Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eva's Useful Guide to Ubuntu 9.10  (gelezen 803 keer)

Eva's Useful Guide to Ubuntu 9.10
« Gepost op: 2009/11/17, 13:56:52 »
Hier een duidelijke installatie gids , weliswaar in't Engels, doch grafisch heel duidelijk vind ik  :
http://www.johannes-eva.net/index.php?page=2009_10_useful_ubuntu_guide_karmic
 :D

Re: Eva's Useful Guide to Ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/17, 14:01:28 »
Ziet er wel leuk uit, ik snap alleen niet waarom ze voor alles een terminal pakken en Medibuntu aanraden.

Re: Eva's Useful Guide to Ubuntu 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/17, 16:16:31 »
Citaat
Final thoughts

Ubuntu 9.10 "Karmic Koala" is Ubuntu's 11th release.
I have used and tested all of them, and I have to say that this one even better that 9.04 "Jaunty Jackalope", which was already amazing.

"Karmic Koala" is definitely faster on older and newer machines, very stable, and in my opinion it beats any other Linux distribution I have tested so far. Enjoy!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Eva's Useful Guide to Ubuntu 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/17, 16:28:11 »
Ziet er wel leuk uit, ik snap alleen niet waarom ze voor alles een terminal pakken en Medibuntu aanraden.
Via de terminal is het kopiƫren, plakken -> klaar.
Veel minder werk voor iedereen; de uitlegger en de nieuwe gebruiker.

En wat is er mis met Medibuntu?

Re: Eva's Useful Guide to Ubuntu 9.10
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/17, 16:32:24 »
Ziet er wel leuk uit, ik snap alleen niet waarom ze voor alles een terminal pakken en Medibuntu aanraden.
Via de terminal is het kopiƫren, plakken -> klaar.
Veel minder werk voor iedereen; de uitlegger en de nieuwe gebruiker.

En wat is er mis met Medibuntu?
Voor de computerhobbyist is dat misschien leuk, maar veel mensen zullen geen enkel idee hebben van wat ze eigenlijk doen als ze commando's plakken en uitvoeren. Heel veel mensen zijn qua computers grafisch ingesteld, die vinden het vaak eng om commando's uit te voeren. Wil Linux van het commando-imago afkomen, dan moeten zowel developers als de hulpgevers ook uitleggen hoe je het grafisch doet. Hoe raar het ook klinkt, ik ken veel mensen die liever grafisch moeilijk doen dan commando's invoeren.

En Medibuntu, ik snap niet waarom dat nodig is. De enige geldige reden lijkt me dvd's afspelen, maar daarvoor hoef je Medibuntu niet aan te zetten (zie de ingebouwde documentatie, onderdeel multimedia). Ubuntu Restricted Extras (en optioneel VLC) bevat toch alles wat zelfs de gevorderde gebruiker nodig heeft?