Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Gmail en Flash Player  (gelezen 1320 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
OPGELOST Gmail en Flash Player
« Gepost op: 2012/04/16, 21:32:22 »
Sinds kort kan ik m'n mails niet meer openen door naar gmail.com te surfen.
Gmail verwittigt dat m'n plug-in verouderd is, dat ik Adobe Flash Player versie 11.2.202.233 moet gebruiken en biedt die aan o.v.v een tar.gz
Is het veilig die te dowloaden en te installeren? (En hoe kan ik dat dan doen, dat installeren?)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/19, 15:01:13 door Jakke5 »

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Gmail en Flash Player
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/16, 23:34:16 »
Dankjewel voor de snelle reactie.
Als ik via https://mail.google.com/ probeer m'n mail te openen krijg ik exact hetzelfde beeld als wanneer ik het doe via gmail.com. (Dat is het adres dat ik tot nu zonder problemen gebruikt heb)
Het enige verschil is dat ik in het 1ste geval helemaal niets kan doen dan de stupide "instructie"-filmpjes over de "new look" van gmail bekijken en in het 2de geval (dus via gmail.com) dezelfde filmpjes + een verwittiging dat ik m'n versie van Adobe Flash Player moet updaten naar de nieuwe versie. De versie dus waarover m'n vraag ging of die veilig was.
Ik denk dus niet dat iemand mijn verbinding manipuleert alhoewel je nooit zeker kan zijn dat iets NIET is.
Marqeaux heeft de bewuste tar.gz. binnengehaald, geïnstalleerd en geprobeerd (antwoord #29 van topic 73477)
Maar betekent het dat het veilig is?
En hoe moet ik een tar.gz. installeren?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/17, 10:05:31 door Jakke5 »

Offline Gamer

  • Lid
Re: Gmail en Flash Player
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/17, 23:31:03 »
Kan je nog wel inloggen op je gamil account?

Voor een tijdje geleden was er nemelijk de keuze om over te gaan naar google+
Weet alleen niet meer of dat automitsche is gegaan, of dat je daar voor moest kiezen.
Ik heb het weer terug gezet naar het oude. Weet alleen niet meer precies hoe ik dat gedaan heb.
Maar volgens mij was het ergens bij account instellingen.
Dit kan ook met jouw probleem te maken hebben.

En de aangeboden tar.gz zou ik niet installeren.
Dan kan je beter het pakket  restricted extras via software center installeren voor jouw installatie. Als je dit nog niet gedaan had.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/17, 23:35:39 door Gamer »

Re: Gmail en Flash Player
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/18, 17:17:13 »
@jakke5 kan jij wel youtube filmpjes zien dan??

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Gmail en Flash Player
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/19, 14:59:14 »
Normaal gebruik ik Thunderbird voor me electronische post.
Maar als ik in het buitenland zit moet ik wel gmail.com gebruiken. (of mail.google.com)
Die site is wat van uitzicht veranderd. Het enige wat ik kon doen was de introductiefilmpjes bekijken of zonder meer de nieuwe lay-out accepteren. Daar had ik geen zin in. De filmpjes speelden gewoon af ondanks de melding dat ik daarvoor éérst de nieuwste versie van Adobe Flash Player moest binnenhalen en installeren.
Dáárover ging m'n vraag, of het wel veilig is iets van een "vreemde" site binnenhalen (uitpakken) en installeren.
Gelukkig heb ik het niet geprobeerd. Dankjewel voor de goede raad Buzzin en Gamer.
Adobe Flash Player versie 11.2.202.233 staat overigens (nog) niet in de repro's maar voorlopig werkt alles nog naar behoren. (ook Youtube-filmpjes)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/19, 15:00:47 door Jakke5 »