Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode  (gelezen 1015 keer)

Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Gepost op: 2012/12/23, 20:26:10 »
Hallo, ik krijg gigantische fout bij opstarten  van ubuntu. Bij opstarten krijg ik heel veel regels fouten. De laatste regel staat als volgt:
new high speed usb-device number 4 using ehci_hcd

Ik denk dat ik de microcode niet mocht geinstalleerd hebben, dacht eerst namelijk dat mijn processor nieuwer was dan k10, maar het blijkt een oudere processor te zijn! :(

Als ik dan nog even wacht krijg ik heleboel andere regels te zien die oneindig op het scherm naar boven komen. Opdrachtregel grub kan ik wel nog opstarten, maarja, ik weet niet wat ik daar moet doen.

Ik denk dat het gaat over mijn toetsenbord, want als ik pc volledig opnieuw opstart geeft die ineens melding dat ik geen toetsenbord heb aangesloten en moet ik de pc opnieuw opstarten door middel van de stekker eruit te trekken. Zelfs de reset knop kan het niet laten om de melding van toetsenbord te laten melden.

Ik heb snel even een video gemaakt van mijn scherm, zodat je kunt zien wat er gebeurt en volledig de fouten kan zien, in het begin zie je 2 seconde de grub waarna ik op enter druk (je hoort mij de toets indrukken).
Ik hoop dat hiervoor een oplossing is, want er staan persoonlijke bestanden op die ik graag zou terug hebben. Alvast bedankt!

https://dl.dropbox.com/u/27671211/VID_00000015.mp4
« Laatst bewerkt op: 2012/12/23, 20:31:57 door ubuntunoob »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/23, 21:40:51 »
Start eens op in de herstelmodus?

Re: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/23, 21:56:24 »
Gewoon in de grub de ubuntu herstelmodus kiezen bedoel je? Nope zelfde fouten. :(

Offline midas

  • Lid
Re: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/23, 22:11:48 »
Net de microcode voor AMD 64-bits processoren binnengehaald en geïnstalleerd. Daarna herstart en alles ging helemaal goed. De leeftijd van je processor inderdaad goed in de gaten houden (mijne is 3 á 4 jaar oud). De informatie op je harde schijf valt altijd te redden ubuntunoob. Maar goed zou zijn wanneer de microcode weer valt de deïnstalleren...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline midas

  • Lid
Re: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/23, 22:13:42 »
Zou de microcode met een Live-CD kunnen worden verwijderd? Denk ik even hardop...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/23, 22:41:58 »
Maar is de microcode überhaupt wel de oorzaak? Lijkt me stug...

Overigens zou je de boel inderdaad handmatig kunnen verwijderen uit de map /lib/firmware/amd-ucode. Met een LiveDVD.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/23, 22:45:10 door Pjotr »

Re: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/24, 16:56:18 »
Ik kon de map niet legen via de live cd, omdat ik geen admin rechten meer had.
Maar ik heb wel iets anders uitgetest in de grub, je weet wel, dat paars scherm waar je dingetjes uit kan kiezen, ik heb nu eens gekozen voor previous ubuntu version. En daar heb ik de bovenste aangeduid en tot mijn verbazing start alles nu wel netjes op, zonder fouten, alle gegvens staan er ook nog. Is er geen mogelijkheid om deze dan in de grub automatisch te laten opstarten, het liefst in een een paar seconden tijd?

Moet ik nu best ook die microcodes verwijderen via die map? of kan dat op een automatische manier via een uninstall file?

Alvast bedankt.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/24, 17:04:43 »
Kun je niet via een chroot inloggen op je oude installatie en hem vervolgens verwijderen (ik denk even hardop)?


Ja dus

Re: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/24, 22:20:16 »
Kun je niet via een chroot inloggen op je oude installatie en hem vervolgens verwijderen (ik denk even hardop)?


Ja dus
Ben je op mijn laatste bericht aan het reageren of op mijn start topic bericht? Ik heb namelijk al een voorlopig oplossing gevonden zoals je in mijn laatste bericht wel kunt lezen. :)

Re: Ubuntu start niet meer goed op na installeren van microcode
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/25, 11:39:27 »
Oké alles draait nu weer normaal, ik heb microcode kunnen verwijderen via synaptic (beter dan handmatig) en de laatste ssd tutorial die ik had uitgevoerd nog eens opnieuw gedaan en die bleek ook niet helemaal juist zijn uitgevoerd geweest daarvoor. Ik denk dat het aal de tutorial lag waardoor mijn computer niet juist opstartte. Bedankt voor jullie hulp :)