Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Leeg Buro blad  (gelezen 941 keer)

Offline Sepp2

  • Lid
Leeg Buro blad
« Gepost op: 2012/05/29, 08:39:05 »
Na een Upgrade van 11-4 naar 12-04 LTS heb ik alleen maar het Ubuntu achtergrond !
Zonder knoppen en/of werkbalken.
Ik kan niets activeren of aan klikken, na lang dubben m,n hele schijf schoon gemaakt met Killdisk en daarna opnieuw met  de USB versie  12-4 erop gezet maar het probleem blijft!
de probeer versie werkt wel maar na installatie niet,.....
Een paar keer heb ik een melding dat COMIZ is uitgeschakeld of niet goed werkt.
Verder heb ik een keer een melding gehad met : er staan verouderde pakketversies op uw geïnstalleerd. Upgrade de volgende pakketten  etc.
Zitten die dan op de USB Stick ? want de harde schijf was weer maagdelijk zonder bestuur systeem...?
Ik kan de toegang met ctrl+alt+t niet krijgen en weet niet hoe ik verder  Terminal kan activeren.
M,n Laptop gebruik ik al jaren voor Ubuntu maar nu lukt het me niet.
graag uw hulp,

Sepp2 / HP Pavilion 9600DV AMD Athlon X2 tm 6452
Mijn Dank is Groot!

Re: Leeg Buro blad
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/29, 11:13:33 »
Klinkt alsof je een Nvidia-kaart in je computer hebt. Probeer het volgende:

Druk op Ctrl+Alt+F1

Log nu in op de console.

Voer uit:

sudo rm /etc/X11/xorg.conf

Druk op Ctrl+Alt+Del. Je hebt de Nvidia-driver nu uitgezet, mogelijk valt Ubuntu nu terug op de standaarddriver voor Nvidia-kaarten.

Offline Sepp2

  • Lid
Re: Leeg Buro blad
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/29, 14:10:31 »
Bedankt , maar helaas, met rechts klikken krijg ik een schermpje met  oa werkblad achtergrond wijzigen...als ik deze aanklik dan opent zich een scherm met : uiterlijk en gedrag   en een Tab alle instellingen...
hierin staan een st of 24 pictogrammen waaronder : details , en hier heb ik hem kunnen update( welke Ubuntu zelf aangaf)maar ook dit biedt  geen oplossing
nu staat er Systeem bijgewerkt. maar terminal oid kan ik hier niet benaderen.
In Overzicht  staat Ubuntu 12.04
Apparaatnaam HP Pavilion blabla
Geheugen 1.9 GiB
Processor AMD 64 X2 blablabla
Tevens staat er : Grafisch Onbekend
Type Besturing 32 bit
Schijf 117,8 GB
Vr Gr Sepp2

Re: Leeg Buro blad
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/29, 16:21:43 »
Heb je precies gedaan wat ik zei? Ctrl+Alt+F1, zodat je in de console belandt?

Offline midas

  • Lid
Re: Leeg Buro blad
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/29, 16:23:48 »
Wordt er niet bij 9 van de 10 gevallen bij een AMD-processor een ATI-kaart bijgeleverd? Maar ja...ik heb ook een HP Pavilion maar waarschijnlijk iets nieuwer. Inderdaad met AMD-CPU's en ATI-kaart. Ik krijg op dit systeem eigenlijk alleen Unity-2D en Kubuntu goed werkend. Met Unity-3D krijg ik ook allemaal vreemde storingen en artefacten. Unity-2D werkt geheel storingsvrij en heel vlotjes. Wellicht een tip? Probeer dus even een tijdje met Unity-2D te werken.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Sepp2

  • Lid
Re: Leeg Buro blad
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/29, 17:50:13 »
Heb je precies gedaan wat ik zei? Ctrl+Alt+F1, zodat je in de console belandt?

Heb ik gedaan,  maar ik kom niet verder daar doordat ik m,n inlog en paswrd niet goed heb (meldt ie),  maar dat is niet zo want  ik gebruik al jaren hetzelfde, maar ik kan er niet mee verder.
Ik ga nu maar weer proberen om 11-10 erop terug te zetten......
Bedankt en advies is welkom!
Sepp2
Ps Kan het zijn dat ik eerst weer vista erop moet zetten en daarna moet vervangen door Ubuntu ?

Offline koos4401

  • Lid
Re: Leeg Buro blad
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/29, 20:30:28 »
Lijkt hierop: http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/scherm-wordt-zwart/msg821930/#msg821930
Misschien helpt even geduld hebben ook bij jou. Zoals ik al aangaf: ik kan géén details van het "wonder" geven.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Leeg Buro blad
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/30, 00:05:06 »
Dan typ je je gebruikersnaam en wachtwoord echt niet goed.

Opnieuw 11.10 erop was absoluut niet nodig geweest. Dit probleem had je in 10 minuten kunnen oplossen.

En nee, Vista heeft hier niets mee te maken.

Offline Sepp2

  • Lid
Re: Leeg Buro blad
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/30, 08:29:18 »
Ok ,   Dank allemaal !!
@ Koos4401 , Dit is inderdaad ook bij mij het geval....
@ Cumulus007 Dank voor je hulp! maar het inloggen ging echt voor geen meter en gaf ie inderdaad aan dat ik m,n inlog en/of paswrd fout had maar dat ken niet...of m,n toetsenbord stond toen  misschien  verkeerd maar dat geloof ik niet.

Nu ging de downgrade naar 11-10 niet omdat er pakketten niet konden worden ge- update.... verder terug naar 11-04...Nu start de klaptop wel goed op doet alles het, en Updatebeheer gaf weer update,s aan, na het opnieuw opstarten hiervan, werkt nu m,n toetsenbord niet meer en vraagt ie om m,n sleutelbos...en dat krijg ik er nu dus weer  niet in omdat de toetsen niet werken!
Ik word Gek!!
Gr Sepp2