Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Layout email in Evolution  (gelezen 2428 keer)

Layout email in Evolution
« Gepost op: 2009/09/22, 19:28:51 »
Hallo,

In Evolution kan je best wel het een en ander instellen maar 1 ding lukt mij niet om dit standaard ingesteld te krijgen: Het lukt mij niet om in een nieuwe email direct de kleur van het lettertype gewijzigd te krijgen. Ik kan het wel wijzigen via Format>Pagina maar om dit standaard in de gewenste kleur te krijgen lukt mij niet, Ik in voorkeuren alles al tig keer nagelopen maar ik het niet vinden, weet iemand hoe ik dit standaard kan instellen?
Groetjes
Kees

Re: Layout email in Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/22, 21:38:53 »
Ik heb zelf geen Evolution meer, maar staat er bij voorkeuren geen mogelijkheid om de HTML opmaak als standaard te zetten?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Layout email in Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/23, 17:25:16 »
Ik heb zelf geen Evolution meer, maar staat er bij voorkeuren geen mogelijkheid om de HTML opmaak als standaard te zetten?

Bij voorkeuren staat HTML gebruiken indien beschikbaar maar dit heeft geen invloed op het maken van een nieuw bericht, ik heb het aan en uit gehad.
Groetjes
Kees

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Layout email in Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/23, 17:32:17 »
Bij voorkeuren staat HTML gebruiken indien beschikbaar maar dit heeft geen invloed op het maken van een nieuw bericht, ik heb het aan en uit gehad.

Bewerken - Voorkeuren - Berichten opstellen - Berichten opmaken met HTML

Re: Layout email in Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/23, 17:57:08 »
Bewerken - Voorkeuren - Berichten opstellen - Berichten opmaken met HTML
Staat ook aan maar toch kan ik niet de tekstkleur standaard op een andere kleur krijgen dan zwart.
Groetjes
Kees

Re: Layout email in Evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/23, 21:04:44 »
Beste Kees, ik ben nu al een paar uur bezig geweest met Evolution. Ik had 9.10 geinstalleerd en hier op ben ik aan het testen. Ik ben met templates en sjablonen bezig geweest, ook hier geen effect. Elk nieuw bericht begint met de tekstkleur zwart. Ik ga nog wel verder opzoek, alleen zie ik niet op korte termijn een oplossing.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Layout email in Evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/23, 21:30:51 »
Hoi Kees,

Ook ik ben aan het zoeken geweest voor je maar ook op de site van evolution geen oplossing voor je probleem. Maar ook aan deze kant zoeken we verder.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline hans1963

  • Lid
    • De wereld volgens Hans
Re: Layout email in Evolution
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/23, 23:33:10 »
Bij voorkeuren staat HTML gebruiken indien beschikbaar maar dit heeft geen invloed op het maken van een nieuw bericht, ik heb het aan en uit gehad.

Bewerken - Voorkeuren - Berichten opstellen - Berichten opmaken met HTML




Ook gekeken naar de instellingen via Bewerken-voorkeuren-email voorkeuren!! - HTML instellingen ?
dan html wijzigen: html indien aanwezig
10.04 Lucid lynx, Firefox, Thunderbird, OoO

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Layout email in Evolution
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/23, 23:58:36 »
Nee dat is hem ook niet Hans daar kan je ook niet de kleur ingeven trouwens alleen HTML aan zetten indien aanwezig in een ontvangen bericht.

In alle instellingen is de kleur niet terug te vinden wel lettertype vaste breedte e.d. maar niet de kleur.

Ik heb net ergens gelezen dat je dat alleen kunt instellen als je evolution zelf compileert maar ben de bron kwijt grrrrr. Ik ga nu nog even een filmpje kijken dan slapen en morgen verder zoeken.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Layout email in Evolution
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/24, 08:57:42 »
Nee dat is hem ook niet Hans daar kan je ook niet de kleur ingeven trouwens alleen HTML aan zetten indien aanwezig in een ontvangen bericht.

In alle instellingen is de kleur niet terug te vinden wel lettertype vaste breedte e.d. maar niet de kleur.

Ik heb net ergens gelezen dat je dat alleen kunt instellen als je evolution zelf compileert maar ben de bron kwijt grrrrr. Ik ga nu nog even een filmpje kijken dan slapen en morgen verder zoeken.

Nee, ik heb alleen gevonden dat HTML aan of uit gezet kan worden of tonen indien beschikbaar. Wat je standaard wel kan veranderen is de kleur van de citaten: Bewerken - Voorkeuren - E-mail voorkeuren - Citaten accentueren met ....  kleur. Bij de puntjes kan je dan een kleur kiezen. Ik mis dus eigenlijk zoiets voor de standaard tekst bij het maken van een nieuw bericht.
Groetjes
Kees

Re: Layout email in Evolution
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/04, 17:40:47 »
Beste Kees, ik ben nu al een paar uur bezig geweest met Evolution. Ik had 9.10 geinstalleerd en hier op ben ik aan het testen. Ik ben met templates en sjablonen bezig geweest, ook hier geen effect. Elk nieuw bericht begint met de tekstkleur zwart. Ik ga nog wel verder opzoek, alleen zie ik niet op korte termijn een oplossing.

Dit was nu ook mijn ervaring steeds, het lijkt wel of ik iets onmogelijks vraag...
Groetjes
Kees

Re: Layout email in Evolution
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/04, 20:29:55 »
Ik heb nog het een en ander doorgespit, het lijkt er toch op dat dit niet kan. Of heeft nog iemand een lumineus idee?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Layout email in Evolution
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/05, 14:40:44 »
Het blijft natuurlijk vreemd dat ik de tekstkleur van de citaten wel kan wijzigen maar de standaard tekstkleur niet, dit zou alleen handmatig gedaan kunnen worden.
Groetjes
Kees

Re: Layout email in Evolution
« Reactie #13 Gepost op: 2009/10/05, 16:47:38 »
Ik heb ook al in de diverse files gekeken van Evolution. Daar was ik niets tegengekomen. Op internet kwam ik wel tegen dat een deel van de instellingen door GNOME geregeld worden. Alleen heb ik nog niet iets gevonden over default color of iets van die strekking.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline hans1963

  • Lid
    • De wereld volgens Hans
Re: Layout email in Evolution
« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/12, 23:16:44 »
Ik heb ook al in de diverse files gekeken van Evolution. Daar was ik niets tegengekomen. Op internet kwam ik wel tegen dat een deel van de instellingen door GNOME geregeld worden. Alleen heb ik nog niet iets gevonden over default color of iets van die strekking.
Ik heb ook nog rondgekeken, maar een standaard color instelling voor al je berichten kan ik niet vinden in evolution. Vreem genoeg.
Inderdaad gebruikt Evolution standaard van Gnome. Dat kan je wel uitzetten, maar dat heeft betrekking op font en fontgrootte. niet op kleur. Je kan dat in pref van evolution afvinken.
Maar de kleur. Niet te vinden
Ook met templates werkt het niet goed.
10.04 Lucid lynx, Firefox, Thunderbird, OoO