Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VNC 4 Server installatie op Ubunut  (gelezen 487 keer)

PepijnCC

  • Gast
VNC 4 Server installatie op Ubunut
« Gepost op: 2007/11/05, 13:07:22 »
Beste mensen,

Mocht deze post op de verkeerde plek staan, dan bij voorbaat mijn excuus. Ondanks dat ik veel gebruik maak van dit mooie forum is dit eigenlijk de eerste keer dat ik ook niet uit een probleem kom en hoop dat jullie hierbij kunnen helpen.

Systeem (misschien niet helemaal relevant):
P IV 1,5 Gb
200 Gb HDD
512 Mb mem
Nvidia Graph Card
Intel 3C509 Netcard

Wat is er geinstalleerd:
Ubuntu 7.10 vanaf de live-cd.
Server applicaties: DHCP, Bind9 (dns), Open-SSH, VNC4Server, Xident.

Wat werkt goed: SSH, DHCP en Bind9.

Wat werkt niet: VNC

Het probleem:
Ik heb al diverse handleidingen gelezen over het installeren van een vnc-server. zowel x11vnc als vnc4server. Wat ik graag zou willen is een vnc4server welke 1 sessie per persoon kan starten. Dus geen grafische inlog mogelijkheid over vnc welke voort komt uit het root account. Tevens heb ik dit ook geprobeerd, maar werkt ook niet.
Tot zover wat ik graag zou willen. Maargoed, ik heb vnc4server geinstalleerd via ik meen een thread uit de engelstalig gedeelte van het ubuntu forum. Hier staat in dat XDMCP remote login  moet toestaan. Dus heb ik aangezet. Vervolgens daarna tot slot het aanpassen van het script xident.conf in /etc/ident.d/

Hierna moet men daarna tot slot

Hierna moet inloggen mogelijk zijn via

Ik krijg direct te lezen dat dit niet mogelijk is. (Dit heb ik even uit mijn hoofd moeten doen)

Kunnen jullie mij helpen bij het oplossen van het probleem? Als jullie meer informatie nodig hebben lees ik het graag.

Alvast bedankt.

Pepijn.

Offline joop905

  • Lid
VNC 4 Server installatie op Ubunut
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/05, 13:25:49 »
sorry niet goed gelezen