Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flatpak in Xubuntu  (gelezen 330 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Flatpak in Xubuntu
« Gepost op: 2020/12/03, 14:06:31 »
Na in een ander topic hier op het forum heb ik op aanwijzing van een forumlid Flatpak geinstalleerd. Dat ging allemaal uitstekend. Nu heb ik de repo gekeken of ik ergens een Flatpak programma zie die er is bijgekomen en dat is niet zo. Ik heb gekeken bij "KeepassXC". Er staat nog steeds een Snap versie (2.6.2) en een versie (2.4.3) gecontroleerd door Ubuntu. Ik had verwacht dat er een 3e bijgekomen was en wel de flatpak versie. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen????
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Flatpak in Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/03, 14:12:27 »
Het standaard softwarecentrum van Ubuntu is een snap pakket. Het lijst enkel software op die in de Ubuntu PPA's zit en die als snap beschikbaar is. Om integratie met flatpak te hebben, kan je Gnome Software installeren uit de PPA, met de flatpak (en snap) plugins. Dan zie je alle software uit al die bronnen. Ook worden pas dan geïnstalleerde flatpak programma's automatisch bijgewerkt. In dat andere draadje wordt aangegeven hoe dat gebeurt.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Flatpak in Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/03, 14:16:23 »
@vanadium, thx ook voor de snelle reactie. Ga het proberen.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)