Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DCC in wine  (gelezen 1507 keer)

Offline dendikke

  • Lid
DCC in wine
« Gepost op: 2013/11/13, 10:43:08 »
Ik probeer DCC (dreambox control center) te installeren in wine, zou moeten kunnen blijkbaar.
Ik krijg echter deze foutmelding : "unable to get ping handle"

Offline joop905

  • Lid
Re: DCC in wine
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/13, 10:53:47 »
DCC (Dreambox Control Center) met Wine werkt maar half

Offline dendikke

  • Lid
Re: DCC in wine
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/13, 22:15:01 »
Is er dan een andere manier om de dreambox te bewerken? Ik vind het vreemd dat een op linux draaiende satellietontvanger bewerkt moet worden met een windowsprogramma, da's toch de omgekeerde wereld?

Offline aartje

  • Lid
Re: DCC in wine
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/14, 10:04:03 »
Is er dan een andere manier om de dreambox te bewerken? Ik vind het vreemd dat een op linux draaiende satellietontvanger bewerkt moet worden met een windowsprogramma, da's toch de omgekeerde wereld?
Dat is niet ongewoon, met TomTom heb je een soortgelijk probleem, daarom draai ik voor mijn TomTom
nog steeds WindowsXP onder Virtualbox onder Ubuntu12.04 en doe dat onder de (login)naam van
een gebruiker die nauwelijks rechten heeft om iets op het systeem te doen en daarom ook niets
kan verkl...ten

Offline dendikke

  • Lid
Re: DCC in wine
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/14, 11:07:23 »
Daar zit toch nog een groot verschil in, Tom Tom werkt niet op linux, een dreambox of vu+ wel, daarom vind ik het zo vreemd.

Re: DCC in wine
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/14, 16:12:43 »
Volgens mij zit er toch wel iets van Linux in de TomTom http://www.tomtom.com/en_gb/gpl/gpl4/

Offline aartje

  • Lid
Re: DCC in wine
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/14, 16:37:40 »
Ja, TomTom is puur linux. Hang hem maar eens aan een USB-poort van
een Linux-systeem en je ziet de rootpartitie.

Offline dendikke

  • Lid
Re: DCC in wine
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/14, 20:38:57 »
Dat wist ik niet, ik dacht echt dat tomtom een eigen besturingssysteem had, ook wel stom dan dat ze geen linux software hebben.