Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MPC op XBMC  (gelezen 363 keer)

MPC op XBMC
« Gepost op: 2013/07/25, 07:51:26 »
Hi people,

Ik heb vorige week Ubuntu 12.04 weer eens geïnstalleerd. Blijft 1 ding over dat ik niet snap. Mijn neef draait (op winXP) XBMC. Hij heeft me laten zien dat een andere player (Media Player Classic in dit geval) als standaard speler kan worden geïnstalleerd.

En zo ben ik al een tijdje op zoek naar een manier om hetzelfde op Ubuntu te bereiken.   Hoeft niet perse MPC te zijn maar liever wel een andere.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Bas

Offline jan11000

  • Lid
Re: MPC op XBMC
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/25, 08:06:18 »
Je kan gewoon vlc of smplayer installeren om vanuit ubuntu te spelen. Of bedoel je dit niet.
In linux op de file gaan staan, rechtertoets dan kun je de afspeel software instellen, dit is per file extensie, dus avi, mpg etc.

En als je in xbmc zelf bedoelt, geef eens een reden waarom, zelf heb ik dit aan de tv zitten, indien je beeld problemen hebt, dan heb je in xbmc veel instellingen, bijv het bewerken van de film en dan pas afspelen van de film, wat soms de film slechter maakt, of het beeld stottert. Dit dus uitzetten
Maar xbmc speelt wel alles af, dus alle formaten.
Zelf zou ik dit niet doen want xbmc doet het zeer goed en vlc zal niet beter zijn, het zijn gewoon de instellingen van xbmc.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/25, 08:15:01 door jan11000 »

Re: MPC op XBMC
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/25, 08:19:46 »
niet helemaal. XBMC draait hier prima en werkt goed samen met de app remote. Dat wil ik allemaal zo laten. Maar een zo goed mogelijke player met werkende android remote.


Re: MPC op XBMC
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/25, 08:21:49 »
@jan

Thnx. Ik laat het er even bij

Grt,
Bas