Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hp deskjet f4580  (gelezen 2828 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
hp deskjet f4580
« Gepost op: 2010/03/23, 18:41:12 »
Heb vandaag een hp deskjet gekocht, f4580. printer werkt perfect, scanner doet het niet. Ok, ik zoeken bij hp linux. Moet ik een bestand downloaden, hplip. Moet via terminal , volgens hp. Beginnen met cd desktop. map bestaat niet. ok, cd bureaublad. Map bestaat niet. Maar ik zie toch dat ie bestaat? Dus kan iemand even uitleggen wat ik dan wel moet doen? Alvast bedankt

Willem

Offline Willemtk

  • Lid
Re: hp deskjet f4580
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/23, 19:15:28 »
ok, in downloads laten staan, vind ie. volgens de site moet ik dit doen

willem@willem-desktop:~$ cd Downloads
willem@willem-desktop:~/Downloads$ sh hplip-3.10.2rcl.run

maar wat doet ie?

sh: Can't open hplip-3.10.2rcl.run
willem@willem-desktop:~/Downloads$

En nu?

Op pclinuxos werkt het direct en uitstekend zonder terminal. Maar ja, ik ben niet bepaald een pclinuxos fan. Die vind ik minder stabiel, en onoverzichtelijk. Buiten dat best een aardig programma, maar niet de mijne. Laat me niet in de steek mensen.

« Laatst bewerkt op: 2010/03/23, 19:19:03 door Willemtk »

Re: hp deskjet f4580
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/23, 19:40:09 »
Gebruik je 'm via de WiFi-verbinding?
Overigens zit HPLIP gewoon in de pakketbronnen. HPLIP is niet de driver, slechts gereedschap om de printer te bedienen via de driver,

Offline Willemtk

  • Lid
Re: hp deskjet f4580
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/24, 18:42:06 »
Gebruik je 'm via de WiFi-verbinding?
Overigens zit HPLIP gewoon in de pakketbronnen. HPLIP is niet de driver, slechts gereedschap om de printer te bedienen via de driver,

Neen, gewoon met een kabel. En in pclinux werkt het in één keer. Dus waarom niet in ubuntu? Mijn canon werkte dan weer uitstekend met xsane in Ubuntu (en niet onder pclinux  :rolleyes:). Maar met de hp zegt hij dat er geen apparaat is. Ik heb er net nog iets mee uitgeprint, dus het apparaat is er wel, en goed aangesloten. En dan te bedenken dat ik een hp gekocht had omdat het zo goed werkt onder linux, volgens de linux deskundigen. Nou ja, als het echt niet op te lossen is dan scan ik met pclinux, maar ik vind wel jammer. Dan moet ik iedere keer als ik iets scan opstarten van een andere schijf. Nou ja, tis een luxe probleem eigenlijk. Maar als er iemand toch een oplossing weet?

Groentjes,
Willem

Basuyn

  • Gast
Re: hp deskjet f4580
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/26, 11:40:19 »
Joho,

deze printer heb ik ook gekocht.
Werkt als volgt: download de nieuwste hplip -opslaan in /home/eigen naam
op bestand gaan staan - rechter muisknop - rechten - uitvoeren bestand toestaan
dubbelklik - uitvoeren in terminal - automatisch - vragen beantwoorden
herstarten - hplip choose device

Succes ermee