Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Afsluitknoppen in menubalk  (gelezen 468 keer)

[Opgelost]Afsluitknoppen in menubalk
« Gepost op: 2014/02/04, 10:10:18 »
Hallo iedereen!
Ik ben Peter en sinds twee weken zit ik wat te stoeien met Xubuntu.
Deze heb ik oorspronkelijk geïnstalleerd met versie 12.04.
Maar gaandeweg wilde ik eens kijken hoe het updaten en upgraden werkte en nu zit ik dus op versie 13.10
Alles werkt goed maar toch heb ik nog een vraag.
Na een bepaalde upgrade (ik meen naar 13.04) zijn de afsluitknoppen in de menubalk naar links verschoven.
Ze zitten dus niet meer helemaal rechts.
Op zich is dit geen probleem maar wilde toch vragen of dit normaal is en zoniet hoe krijg ik ze dan weer wel naar rechts geplaatst.
Ik heb deze installatie in dualboot met XP en ben van plan straks in April een nieuwe installatie te doen van versie 14.04
 Verder ben ik zeer tevreden tot nu toe met deze versie.
Bijgevoegd een screenshot van de menubalk.
Alvast bedankt voor elke reactie.

Gr Peter
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 12:26:06 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Afsluitknoppen in menubalk
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/04, 12:16:45 »
Die knopjes naar de rechterkant van het venster verplaatsen, kun je op de volgende manier voor elkaar krijgen:
installeer via Synaptic pakketbeheer (als je dát nog niet hebt geïnstalleerd kun je dat doen via het Ubuntu Softwarecentrum) gconf-editor en open het via Alt+F2.
Ga naar apps, metacity, general.
Aan de rechterkant wijzig je 'button_layout' in (bijv.) menu:minimize,maximize,close


Edit: ik had eerst op je schermafdruk moeten kijken. :rolleyes: Omdat je het hebt over 'afsluitknoppen' ging ik er (ten onrechte) van uit dat je het over de minimaliseer-, maximaliseer- en sluitknopjes had, maar jij hebt het over iets anders.
Het zal waarschijnlijk een 'opwaardeerfout' zijn en hoe je díé weer rechtbreit weet ik niet, sorry. :|
« Laatst bewerkt op: 2014/02/04, 12:21:58 door Mikkel »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Afsluitknoppen in menubalk
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/04, 13:21:24 »
Rechtsklikken op de menubalk zou u normaal gezien een menu met opties moeten geven. Daarin kun  je eens kijken naar de instellingen waar iets moet staan over het uitschuiven van de menubalk. (vroeger zo geweest dus denk dat het nu nog zo is. Dit is even puur uit het hoofd, gebruik op moment geen Xubuntu).
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Afsluitknoppen in menubalk
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/04, 20:45:22 »
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de instellingen gecontroleerd en wat proberen aan te passen maar helaas zonder resultaat.
Misschien dat het toch "normaal" is.
Maar dat betwijfel ik.
Misschien nog wat andere suggesties?

Gr Peter
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: [Opgelost]Afsluitknoppen in menubalk
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/07, 09:41:47 »
Hallo allen,
 ik ben nog een keer door de instellingen van de werkbalk heen gegaan en toen zag ik dat je een bepaalde scheidingslijn (tussen de vensterknoppen en de indicator-plugin) moet uitvouwen (bij eigenschappen).
En nu is het beeld weer zoals het hoort.
Bedankt alsnog voor de reacties!
« Laatst bewerkt op: 2014/02/26, 11:57:08 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.