Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?  (gelezen 28872 keer)

Offline Double12

  • Lid
Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Gepost op: 2009/09/01, 22:20:29 »
De werkgroep Releaseparties, die de organisatoren van release parties ondersteunt in o.a. het drukwerk, is op zoek naar iemand die de posters en flyers voor de Karmic Koala Release Parties wil ontwerpen.

In dat kader schrijven we hierbij een ontwerpwedstrijd uit. De winnaar van deze wedstrijd werkt samen met de Werkgroep Releaseparties om zijn/haar eigen ontwerp met de juiste teksten en logo's van alle parties erop naar de drukker te krijgen!

Daarnaast zijn er door OS4FREE prijzen ter beschikking gesteld voor de 1e, 2e en 3e plaats.  O0
1e prijs: Boek "Probleemloos overstappen op Linux"
2e prijs: Kingston USB stick 8 GB
3e prijs: Kingston USB stick 4 GB

Meedoen?
Alle details over deze wedstrijd vind je op http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Ontwerpwedstrijd
De tot nu toe geplaatste inzendingen zijn te bewonderen op http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/ConceptPosters

Wedstrijd gesloten, hier kan gestemd worden: http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/stem-op-de-mooiste-release-party-poster!/
« Laatst bewerkt op: 2009/09/15, 22:20:45 door Double12 »

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/02, 10:10:48 »
mijn ingelijste " weg naar vrijheid " kan ik zeker niet insturen  ;) ;)
Beetje modden, dan moet het kunnen. :)

Citaat
This poster was originally concieved and realized by me for a DIY poster competition on ubuntuforums.org (initiated by Jenda, big thanks for that!). Everything in this package, apart from the fonts, is licenced under a Creative Commons 3.0 - share alike licence, this allowes you to do the following with it:
- to Share — to copy, distribute and transmit the work
- to Remix — to adapt the work
Under the following conditions:
- Attribution. You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor (but not in any way that suggests that they endorse you or your use of the work).
- Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

The text that was used on the poster is the product of a collective work by several people on ubuntuforums.org, first of all Jenda!

 please refer to http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ for more details. For the font licences refer to docs provided with the font files.
I would really like to see what you do with this material, so feel free to drop me a line on www.gasteropodica.net.

have fun with it and spread the ubuntu word!
Hannes Pasqualini

Ik kan je de bronbestanden wel opsturen (o.a. inkscape) dan kan je de poster zo aanpassen.  :D

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/02, 14:16:11 »
Weet ik wel, maar je weet nooit waar een geintje toe leidt he.. Voor 't zelfde geld was er een mooi postertje uit gekomen. ;)

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/02, 16:51:29 »
Wat worden de afmetingen van de poster? (handig om te weten ivm lettergrootte).

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/02, 16:55:15 »
De posters worden afgedrukt op A3 formaat (300 dpi). Ik zal het ook op de wiki vermelden.  :)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/02, 16:57:20 door Thomas de Graaff »

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/02, 17:00:46 »
hopelijk zitten er een beetje toffe ontwerpen tussen (al twijfel ik daar niet aan :p)

Offline Ivan1986

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/02, 21:59:18 »
als ik tijd heb wil ik mss wel.... maar ik wil wel niet winnen want die eerst prijs moet ik echt niet... geef me maar de tweede!

ik zie wel

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/02, 22:08:06 »
als ik tijd heb wil ik mss wel.... maar ik wil wel niet winnen want die eerst prijs moet ik echt niet... geef me maar de tweede!

ik zie wel
Als je eerste bent krijg je al de prijs van dat jouw poster wordt gebruikt :) en dat vind ik persoonlijk leuker dan een usb-stick.

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/02, 22:54:41 »
Ik zal morgen ook eens een poging doen.
Normaalgezien heb ik morgennamiddag niets te doen, dus heb ik direct al iets te doen.

/**EDIT**/
Als je afbeeldingen wilt gebruiken, zonder over de rechten moeten twijfelen: http://search.creativecommons.org/

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/03, 15:57:45 »
/**EDIT**/
Als je afbeeldingen wilt gebruiken, zonder over de rechten moeten twijfelen: http://search.creativecommons.org/
Als aanvulling hierop wil ik even melden dat er op www.sxc.hu ook gratis stockfoto's staan (gratis aanmelding vereist.) Ze mogen voor niet-commerciële doeleinden gebruikt worden. Volgens mij is een poster voor zo'n release party niet commercieel toch? Er wordt niks aan verdiend.

Offline Double12

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/03, 16:23:52 »
/**EDIT**/
Als je afbeeldingen wilt gebruiken, zonder over de rechten moeten twijfelen: http://search.creativecommons.org/
Als aanvulling hierop wil ik even melden dat er op www.sxc.hu ook gratis stockfoto's staan (gratis aanmelding vereist.) Ze mogen voor niet-commerciële doeleinden gebruikt worden. Volgens mij is een poster voor zo'n release party niet commercieel toch? Er wordt niks aan verdiend.
Nee, aan de parties wordt niets verdiend, puur liefdewerk oude kranten. Maar we werken wel met commerciële bedrijven als sponsor, hun logo komt op de poster in ruil voor sponsoring. Deze bedrijven hebben er op hun beurt door de verkregen extra aandacht wel commercieel belang bij.

Ik zou deze site dus iets liever niet gebruiken.

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/03, 18:38:11 »
Het is toch de bedoeling dat je alleen een conceptposter maakt voor de wedstrijd toch? Flyer etc. hoeft toch alleen de winnaar te maken nadat diegene heeft gewonnen?

Offline Double12

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/03, 19:10:50 »
Ja, je maakt één standaard conceptposter. Als je de wedstrijd wint, ga je eraan werken om een flyer en voor elke party een poster met eigen tekst te maken.

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/03, 19:41:04 »
Hmm, 600 px breed, hoe hoog is dat?

als ik tijd heb wil ik mss wel.... maar ik wil wel niet winnen want die eerst prijs moet ik echt niet... geef me maar de tweede!

ik zie wel

Ja, ik ben ook al probleemloos overgestapt. Nu nog "Probleemloos triplebooten op een Mac" :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/03, 19:44:15 »
Ja die 600px breed... Dat is geen A3 met 300 dpi hoor :P Of is dat alleen resized voor het uploaden?
De resolutie van A3 op 300dpi zou uitkomen op een resolutie van 3508x4961 (nu kan SeySayux zelf de hoogte bij 600px wel uitrekenen ;) )

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/09/03, 22:25:32 »
Ja die 600px breed... Dat is geen A3 met 300 dpi hoor :P Of is dat alleen resized voor het uploaden?
De resolutie van A3 op 300dpi zou uitkomen op een resolutie van 3508x4961 (nu kan SeySayux zelf de hoogte bij 600px wel uitrekenen ;) )
Idd. alleen de conceptposter is 600 pixels breed. De uiteindelijke poster die naar de drukker gaat A3 300 dpi.

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/09/05, 19:35:14 »
Ja die 600px breed... Dat is geen A3 met 300 dpi hoor :P Of is dat alleen resized voor het uploaden?
De resolutie van A3 op 300dpi zou uitkomen op een resolutie van 3508x4961 (nu kan SeySayux zelf de hoogte bij 600px wel uitrekenen ;) )
hmmm... misschien ja...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/09/05, 22:01:54 »
Dat was optie 1 van het conceptposter formaat.. nu optie 2 nog. ;)

Offline Double12

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/09/05, 22:59:12 »
Zo daar komt even mijn hele wiskundetheorie van de afgelopen tijd voorbij, stelsels vergelijken, kruislings vermenigvuldigen... ;)

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/09/06, 09:12:58 »
Tja, met een rationale uitkomst kan ik niet veel doen in Gimp hoor :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/09/06, 15:10:45 »
heb die van mij drop gezet (hoop niet dat ik de enige inzending blijf, dan is dr niets aan, dan is de competitie weg)
ik heb de kleuren gebaseerd op het standaardthema van ubuntu, 1 kleur daar boven, 1 kleur eronder. overgang maken.
vervolgens 2 lijnen in huidskleur, om het "menselijk zijn voor anderen" erin terug te krijgen  (en omdat t gewoon mooi is)

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/09/06, 15:13:57 »
hoop niet dat ik de enige inzending blijf, dan is dr niets aan, dan is de competitie weg
Ik ben ook druk bezig :)

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/09/06, 15:22:16 »
heb die van mij drop gezet (hoop niet dat ik de enige inzending blijf, dan is dr niets aan, dan is de competitie weg)
ik heb de kleuren gebaseerd op het standaardthema van ubuntu, 1 kleur daar boven, 1 kleur eronder. overgang maken.
vervolgens 2 lijnen in huidskleur, om het "menselijk zijn voor anderen" erin terug te krijgen  (en omdat t gewoon mooi is)

Mooi werk!

p.s. ik zie in je avatar games for linux staan. Mocht je games willen promoten, kijk dan eens hier:
http://forum.ubuntu-nl.org/games/gamepc%27s-en-gamers-voor-op-de-hcc-linux-themadag-gezocht/

groet,
Thomas.

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #23 Gepost op: 2009/09/06, 20:04:21 »
Wat is dat nou voor berekening...

Volgens mij is het 4961÷3508×600=849 pixels hoog
Ja even verkleint vanuit gimp 849 hoog voor a3 formaat

Maar ik ben ook maar is even aan de slag geweest.

Zo de mijne 1e versie is ook geupload tips zijn altijd welkom.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/06, 20:39:44 door kiersie »

Re: Ontwerpwedstrijd: Wie maakt de mooiste poster?
« Reactie #24 Gepost op: 2009/09/06, 21:23:55 »
Oei, ik heb een klein foutje gemaakt bij het overschrijven. Morgen zal ik er de goede versie opzetten. Nog steeds een rationele uitkomst trouwens :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net