Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 4 ver schillende achter gronden  (gelezen 2751 keer)

remm

  • Gast
4 ver schillende achter gronden
« Gepost op: 2006/08/02, 15:12:13 »
hello

ik vroeg mij af of het mogelijk was op 4 verschelende achtergronden te gebruiken aan gezien je ook 4 burea blaren hebt

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/02, 15:58:39 »
Ik heb me daar ook al suf achter gezocht ... maar helaas niet gevonden. Zou mooi zijn als dat gaat want dan kan ik elk bureaublad inrichten voor andere doelen. 1 voor 't internet, 1 voor chatten, 1 voor mailbox en 1 voor muziektoestanden ...

Nu heb ik die mogelijkheid eraf gegooid omdat 't te weinig nut heeft ... jammer.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

4 ver schillende achter gronden
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/02, 16:29:52 »
gnome kan dat niet, kde wel

socratux

  • Gast
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/02, 17:25:01 »
ik had dat ook eens gedaan op een niet te snelle machine, maar daar was het niet echt smooth: het duurde soms enkele seconden voordat de volgende achtergrond te zien was. Met andere worden het vreet wel wat kracht weg van je pc.

Rayke

  • Gast
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/02, 19:18:26 »
In KDE is het op het lege bureaublad rechtsklikken en voor bureaublad instellen kiezen.
In de Tab achtergrond kan je per bureaublad je achtergrond aanduiden.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/02, 22:12:41 »
er bestaat wel een plugin die je achtergrond veranderd als je van workspace wisselt, maar die is traag en werkt niet zo goed... en ik ben de naam kwijt :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

remm

  • Gast
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/05, 00:42:30 »
oke hartelijk bedank het zag er wel best mooi uit
en wil me iemand uit leggen  wat KDE is aub

Azalin

  • Gast
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/05, 00:57:33 »
KDE is een van de vele desktops vor Linux. Net als Gnome een desktop manager is, zo heb je ook KDE. Gnome is wat soberder dan KDE. KDE is meer van de eye-candy afdeling :) Mensen die erg gehecht zijn aan WindowsXP en Apple uitstralingen zijn al snel verkocht als ze KDE zien ... Voor een voorbeeld van KDE zou je op http://www.kde.org kunnen kijken...


Dit is bijvoorbeeld KDE


En dit is een Gnome voorbeeld... beetje een saaie standaard Gnome maargoed.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/05, 01:02:11 »
Tussen die 2 screenshots vind ik GNOME stukken mooier ;) maar in het echt (na voldoende tweaken) gebruik ik liever KDE.
Hoewel GNOME er ook niet slecht uitziet, maar GNOME is minder stabiel, in mijn ervaring.. vooral dan die gnome-panel
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Azalin

  • Gast
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/05, 01:07:32 »
Mmm, mijn ervaring is precies andersom... KDE vind ik minder prettig en wat minder stabiel... ook wat zwaar op de hand. Maar zoals al zo vaak is gebleken: je houdt van Gnome, van KDE of van iets anders... het is echt heel persoonlijk. Die Gnome panelen zijn bij mij nog nooit op z'n neus gegaan... gDesklets wel maar dat is me ook een zooitje ongeregeld. D

socratux

  • Gast
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/05, 14:13:39 »
Citaat van: profoX
Tussen die 2 screenshots vind ik GNOME stukken mooier ;) maar in het echt (na voldoende tweaken) gebruik ik liever KDE.
Hoewel GNOME er ook niet slecht uitziet, maar GNOME is minder stabiel, in mijn ervaring.. vooral dan die gnome-panel
ik heb dezelfde ervaring; het lijkt in het begin mooier, maar uiteindelijk bleek KDE  mij toch een stuk beter te bevallen. IDD die gnome-panel,  o o wat een rot ding vond ik dat :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/05, 14:27:31 »
Weet je wat mij vooral stoort aan KDE?
Het is allemaal zo mooi gemaakt maar precies niet op elkaar afgestemd. Stom voorbeeld het klokje rechts onderaan past totaal niet bij de rest van de balk. De ontwerper ervan heeft wat teveel naar japanse uurwerkjes gekeken toen hij op dit idee kwam.
Die balk zelf heeft dan wat teveel naar Windows gekeken door links de knop te plaatsen met dezelfde functie als de startknop van Windows. En zo kan ik nog ff doorgaan ...

Gnome is wat koeler, saaier maar in mijn ogen praktischer, sneller en eenvoudiger om mee te werken.
Goed dat niet iedereen dezelfde mening heeft anders hadden we maar 1 distributie met 1 desktopomgeving gehad. ;)

| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #12 Gepost op: 2006/08/05, 19:33:55 »
Dat klokje van KDE kan je harder/beter tweaken dan het klokje bij GNOME hoor ;) je moet alleen eens rechtermuisknop klikken en de instellingen aanpassen :)

De standaardbalk en standaardmenu heeft wel wat weg van windows, maar de GNOME menu's vind ik niet per se beter. Ik vind alles terug wat ik moet in zowel KDE als GNOME.

Maar zelf haat ik zowel de KDE als GNOME menu's :) daarom gebruik ik USP (Ubuntu System Panel) op GNOME en Tastymenu op KDE (maar dat ziet er niet uit, ik wil in de toekomst USP ook nog porten naar een KDE applet met pyQT)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

remm

  • Gast
4 ver schillende achter gronden
« Reactie #13 Gepost op: 2006/08/06, 16:35:33 »
who bedank linux heeft echt onijdig veel mogelijkheiden zo te zien:d

weet er iemand een saait met wat uit leg over hoe ik juist te werk moet gaan als ik mij linux wil tweaken

vooral bij bartek zo die onderste balk vind ik vet