Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet langer bestanden delen.  (gelezen 739 keer)

Kan niet langer bestanden delen.
« Gepost op: 2013/01/20, 14:16:11 »
We zitten hier thuis met 3 computers (zie hier onder) en een printer op een Huawei router.
Tot voor kort hadden we op elke computer een gedeeld bestand, zodat we makkelijk een paar bestanden van de ene naar de andere computer konden schuiven,
dat werkte prima.
Nu merk ik dat elkaars computer niet meer kunnen zien op het netwerk.
De instelling van de gedeelde map is ook weg, kan ik er wel inzetten maar bij een restart zijn ze weer verdwenen
We kunnen nog steeds draadloos printen vanaf iedere computer maar niet draadloos scannen met Xsanne
Printer af en aan gemeld gaf bij zoeken over het netwerk de volgende melding:
Citaat
FirewallD is not running. Network printer detection needs services mdns, ipp, ipp-client and samba-client enabled on firewall.
De vuurmuur staat niet aan
We gebruiken Ubuntu 12.04 op de laptops en 13.04 op de testcomputer.
Hoe krijg ik bestanden delen en xsanne weer aan de praat?


Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline jan11000

  • Lid
Re: Kan niet langer bestanden delen.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/20, 16:24:18 »
Alle hardware 10  minuten de stroom losmaken, dan alles weer opstarten. Ook bijv een switch die er tussen staat.
En nu weer testen.

De te delen map die verdwijnt, kan eigenlijk niet, wat heb je veranderd tav van een nieuwe installatie?

Re: Kan niet langer bestanden delen.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/20, 17:51:33 »
@jan11000

Citaat
Alle hardware 10  minuten de stroom losmaken, dan alles weer opstarten
Heb ik gedaan, resulteerde erin dat ik met Laptop1 bij de gedeelde bestanden kan van  Laptop2
Andersom kan helaas niet. Op Laptop2 is ook de optie"delen" verdwenen Icoon dat het een  map gedeelde map betreft is er ook niet, was voorheen wel zo.
Laptop 1 is de optie "delen" wel aanwezig. het icoon veranderd ook maar is weer normaal  na een restart.

Citaat
De te delen map die verdwijnt, kan eigenlijk niet, wat heb je veranderd tav van een nieuwe installatie?
Heb geknoeid een tijdje geleden met de fabrieksdrivers  om draadloos scannen  vanaf de printer voor elkaar te krijgen. Kreeg dat niet voor elkaar.
Heb volgens mij de boel weer terug gebracht tot orgineel. HJeb dit alleen met Laptop1 gedaan Laptop2 is niks aan veranderd
Ik kon wel draadloos scannen met ubuntu 13.04 out of the box.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com