Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)  (gelezen 19753 keer)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #50 Gepost op: 2008/03/25, 19:15:01 »
Bij mij werkt het downloaden van http://nl.youtube.com/watch?v=7kBjvMANvr4 wel:

~$ youtube-dl http://nl.youtube.com/watch?v=7kBjvMANvr4
Retrieving video webpage... done.
Extracting URL "t" parameter... done.
Video data found at http://nyc-v109.nyc.youtube.com/get_video?video_id=7kBjvMANvr4&signature=C0BC48E57A26BA521AE3AC0C6F35C5D3696C87CF.546991525FDEFF848FD3C4437AE04A1018B241E0&ip=82.171.48.242&ipbits=16&expire=1206490364&key=yt1&sver=2
Retrieving video data:   1.5% ( 203.72k of 13.37M) at   35.94k/s ETA 06:15

~$ youtube-dl --version
2007.08.24
Kijk eens naar de versie?

Offline petervs

  • Lid
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #51 Gepost op: 2008/03/25, 19:42:29 »
Opnieuw geïnstalleerd.

Nu doet-ie het bij mij ook. Bedankt!
(Blijkt dat het pas geleden gerepareerd is)
Ubuntu MATE 16.04

Quatroking

  • Gast
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #52 Gepost op: 2008/03/25, 20:04:36 »
What gebeurd er met de pc's nu eigenlijk, nu de aflevering klaar is?

Offline llevering

  • Lid
    • http://www.levering.eu
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #53 Gepost op: 2008/03/25, 20:37:45 »
Mooi werk! En dank aan de degene die het item even compact op Youtube heeft gezet. Scheelt weer waardevol data verkeer :)

Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #54 Gepost op: 2008/03/25, 22:20:29 »
Citaat van: Quatroking
What gebeurd er met de pc's nu eigenlijk, nu de aflevering klaar is?
Voor zover ik het begrepen heb uit de uitzending worden de computers gebruikt door een groep  weinig draagkrachtige, vaak buitenlandse, vrouwen. Ze leren er Nederlands mee, internetten chatten etc. Heel erg belangrijk als je hier zit en je familie misschien wel aan de andere kant van de wereld.
Geef ze een Windowscomputer en de zaak staat zo stijf van de virussen en andere ellende.
Nu hebben ze een fijn stabiel systeem.
Wie gun je zoiets nou eigenlijk niet?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #55 Gepost op: 2008/03/25, 22:44:01 »
Wordt er overigens toch nog door iemand uit de buurt enige ondersteuning gegeven ?  Is er een (korte) opleiding voorzien ?  wat als er hardware-problemen zijn ? Of als er updates moeten geïnstalleerd worden ?  Ik bedoel: er is toch iemand met dat beetje kennis in de buurt ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline iGadget

  • Lid
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #56 Gepost op: 2008/03/26, 07:53:44 »
Yup, hierin is voorzien. We hebben steunpunt Apeldoorn bereid gevonden (thanks Maarten!) om basisondersteuning te bieden waar nodig. Binnenkort gaan HP en ik nog een keer richting Twello om nog 13 monitoren te brengen (en hopelijk nog een aantal PC's?) en ook dan beantwoorden we natuurlijk vragen. En uiteindelijk hoop ik natuurlijk dat de dames de weg richting het forum weten te vinden, zodat iedereen ze kan helpen.

Quatroking

  • Gast
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #57 Gepost op: 2008/03/26, 08:34:51 »
Da's ongeloofelijk gaaf. Zo zie je maar weer, wij doen ook echt alles om mensen te helpen.

Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #58 Gepost op: 2008/03/26, 10:12:36 »
http://weblogs.nrc.nl/weblog/media/2008/03/25/ubuntu-of-wat-we-van-afrika-kunnen-leren/

Een klein stukje uit dit weblog:
En toch is dat geen idiote gedachte. Het Zulu-woord ubuntu dat zoiets betekent als ‘gemeenschapszin’ werd geadopteerd als naam voor de gratis software van Linux, een alternatief voor het mondiale bijna-monopolie van Microsoft. In het altijd aardige programma Club van 100 (RVU) zagen we gisteren de lerares van een vrouwelijk inburgeringsklasje in Twello een oproep doen tot het beschikbaar stellen van gebruikte computers. Ze werden opgehaald in Hilversum en door vrijwilligers omgeturnd tot ubuntu-machines. Een Afrikaanse vrouw begreep eerst niet wat een computer met het haar bekende begrip ubuntu te maken zou kunnen hebben, maar droeg wel trots een monitor op haar hoofd het klaslokaal binnen.
Het is bijna te mooi om waar te zijn, als je het vergelijkt met de begeerte naar de inhoud van surprise-eieren in Een 2403082231u.ned2.nps.holland.doc een bitterzoete verleiding, een door Monique Nolte samengestelde aflevering van Holland Doc (NPS). Duitsers, Nederlanders, Slovenen en andere Europeanen jagen over de open grenzen op zeldzame prullen als Happy Hippo’s en Dinky Dino’s. De chocolade is in hun ogen afval.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

xubuntufan01

  • Gast
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #59 Gepost op: 2008/03/26, 16:36:37 »
Beste Henk Peter,

Ik vind het een geweldig plan. Ik heb nog een AMD Athlon 1700, 512 MB geheugen, met ASUS DVD-lightscribe DVD-writer,
1 harde schijf van 40 Gigabyte, 24 speed CD-writer, Nvidia Geforce 64 MB, Soundblaster geluidskaart, Onboard geluidskaart,
2 usb-poorten-computer staan. Deze heb ik zover mogeljik met ubuntu (7.10) voorbereid. Ik heb alle codecs voor multi-media erop gezet, wat betreft die op xine zijn gebasseerd. Verder tracht ik een ADD-ON-CD samen te stellen met alle pakketten, die nodig zijn om volledige multimedia-ondersteuning te krijgen onder Ubuntu. Hoe legaal dit allemaal is Nederland, weet ik eerlijk gezegd niet.
De CD, die ik probeer samen te stellen zal ook de mogelijkheid bevatten om het mindmap-pakket freemind te installeren.
Verder ben ik aan het nadenken over het geven van een Ubuntu-cursus voor diegene, die gebruik gaan maken van de opgeknapte PCees met Ubuntu erop.

Vriendelijk groet,

XubuntuFan01

Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #60 Gepost op: 2008/03/27, 19:20:06 »
Een goede daad en meteen ook goede Ubuntu promotie!

Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #61 Gepost op: 2008/03/27, 20:49:44 »
Ik kan zeer waarschijnlijk binnenkort een partijtje (heb een getal van 100+ gehoord) zwarte NEC FE 770 monitoren krijgen... voor niks. Zien er meestal nog erg netjes uit. Ze worden waarschijnlijk verzameld in Apeldoorn. Dus nog even niet slepen met vergeelde oude beeldschermen richting Twello.

Quatroking

  • Gast
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #62 Gepost op: 2008/03/27, 22:27:43 »
Serieus? Die NEC FE 770's zien er echt enorm mooi uit.. Je komt voorlopig zeker niet toevallig in de buurt van Hellevoetsluis? :)

Gigapuist

  • Gast
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #63 Gepost op: 2008/03/27, 22:59:17 »
misschien heb ik binenkort een nieuw schermpje, dan mag mijn 17 inch crt wel mee

Offline HP

  • Lid
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #64 Gepost op: 2008/03/28, 08:38:23 »
Citaat van: xubuntufan01
Ik vind het een geweldig plan. Ik heb nog een AMD Athlon 1700, 512 MB geheugen, met ASUS DVD-lightscribe DVD-writer
Dankjewel voor je aanbod! Ik was de afgelopen week en ben nog de komende 6 dagen druk met verhuizing en wat andere zaken, maar ik kom bij je terug. Mail me anders even je e-mail adres (linkerkolom) dan mail ik je terug en kunnen we tzt een afspraak maken.
Citaat
Verder ben ik aan het nadenken over het geven van een Ubuntu-cursus voor diegene, die gebruik gaan maken van de opgeknapte PCees met Ubuntu erop.
Goed plan. Er zijn op internet diverse voorbeeld cursussen te vinden (maar dat wist je ws al?)

groet, HP
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #65 Gepost op: 2008/03/28, 08:42:05 »
Over die gratis pc's, had er ook een, heb het nochthans gevraagd nietwaar. Zou hem met het meeste plezier gebracht hebben. Rij graag met de wagen. Het scherm en het buteau waren zowiezo gratis, voor de rest vroeg ik ietsje... Voor dit doel zou ik alles gratis gebracht hebben en gegeven hebben.
Volgende maal, wie weet. Afspreken kan hoor.  ;)
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline HP

  • Lid
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #66 Gepost op: 2008/03/29, 10:26:47 »
Ik snap het niet helemaal, bied je nu een PC aan of heb je 'm al vergeven? Gezien de afstand is het misschien handiger als je bij jou in de buurt kijkt, lijkt me dat ze in Belgie ook wel soortgelijke projecten gestart hebben, zo niet dan moeten ze dat maar gauw doen :D
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #67 Gepost op: 2008/04/01, 20:22:03 »
Voor dit doel heb ik een advertentie geplaatst op marktplaats. Kost niks niet waar! Heeft inmiddels al een aantal PC"s opgeleverd en moet er nog een paar ophalen. Er staan er nu 4 klaar in Apeldoorn  helemaal ingericht met 7.10 en met vrijwel dezelfde configuratie als ik aantrof in Twello. Tevens nog wat toetsenborden en muizen gescoord.
Van die zwarte NEC FE 770monitoren  heb ik er nu ook 9 klaar staan. En dat worden er waarschijnlijk veel meer!!

Offline HP

  • Lid
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #68 Gepost op: 2008/04/02, 11:25:50 »
Citaat van: Maarten123
Voor dit doel heb ik een advertentie geplaatst op marktplaats. Kost niks niet waar! Heeft inmiddels al een aantal PC"s opgeleverd en moet er nog een paar ophalen. Er staan er nu 4 klaar in Apeldoorn  helemaal ingericht met 7.10 en met vrijwel dezelfde configuratie als ik aantrof in Twello. Tevens nog wat toetsenborden en muizen gescoord.
Geweldig!
Citaat
Van die zwarte NEC FE 770monitoren heb ik er nu ook 9 klaar staan. En dat worden er waarschijnlijk veel meer!!
Tja, monitoren daar hebben we er inmiddels heel erg veel van, als die partij van jou in perfecte staat is, dan hoeven Matthijs en ik niet met 8 monitoren naar Deventer te rijden binnenkort, maar hebben we ruimte voor meer PC's...
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline HP

  • Lid
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #69 Gepost op: 2008/04/07, 21:58:18 »
!!! Ubuntu PC transport Uden -> Deventer of Uden -> Delft gezocht !!!

Ik heb van Xubuntufan01 een fantastisch apparaat voor het Twello project aangeboden gekregen, helaas ontbreekt mij de tijd om daar helemaal naar Uden voor te gaan. Is er een Ubuntero die wel eens vanuit omgeving Uden naar omg. Deventer of omg. Den Haag rijdt en die bak kan vervoeren?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline HP

  • Lid
Gratis PC's gezocht voor RVU TV-programma - bekendheid Ubuntu(-NL)
« Reactie #70 Gepost op: 2008/04/11, 20:54:14 »
Vandaag weer naar Deventer geweest met 2 werkende units; een P3-550@256 en een P4-1,8@512.... en een P4-1,6@128 server met RDRAM erin. Wat je soms aangeboden krijgt.....
Maarten was er ook, met 6 Celerons-1Ghz@256MB. Goeie zaak, we hebben de 'target' bijna bereikt..... ware het niet dat we ook al de optie op ca. 80 monitoren via hem hebben, dat scheelt wat sjouwwerk want bij ieder systeem dat ik aangeboden krijg, kan ik de monitor achterlaten

Ook dit nog: ik heb bij de bookmarks in FF op die bakken vantevoren al wat belangrijke linkjes toegevoegd: http://forum.ubuntu-nl.org/ bijvoorbeeld. Als begin mei een basis image van 8.04 wordt gemaakt, moet dat er zeker bij!
Verder vind ik na een kale Ubuntu 7.10 install VLC wel een audio programma dat er bij moet, en iets van AIM ofzo, zodat er gechat kan worden. Wie ideeen heeft voor aanvullingen, roep ze hier ajb. Tis dus voor mensen die weinig tot geen PC ervaring hebben
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]