je computer en instaleer hem dan eens opnieuw.
Is hiermee het probleem opgelost?

Gebruik je de orginele proxy server instellingen of anders?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Waarom breekt google met de add-on: random agent spoofer?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/11, 20:53:33 »
Veel websites bepalen aan de hand van de user agent welke site ze voor moeten schotelen. Gebruik je volgens de user agent een mobieltje of tablet dan krijg je een andere versie dan wanneer je een gewone computer gebruikt. Er zijn ook nog wat subtielere verschillen tussen verschillende browsers zoals IE, Firefox en Chrome die niet alles op dezelfde manier laten zien. Op basis van de user agent krijgen al die browsers dus ook een iets andere site te zien die afgestemd is op hoe ze werken.

Ga je met die extensie onzin in de user agent zetten, dan weten websites soms niet wat ze er mee aan moeten. Misschien krijg je dan een algemene site zonder enige optimalisatie, het kan ook zijn dat je foutmeldingen en helemaal geen site te zien krijgt. Het kan ook nog zo zijn dat je een geoptimaliseerde versie voor IE krijgt terwijl je Firefox gebruikt. En dan krijg je dus onvoorspelbare resultaten.

Verder gebruiken geautomatiseerde bots vaak een aangepaste user agent zodat websites weten dat het een bot is en geen mens. Wordt er misbruik gepleegd via zo'n programma dan wordt de toegang ontzegd op basis van de user agent. Dat doen we hier op het forum ook met sommige programma's die in korte tijd duizenden pagina's opvragen.

Kortom: blijf lekker van de user agent af want het geeft alleen maar problemen. Ben je een websitebouwer dan kan je er nog wel baat bij hebben om zaken te testen maar voor normaal gebruik heb je er niks aan.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Waarom breekt google met de add-on: random agent spoofer?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/11, 22:41:21 »
Op basis van de user agent krijgen al die browsers dus ook een iets andere site te zien die afgestemd is op hoe ze werken.
Dat is m.i. alleen het geval, wanneer een website niet voldoet aan de W3C standaard en aanbevelingen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Waarom breekt google met de add-on: random agent spoofer?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/12, 05:22:42 »
Dat hoeft dus niet het geval te zijn, met name voor smartphones en tablets. Die wil je niet een zware site voorschotelen ook al zou dat theoretisch best kunnen. Een aangepaste mobiele versie is dan beter.

Dus het is niet 100% slecht dat dit gebeurt :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Waarom breekt google met de add-on: random agent spoofer?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/12, 09:10:31 »
Dank je voor deze toelichting:

Citaat
Verder gebruiken geautomatiseerde bots vaak een aangepaste user agent zodat websites weten dat het een bot is en geen mens. Wordt er misbruik gepleegd via zo'n programma dan wordt de toegang ontzegd op basis van de user agent. Dat doen we hier op het forum ook met sommige programma's die in korte tijd duizenden pagina's opvragen.

Hij staat op uitgeschakeld nu.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Waarom breekt google met de add-on: random agent spoofer?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/12, 09:11:37 »
Dat hoeft dus niet het geval te zijn, met name voor smartphones en tablets.
Dan ga je iets doen, afhankelijk van het OS, maar een hoop websites doen dingen, alleen afhankelijk van de browser.
Het leuke is, dat dit meestal is voor IE, omdat juist deze zich (vroeger?) niet aan de standaard hield.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.