Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mijn toetsentenbord werkt niet meer onder gnome  (gelezen 720 keer)

monobrow

  • Gast
mijn toetsentenbord werkt niet meer onder gnome
« Gepost op: 2008/01/17, 21:41:33 »
Ik draai al een paar maanden ubuntu 7.04 met gnome 2.18.1 op mijn desktop pc. Al die tijd is dat (bijna) probleemloos gegaan. Tot een paar uur geleden...

Mijn toetsenbord doet helemaal niets onder Gnome. Bij het grafische inlogscherm kan in wel gewoon typen, net als bij de resque modus. Hetzelfde probleem heb ik met een ander toetsenbord. Op het moment dat het gebeurde was ik niets aan het configureren, niets aan het installeren en was mijn hardware niet aan het mishandelen.

In een poging het probleem te verhelpen heb ik de gdm-config-files vervangen voor de goed werkende van de live-cd. Ook heb ik xorg-reconfigure gedaan (het commando dat bovenin de xorg.conf vermeld staat). Ik heb ook het toetsenbord op een andere lay-out ingesteld en mijn home-map schoongemaakt door de verborgen bestanden weg te mikken. Het wil allemaal niet werken. Misschien is het probleem veel eenvoudiger op te lossen...

wie kan mij helpen?

monobrow

  • Gast
mijn toetsentenbord werkt niet meer onder gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/17, 22:18:46 »
Het probleem was inderdaad een stuk eenvoudiger op te lossen. Ik heb een foto bewerkt in the Gimp en heb daarbij de shift-key lang ingedrukt gehouden tbv de selectie tool. Bij het langer dan 8 seconden indrukken van deze toets wil gnome graag dat je een "slow-key" instelt. Hij wil dit bovendien iedere keer weer...

Dat laatste probleem was op de lossen door de functie "keyboard accessibility" uit te schakelen met een simpel vinkje.

mijn toetsentenbord werkt niet meer onder gnome
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/17, 22:24:17 »
Dit adres misschien?  http://handboek.linuxbelgium.be/hwtoetsenbord.html

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit: het antwoord was er al
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.