Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updatebeheer automatisch  (gelezen 536 keer)

Offline Andre

  • Lid
Updatebeheer automatisch
« Gepost op: 2013/06/01, 12:57:32 »
Ik heb in Updatebeheer voor zowel "veiligheids updates" alsook "andere updates" op "automatisch installeren" gezet. Dat ging goed. Tijdje later weer beiden op Direct weergeven gezet. Dus dan moet ik weer zelf op de knop "Updates installeren"drukken. Later wou ik weer terug naar "automatisch installeren". Echter nu kan ik alleen nog "veiligheids updates" automatisch laten installeren, maar andere updates niet. Wie weet hier een oplossing voor ?

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Updatebeheer automatisch
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/01, 14:18:33 »
Bij mijn weten is het sowieso nooit mogelijk geweest, om "gewone" updates via Updatebeheer automatisch te laten installeren.... Dat kon, en kan, alleen voor veiligheidsupdates.

Overigens vind ik dat ook het verstandigste. Alleen veiligheidsupdates zijn zo urgent, dat ze meteen geïnstalleerd moeten worden. Gewone updates kunnen best eventjes wachten, mede gelet op het feit dat ze onverwachte neveneffecten kunnen hebben.

Offline Andre

  • Lid
Re: Updatebeheer automatisch
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/01, 14:22:56 »
Hmmm merkwaardig, ik meen me te herinneren dat ik beiden op automatisch kon zetten. Pjotr, hoe frequent heb jij "Andere updates" dan staan ? 1 week ?

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Updatebeheer automatisch
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/01, 14:27:55 »
Er wordt op mijn machine dagelijks automatisch op gecontroleerd, en ze worden dus ook dagelijks automatisch gemeld (indien aanwezig). Maar alleen *gemeld*, en niet ook automatisch *geïnstalleerd*.  Dat laatste kan alleen bij veiligheidsupdates. :)

Re: Updatebeheer automatisch
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/01, 19:19:40 »
Het kan wel alleen moet je daarvoor eenvoudig 2 kleine bestandjes aanpassen:
https://help.ubuntu.com/12.04/serverguide/automatic-updates.html

Offline Andre

  • Lid
Re: Updatebeheer automatisch
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/02, 13:08:45 »
Dank je, Vistaus. Ik was gisteren bij een kennis waar ik ook Ubuntu had geïnstalleerd. Ook daar was het alleen mogelijk de Veiligheids Updates op automatisch te zetten. In mijn ogen is dat dan standaard en dan laat ik t op mijn computer liever ook zo.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Updatebeheer automatisch
« Reactie #6 Gepost op: 2013/06/02, 13:31:46 »
Ikzelf heb gewoon in mijn crontab staan dat er dagelijks 'apt-get update && apt-get upgrade -y' wordt uitgevoerd. Heerlijk, en je houdt toch nog de controle, want échte systeempakketten gaan alleen via dist-upgrade.