Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stop Motion  (gelezen 355 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Stop Motion
« Gepost op: 2014/04/24, 19:07:36 »
Hallo allemaal.

Sinds kort ben ik bezig met Stop Motion (frameanimatie), daar kun je hele leuke dingen mee doen. Maar als ik de fotobeelden naar film wil omzetten krijg ik elke keer een melding van " Warning You do not have the given grabber installed on your system". Weet een van jullie hoe en welke grabber ik moet installeren? Ook naar lang googlen heb ik het antwoord niet kunnen vinden.

Ik werk met Uubntu 12.04

Met vriendelijke groet,

jabuca
« Laatst bewerkt op: 2014/04/24, 19:09:08 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Jenske

  • Lid
Re: Stop Motion
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/24, 20:01:22 »
Je kan in KDEnlive gewoon een hele resem beelden in één ruk inlezen en ze vervolgens op de tijdlijn "gooien" en zo je film in elkaar steken. Je moet, voordat je de beelden op de tijdlijn plaatst, wél eerst aangeven hoe lang elk beeld moet blijven staan. Als je dus 10 beelden per seconde hebt gemaakt, moet je elk beeld 1/10 seconde laten staan in de film.

Nadien gewoon heel het project bewaren als (bv.) een mpeg of iets anders en ... klaar zou kees moeten zijn.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline jabuca

  • Lid
Re: Stop Motion
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/26, 09:44:25 »
Hallo Jenske.

Bedankt voor de tip. Ik ga er mee aan de gang, en laat hier wel horen, wat mijn ervaring is met KDEnlive.

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Opgelost Re: Stop Motion
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/10, 08:26:23 »
Na heel wat oefenen etc. met Stop Motion, en KDENlive ben ik blijven hangen bij Openshot. Mooie titels maken, muziekje bij de plaatjes, leuk om mee te werken!
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!