Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!  (gelezen 24690 keer)

Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Gepost op: 2010/02/16, 00:24:58 »
We zijn begonnen met de voorbereidingen voor de Ubuntu LTS release party.
Dit keer wordt het, net als in het verleden in Hilversum en Amsterdam, weer groots opgezet.
We zijn nog bezig om de financiën rond te krijgen. Dus er is nog geen absolute garantie dat het door gaat, maar we hebben daar wel vertrouwen in.

De datum en plaats waarop we ons deze keer gaan richten is 29 mei in de Reehorst in Ede.
Bij de verschillende activiteiten hebben we vrijwilligers nodig.

Iedereen die een steentje bij wil dragen aan dit fantastische evenement wordt van harte uitgenodigd om zich op te geven!

We weten nog niet precies hoeveel vrijwilligers we nodig zullen hebben. Ik zal alvast een eerste overzicht van de activiteiten vermelden:

  • promotie activiteiten: te denken valt aan posters/flyers, banners, pers, facebook, hyves, twitter, blogs, mond op mond reclame etc.
  • opbouwen van het evenment: de avond en de ochtend voor aanvang helpen opbouwen. (de taken moeten nog uitgewerkt worden)
  • install party: gedurende de dag bezoekers helpen bij installatie van Ubuntu. Er wordt gedacht aan 2 eilanden waar PC's, laptops en netbooks kunnen worden voorzien van de laatste release.  
  • hostess functie: gedurende de hele dag mensen de weg wijzen naar de verschillende actviteiten. Je moet dus op de hoogte zijn van het programma
  • bali functie: bezoekers ontvangen / jassen aannemen / bij vertrek goodies uitdelen en het aantal bezoekers bijhouden
  • informatie punt: plek waar bezoekers met vragen over het evenement terecht kunnen
  • hulp bij presentaties: bedoeling is dat er presentaties en lezingen gehouden worden. Bij deze zalen is hulp nodig om b.v. de sprekers te "installeren" en om de zaal netjes te houden
  • reserve ploeg: een aantal vrijwilligers die bij onderbezetting makkelijk bij kunnen springen
  • afbouw en opruimen: alle vrijwilligers helpen bij het opruimen van dat deel waar ze bij betrokken zijn

Nogmaals, dit is een eerste overzicht. De exacte taken moeten nog verder worden uitgewerkt en er zullen aanvullingen en wijzigingen op komen.

Omdat we samenwerken met de Linux groep van de HCC, zullen er ook  vrijwilligers vanuit de HCC meewerken.
We gaan ook proberen alle vrijwilligers herkenbaar te laten overkomen door bijvoorbeeld een button of shirt.

Er is op dit forum een besloten deel voor de voorbereiding van deze release party. Ook vrijwlligers krijgen toegang!

Mocht je tips, vragen, suggesties of opmerkingen hebben, stel ze dan.  ;)
Mocht je mee willen werken als vrijwilliger, stuur mij  dan een berichtje. Geef ook even aan waar je voorkeur naar uit gaat!
Ik neem dan contact met je op en zorg dat je toegang krijg tot het besloten deel van het forum.

Dus geef je op! Dan zorgen we er met zijn allen voor dat we er een hele gezellige dag van maken en dat we Ubuntu in Nederland weer een flinke stap op weg helpen!!  =D

Alvast hartelijk dank!

Maarten
« Laatst bewerkt op: 2010/02/16, 00:36:48 door Maarten123 »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/16, 00:28:14 »
bij deze geef ik me zowiezo op als installatiehulp.

voor kleinschalige promotie [folders/flyers e.d] uitdelen wil ik ook graag doen.

en helpen bij opbouw en afbouw/opruimen natuurlijk ook.


count me in, ik hoor het wel tzt :)

Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/16, 18:45:39 »
Ik stel mezelf ook sowieso beschikbaar als installatiehulp.
Het opbouwen en opruimen kan ik natuurlijk ook meehelpen, de avond voor aanvang gaat alleen niet lukken ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/16, 19:27:01 »
Ik geef me ook op voor installatie hulp, en kan ook helpen bij het opbouwen/opruimen.
Voor de rest is het waarschijnlijk toch een grotere groep vrijwiligers dus in een roulatie wil ik daar ook wel aan deelnemen.

Offline dylantje

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/16, 20:41:40 »
Ik kom graag.....
Misschien ook iets met software hulp enz...

Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/16, 20:43:21 »
Ik wil me hierbij opgeven als installatiehulp  XD XD
Kubuntu 20.04

Offline rman

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/16, 22:31:41 »
Ik doe weer mee als install-man en wellicht een presentatie.
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/16, 22:43:58 »
Doe weer gezellig mee met installeren en eventueel met opbouwen en opruimen.
Lijkt me gezellig om naast Dellkubuntu te gaan prutsen :D :D
« Laatst bewerkt op: 2010/02/16, 22:46:44 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/16, 22:47:12 »
Doe weer gezellig mee met installeren en eventueel met opbouwen en opruimen.
Lijkt met gezellig om naast Dellkubuntu te gaan prutsen :D :D
Ja,gezellig Bobbie.Was afgelopen keer in Oss ook erg leuk :)
Kubuntu 20.04

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/16, 22:48:57 »
Als we het hele  stamcafé bij elkaar zetten dan wordt het nog een dolle boel XD XD XD

Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/16, 22:52:58 »
Ik hoop het wel,anders krijgen we niks te drinken  :D
Kubuntu 20.04

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/17, 13:25:40 »
Ik wil me wel aanbieden als installatiehulp voor een release party in Belgisch Limburg ;) Maar moet je als installatiehulp erg veel weten over Ubuntu ? Ik kan wel Ubuntu installeren, en ook de afwerking na de installatie doen, maar ik denk niet dat ik zo'n held ben met het aan de praat krijgen van randapparatuur ( als ik op dit forum mensen hiermee help, heb ik mijn suggesties meestal met Google gevonden ).

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/17, 16:10:42 »
Eigen ervaring is, tot alleen al installeren voldoende is, als je wel houd aan de algemene spelregels bij een installatie party en je zit niet alleen, dus je medegebruikers vinden het heerlijk om mee te helpen als je er niet uit komt.
Het is leuk om te doen en je leert al doende.
 

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/17, 16:17:42 »
Oké, dan doe ik zeker mee (als ik van mijn ouders mag :P) !

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/17, 17:18:36 »
Oké, dan doe ik zeker mee (als ik van mijn ouders mag :P) !
+1

Eigen ervaring is, tot alleen al installeren voldoende is, als je wel houd aan de algemene spelregels bij een installatie party en je zit niet alleen, dus je medegebruikers vinden het heerlijk om mee te helpen als je er niet uit komt.
Het is leuk om te doen en je leert al doende.
Wat zijn de spelregels bij het installeren?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/17, 17:26:47 »
wees gezellig en haal koffie voor de ouderen XD

nee zonder dollen, gewoon geen gekke dingen uithalen met pc's van bezoekers maar netjes behandelen [ zowel machine als mens] en er een standaard installatie op zetten en zeker als de tijd het toelaat meerdere dingen installeren en uitleggen als de wens er is.

Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/17, 18:15:38 »
Natuurlijk wel zo netjes als je ook even de codecs e.d. installeert ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/17, 18:19:59 »
vanzelfssprekend, anders knappen mensen zeer snel af als ze thuisgekomen zijn.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #18 Gepost op: 2010/02/17, 18:44:43 »
Ook even informeren hoe wat van de PC en of diegene een backup heeft gemaakt van zijn belangrijkste bestanden, misschien eerst een live cd testen of alles werkt, je bied hem hulp terwijl hij/zij zelf installeert.

Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #19 Gepost op: 2010/02/17, 19:03:30 »
Gewoon voorzichtig zijn met andermans spullen en goed vragen wat de persoon precies wil.en dat verhaal van backups vooral niet vergeten.En vrolijk zijn  XD
 Ik val in herhaling zie ik nu  XD
Kubuntu 20.04

Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #20 Gepost op: 2010/02/17, 19:25:45 »
Hartelijk dank voor jullie positieve reacties tot nu toe.  ;)

Ik ga ervoor zorgen dat iedereen die mee doet toegang krijgt tot het besloten deel van het forum.
Daar gaan we de zaken inhoudelijk verder afstemmen. We bespreken bijvoorbeeld ook de regels die we hanteren bij het installeren.

De meeste belangstelling tot nu toe is voor het installatie gedeelte.
Daar kunnen zeker nog wel mensen bij!
Ben je niet zo'n ster met het installeren en wat minder technisch aangelegd en wil je toch graag helpen?
Er zijn volop andere activiteiten waarbij je Ubuntu op weg kunt helpen.
Loop het lijstje aan het begin van het topic nog eens langs.

Heb je een leuk idee wat nog niet is genoemd, laat dat dan ook even weten.
Je mag suggesties hier posten, maar je mag mij natuurlijk ook een persoonlijk berichtje sturen.

Bedankt!

Maarten



Offline mrGee

  • Lid
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #21 Gepost op: 2010/02/17, 19:38:03 »
Afhankelijk van oa. mijn Afrika avontuur en andere opdrachten die nu beginnen binnen te druppelen,
wil ik er ook wel even bij gaan staan  =D

Ik zag iets over codecs; evt. tip; bereidt anders thuis even een pc voor, waar alle codecs ook zijn
geïnstalleerd en remaster vanaf die. Daarna kun je de geremasterde versie lekker snel installeren
en je bent tevens niet zo afhankelijk van het soms nogal tegenvallende internet ter plaatse.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #22 Gepost op: 2010/02/17, 19:47:54 »
een hele goede tip mrGee :)


Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #23 Gepost op: 2010/02/17, 19:52:39 »
wees gezellig en haal koffie voor de ouderen XD

nee zonder dollen, gewoon geen gekke dingen uithalen met pc's van bezoekers maar netjes behandelen [ zowel machine als mens] en er een standaard installatie op zetten en zeker als de tijd het toelaat meerdere dingen installeren en uitleggen als de wens er is.
Juist Chris, je gaat niet ouderen laten sjouwen met koffie voor de oudere jongeren. XD
Maarten123 als ik nog op de release party mag komen, kan je mij inzetten als installatie hulp.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Vrijwilligers voor de Ubuntu LTS Release party mei 2010!
« Reactie #24 Gepost op: 2010/02/17, 19:57:03 »
en als de jongeren het weer laten afweten haalt deze oudere jongere wel koffie voor jou Gijs XD