Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluid door koptelefoon en laptop-boxjes  (gelezen 1017 keer)

pieter27

  • Gast
geluid door koptelefoon en laptop-boxjes
« Gepost op: 2008/04/24, 15:33:33 »
Hallo,

net Hardy Heron geïnstalleerd en het ziet er proper uit, de nieuwe ubuntu. Proficiat aan de mensen die hiervoor instaan! Bij het configureren toch een vraagje: hiervoor stond gutsy op mijn laptop, een lenovo 3000 n200. Eerst ging het geluid niet, maar heb dat opgelost door in een bestand ergens een regel toe te voegen (gevonden op het Engelstalige forum, werkt perfect).

Bij Gutsy had ik nog steeds geluid uit mijn laptop-boxjes als ik een koptelefoon of versterker in aansloot, maar ik kon dat afzetten door simpelweg op de 'mute-toets' te klikken op mijn toetsenbord. Dan hoorde ik alleen geluid door de koptelefoon/versterker, niet door de laptop. Als ik dat nu bij Hardy doe, valt al het geluid weg.

weet iemand raad?

Bedankt!!

Offline tabasco

  • Lid
geluid door koptelefoon en laptop-boxjes
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/24, 21:06:24 »
Als je dubbelklikt op het luidspreker icoontje dan opent het geluidsvolume beheer. Hier kun je in het tweede tabblad een zogenaamde 'jacksense' aanvinken. Deze regelt dan vanuit welk kanaal je geluid komt.

(Bij mij werkt het als ik dit uitvink ipv het verwachte aanvinken)

pieter27

  • Gast
geluid door koptelefoon en laptop-boxjes
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/28, 09:29:32 »
heb ik eens geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

iemand anders nog tips?

pieter27

  • Gast
geluid door koptelefoon en laptop-boxjes
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/28, 15:31:03 »
voorlopig heb ik via het engelstalig forum een oplossing gevonden. Werkt ook, maar is wat omslachtiger.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=562654&page=2