Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat te doen na een JACK server crash?  (gelezen 602 keer)

Offline bijd3hand

  • Lid
Wat te doen na een JACK server crash?
« Gepost op: 2013/10/19, 00:33:56 »
Ja hallo,

Ik kloot wat aan met Jack, Pulse Audio, Rocksmith Guitar Cable en mijn gitaar, maar vaak is Jack heel eigenwijs en delicaat.

Als ik guitarix start en dan tussendoor weer wat instellingen wil aanpassen in Jack, wil Jack nog wel eens crashen..
Op zich geen ramp, maar mijn vraag is:

Hoe krijg je hem dan weer aan de praat??
QJack Control (Qjckctl) wil dan vaak niet eens meer opstarten of geeft een fout melding. Is er een terminaltijger die het verlossende woord (haha) oftewel commando weet om Jack weer aan de praat te krijgen? Komt er eigenlijk op neer dat jack weer met een schone lei moet beginnen en even het geheugen leeg moet zijn denk ik.

Opnieuw Ubuntu opstarten helpt, maar dat is ook weer zo'n gedoe, kan je weer opnieuw beginnen..
« Laatst bewerkt op: 2013/10/19, 14:13:08 door bijd3hand »

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Wat te doen na een JACK server crash?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/27, 21:23:09 »
Niemand?

Wat wel voor een deel helpt is aanvinken in Qjackctl "Quit Jack server after exiting Qjackctl" zodat hij niet meteen geheel vastloopt als je even uit de JackControl gaat..

Maar eenmaal vastgelopen blijft het lastig, als je een nieuwe sessie na een vastloper probeert te starten, zegt hij dat DBus niet jack kon starten " Sorry". De Jackdaemon moet dan toch uit te schakelen zijn? Via Taakbeheer lukt dat ook niet altijd...