Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wisselen scherm bij Terminal Server Client  (gelezen 3739 keer)

centurion

  • Gast
Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Gepost op: 2006/03/02, 09:00:57 »
Ik gebruik TSC om in te loggen op mijn oude PC met WinXP-Pro Remote Desktop omgeving (met XP Unlimied !!! aanrader, www.xpunlimited.com) .
Perfecte combinatie, helaas werkt geluid echter niet. Als iemand daar een oplossing voor heeft is dat heel erg welkom.

Het belangrijkste probleem is echter dat ik niet weet hoe ik met een sneltoets  kan wisselen tussen het TSC window en de Ubuntu omgeving.
Nu moet ik constant uitloggen uit TSC.
Kan iemand me daar een tip over geven?

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/02, 09:06:36 »
Ik ken XP unlimited niet, maar met rdesktop zou het moeten werken. Applications -> Internet -> Terminal Server Client. XP-Pro ondersteunt dan 1 connectie.

centurion

  • Gast
Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/02, 09:17:14 »
TSC werkt prima dat is het probleem niet. Wat betreft XP Unlimited, dat is op WinXP Pro geinstalleerd en maakt er eigenlijk een gratis Terminal Server van waarop meerdere gebruikers tegelijk kunnen inloggen. In de gratis uitvoering maximaal 3 simultane gebruikers op een WINXP Pro PC. Werkt uitstekend.

Het probleem is WEL dat ik niet weet hoe ik van Ubuntu TSC naar bijvoorbeeld Firefox of een ander Ubuntu applicatie venster moet wisselen zonder TSC te moeten verlaten

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/02, 09:27:25 »
Ik denk dat dat niet gaat. Alt+Tab wisselt in de TSC en gaat niet daarbuiten. Als je dus terug naar je ubuntu wil, zal je de TSC moeten minimaliseren.

centurion

  • Gast
Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/02, 09:39:26 »
hoe, ik kan alleen maar afsluiten lijkt het

Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Reactie #5 Gepost op: 2006/03/02, 10:12:24 »
is de magische sleutel, daarmee maak je tsclient niet meer schermvullend (nog een ker maakt dat weer ongedaan)

centurion

  • Gast
Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Reactie #6 Gepost op: 2006/03/02, 12:43:52 »
Helaas werkt niet.

In TSCheb ik het RDP protocol ( dus geen VNC of RDP v5) en gebruik ik de optie 'Volledig Scherm' omdat ik anders rechts en onderin de schuifbalken krijg die ik moet gebruiken om alles te kunnen blijven zien.

Het keyboard is misschien het probleem?
ik heb Logitech Deluxe Access keyboard met standaard US International Layout

In Systeem>Voorkeuren>Toetsenbord heb ik dit prima kunnen instellen.
Ik krijg namelijk ook geen Euro teken onder de 5.
Ik heb geprobeerd dat ook nog eens apart in te stellen maar zonder effect

Ik krijg ook de melding 'Type observatie is reeds actief' .... whatever that means.

Nog meer suggesties?

Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Reactie #7 Gepost op: 2006/03/02, 13:03:54 »
Hmm, misschien was het - het is al een hele tijd geleden dat ik rdp gebruikt heb :)

eubank

  • Gast
Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Reactie #8 Gepost op: 2006/03/02, 21:10:17 »
Zowel als lijkt niet te werken. Wat je wel kunt doen is via start de knop verbinding verbreken kiezen. Je sessie loopt dan wel gewoon door, waarna je deze sessie weer kunt connecten als je opnieuw verbind met je remote desktop sessie. Niet geheel ideaal, maar beter dan steeds uit moeten loggen.

eubank

  • Gast
Wisselen scherm bij Terminal Server Client
« Reactie #9 Gepost op: 2006/03/02, 21:21:51 »
Ben er al uit wisselt van full screen naar windowed mode.