Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity en menubalk / taakbalk meermaals verdwenen en geen herstel mogelijk  (gelezen 514 keer)

Offline Zonnig

  • Lid
Sinds gisteren Ubuntu 16.4.1. LTS geinstalleerd ( een Dual Boot ). Alles verliep prima, todat ik 's avonds ineens een leeg scherm kreeg. Unity en het menubalk / taakbalk / werkbalk, waren ineens verdwenen.

In de veilige modus werkte het wel ( ik kon alles nog inzien ), maar vervolgens kon ik niet meer uit de veilige modus komen. Normaal opstarten lukte ook niet. Alles blijft weg. Alleen een leeg scherm.
Gisteren heb ik de hele dualboot opnieuw gedaan en ook dit keer werkte alles prima.

Maar vanavond viel weer alles weg en weer kan ik er niet in komen, alleen in de veilige modus. Ik wil nu niet weer opnieuw alles dualbooten. Hij geeft een soort foutmelding dat Unity in de prullebak zit. Echter, ik heb niks gedaan.

Hebben jullie enig idee wat er fout kan zijn gegaan ? Wat ik ook graag wil weten is hoe ik vanuit de veilige modus alles weer kan herstellen, zodat hij weer normaal opstart ? ( immers alles blijkt nog wel aanwezig te zijn. ) Overigens begon mijn muis ineens op hol te slaan vlak voordat alles weg vloog.  ( Ik vermoed dat dit het niet heeft veroorzaakt. ) Ook binnen Windows slaat mijn muis nu ook op hol, maar dat staat denk ik los van dit verhaal.
« Laatst bewerkt op: 2016/07/23, 22:27:19 door Zonnig »

Offline Zonnig

  • Lid
Voor zover ik nu kan beoordelen is het probleem ( tijdelijk of definitief ) opgelost. Ik vermoed tijdelijk. Ben er achtergekomen dat het een 'bug' is binnen Ubuntu.

Heb hier nu meerdere info. over gevonden.

Er waren diverse opties. De eerste werkte niet, omdat hij aangaf dat er iets bij aanvang van het command ontbrak en daarna probeerde ik het volgende:

dconf reset -f / org / compiz / && setsid unity

De laatste optie werkte direct.